Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-21, 22:40   #501
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg har funnet frem rampenissen.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 22:40   #502
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg har halvparten poser og halvparten esker. Å pakke inn hver gave gidder jeg ikke mer. Eneste ulempen med poser/esker er at det satt begrensninger på størrelsen på gavene. Så det ga litt hodebry. Men løste seg fint.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 22:46   #503
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg fant en gave til i morgen. Og en juleserviett til innpakking, med fin sløyfe. Blir så bra atte. Pleier også ha poser til det meste, men har ikke funnet i år.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå  
Gammel 01-12-21, 05:50   #504
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2021

Juleservietter som innpakning var lurt! #snapper

Har brukt gråpapir helt siden 70-tallet, i flere år tegnet jeg nisser, dompaper, juletrær og andre julemotiver på dem, men leddgikten har gjort dette vanskelig etter hvert. Likevel koser jeg meg med innpakkinga, synes det er gøy å bruke litt ulike bretteteknikker og har på julemusikk mens jeg holder på.

Skal ha ferie neste uke og tenker å starte med bakinga. Lurer på om jeg skal lage churros til neste adventssøndag og teste ut oppskriften på varm sjokolade fra hotel Bristol. Noen som har vært der og smakt?

Retz er ikke aktiv  
Gammel 01-12-21, 06:51   #505
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.343
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg har tent i peisen nå og laget kakao, julemusikken spiller i bakgrunnen. Det er tross alt første desember!

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 01-12-21, 08:20   #506
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.816
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2021

Første kalenderpose åpnet av en utrolig takknemlig 14-åring.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 01-12-21, 09:23   #507
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Her har vi sjokoladekalender om morgenen og pakkekalender etter middag. Storebror (11 år) gjorde en heroisk innsats i å forklare lillesøster (20 mnd) at det bare er én sjokoladebit hver morgen. Endte med at han ga henne halvparten av sin egen bit.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 01-12-21, 09:57   #508
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2021

Her var det to spente og lykkelige gutter som vekket meg kvart på syv.
Da ble det ferske rundstykker til frokost, med levende lys på bordet og retro julekalendere på tv. De åpnet første pakke i kalenderen sin og fikk hver sin julegenser.
Alvin er på plass og desember er offisielt i gang.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv  
Gammel 01-12-21, 10:27   #509
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.541
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Årets første pakke, julesokker.

To av tre unger tok dem på. Mellomste: takk. Men nå bruker jeg bare ullsokker.

Fint. Der ligger vel 3 par til utover i desember.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 01-12-21, 10:56   #510
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2021

Flax-og sjokoladekalender her, men de spratt ikke opp slik de normalt gjør i desember. Ute snør det tett.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 01-12-21, 11:05   #511
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.436
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2021

Pakkekalenderen til min utenlandsstudent kom frem i går. <3 Gjenstår å se om det er like lett for han å stå opp nå for å få åpnet pakken som det var da han var liten. Hehe.

liefje er aktiv nå  
Gammel 01-12-21, 11:40   #512
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Begge mine var ivrige, det er koselig at julekalender fortsatt er litt magisk. Tiåringen var superfornøyd med reserveløsningen jeg fant, så nå må jeg finne en til i morgen og så kommer forhåpentligvis resten snart i posten. Jeg har åpnet en av mine, så skal jeg åpne den andre når ungene åpner sin andre i ettermiddag. Ellers er det lite som minner om rolig julestemning her foreløpig, men det går seg til. Har kjøpt laktosefri risengrynsgrøt jeg skal kose meg med til lunsj i dag, da.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå  
Gammel 01-12-21, 11:57   #513
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.436
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Fornøyd 14-åring pakket opp to sjokoladeplater fra sin storesøster i dag. Og jeg ble faktisk trukket ut til dagens kalendergave på jobb, og fikk en pakke med salt karamellfudge. Og ser fram til første luke i Bülow til kaffen etter middag senere i dag.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 01-12-21, 12:30   #514
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Etter å ha kjent på påtagelig dårlig samvittighet ovenfor mine sønner som aaaaldri har fått pakkekalender av meg (noe jeg ikke har tenkt et fnugg på før jeg da i fjor fiksa det for lillesøsteren deres...), fant jeg i forigårs ut at DET SKAL DE FANDENMEG FÅ, brukte en time i går på å hanke inn 72x kalenderfyll til trioen, pluss kalenderposer til sønnene (heldigvis hadde jeg fortsatt komplett sett av lillesøsters poser fra i fjor hvor jeg hadde tegnet en tegning pr pose), og da jeg satt meg ned i går kveld i 22:30-tiden og hadde tid til å lage disse posene og funderte på hvordan jeg skulle dekorere dem, fant jeg ut at "åh, men om jeg skriver et sitat pr pose, noen morsomme og noen fine, og så må det være forskjellig pr pose pr sønn", så virket det som en utmerket idé, "det går jo fort!", men det går ikke fort. Kl 01 i natt angret jeg littegrann, (da hadde jeg også brukt en time på å prøve å finne et opphengssystem), men kl 02 i natt var jeg nesten ferdig (bortsett fra to poser pr sønn som jeg ikke hadde adekvat fyll til, men det er greit, de merker ikke at posene ikke er der ennå fordi de ligger i store hauger i store kurver), og da var jeg litt mer fornøyd.

Og attenåringen var faktisk ganske begeistret i dag tidlig. (Femtenåringen vet jeg ikke for han dro før jeg sto opp.)


Sist redigert av Maverick : 01-12-21 kl 12:44.
Maverick er ikke aktiv  
Gammel 01-12-21, 12:42   #515
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.436
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Herlig, Maverick! Du imponerer alltid. Jeg har fortsatt ikke kommet over den der "En uke til 17.mai ... tja ... designe og sy en bunad da kanskje?"

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 01-12-21, 12:47   #516
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.541
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Mave imponerer noe enormt ja.

Jeg HADDE i det minste sånn 80+ kalendegaver (ca 35 av dem i form av tre pakker med lego som mannen skulle sortere ut i passe porsjoner) men det ble rimelig sent før de alle var på plass og jeg er såååå moden for å finne en eller annen pose-løsning til neste år ja! Helst gjenbrukbare poser i ulike størrelser, kjøpte tøyposer til mannen i år, men de er vagt gjennomsiktige og ikke så store, og alle er like små.

Kanskje jeg må til å sy, vi får se. (sette mamma på saken kan fungere, utover at jeg må pressisere at noen må ha litt størrelse )
Mamma har sydd 24 poser til i år da, med akkurat plass til to teposer og to konfektbiter oppi, hennes og pappa sin kalender.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 01-12-21, 12:52   #517
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Her har vi sjokoladekalender om morgenen og pakkekalender etter middag. Storebror (11 år) gjorde en heroisk innsats i å forklare lillesøster (20 mnd) at det bare er én sjokoladebit hver morgen. Endte med at han ga henne halvparten av sin egen bit.

Smelt!

Her var kalenderne i boks ganske tidlig, og mannen ble veldig glad for å bli overrasket med kalender. Rampenissen, som ble spontaninnført under en bedriten koronadesember i fjor, har også blitt etterlyst, enda ungene nå er enda eldre, 10 og 13. I år blir det filmtema: Rampenissen (en av bamsene til eldstemann med nissejakke og -lue) gjenskaper ulike scener fra filmer, så må barna gjette hvilken.

Denne uka er det supertilbud når man betaler med DNB Mastercard, så jeg tenkte å bestille dyre gamingsaker til barna med 20 % rabatt.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 01-12-21, 13:02   #518
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Så herlig Maverick.

Her var det definitivt litt kalendermagi på morgenen og mellomste sa at i desember gleder han seg til hver dag fordi det er så fint med julekalender. Halvveis i frokosten oppdaget plutselig lillesøster at julealven satt på husken sin hengende fra taket. Han hadde med et brev til dem om at han kommer uten kameraten sin i år og at han lover å være snillere og ikke gjøre så mange rampestreker som tidligere (fordi jeg er litt lat i år....). Vi får se hva som skjer i løpet av desember uansett, for jeg vet jo at barna synes rampestrekene er det morsomste.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 01-12-21, 13:09   #519
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.732
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2021

Maverick, så utrolig fint og veldig imponerende.

Så koselig med sånne rampenisser, mine er for store til sånt, så her ble det pakkekalender.
Bestilte noen små ting fra Wish tidlig i november, som skulle gå til kalenderen, men det har ennå ikke kommet.

Fjols er ikke aktiv  
Gammel 01-12-21, 13:21   #520
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.541
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Smelt!

Her var kalenderne i boks ganske tidlig, og mannen ble veldig glad for å bli overrasket med kalender. Rampenissen, som ble spontaninnført under en bedriten koronadesember i fjor, har også blitt etterlyst, enda ungene nå er enda eldre, 10 og 13. I år blir det filmtema: Rampenissen (en av bamsene til eldstemann med nissejakke og -lue) gjenskaper ulike scener fra filmer, så må barna gjette hvilken.

Denne uka er det supertilbud når man betaler med DNB Mastercard, så jeg tenkte å bestille dyre gamingsaker til barna med 20 % rabatt.

på power, eller?

Mannen har dnb mastercard og bruker tidvis sånne tilbud, jeg får pushe ham til å handle noe julegaver.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no