Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bekledning av skolebarn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-14, 14:56   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.627
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bekledning av skolebarn

Hva har barna deres på seg av vintertøy på skolen? Jeg får søren ikke på barna vinterdressene fra i fjor, enda de ikke er blitt for små.... tydelig at ikke så mange av de andre går med det?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 14:57   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.553
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekledning av skolebarn

I fjor hadde Poden bukse og jakke, og dress. Dressen brukte han gjerne hjemme og i helgene. Bukse og jakke på skolen. I år blir det bare jakke og bukse. Han går i fjerde klasse nå.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 14:59   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekledning av skolebarn

Min minste ville ha dress i år. Hun går i tredje, hadde dress i fjor også. Foreløpig bruker hun den ikke da, bare tynn dunjakke eller vanntett skijakke. Skallbukse (tynn) når det regner.

Eldste går i sjuende, og jeg er stort sett fornøyd så lenge hun har på jakke.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 14:59   #4
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.299
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekledning av skolebarn

Jenta i 3. har todelt - og har hatt det siden 1. Gutten i 2. vil helst ha dress, for da går det fortere å kle på seg.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 15:08   #5
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.031
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekledning av skolebarn

Min har todelt fra Isbjørn. Skijakke i grønt/blått og skibukse i sort. Jeg tenkte at min eldste kom til å nekte dress på skolen (selv om det er langt mer praktisk) og kjøpte dette settet til ham før fjorårsesongen. Han er opptatt av å se litt "stor" ut og synes visst at dress var blitt barnslig (han lo seg skakk av Kivatlua han brukte frem til i fjor også da han prøvde den på).

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 15:29   #6
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.832
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekledning av skolebarn

Min 5.klassing har boblebukse og dunjakke. Det har han hatt i 2 år nå, før det var det dress.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 15:32   #7
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.982
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekledning av skolebarn

Tror begge mine startet med todelt i løpet av første eller andre klasse.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 15:37   #8
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.034
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekledning av skolebarn

Førsteklassingen har todelt. Dress går nok fortere å kle på seg, men samtidig lærer de jo fort at det lønner seg å ha på buksen også. Jeg regner med det er 50/50 dress og todelt på første trinn.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 15:40   #9
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.911
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekledning av skolebarn

De fikk vinterjakker, luer og votter i dag. Min eldste brukte dress vinteren i andre klasse. Men nå har en venninne kommentert akkurat det. Og det har lenge vært slik at barna har insistert på å til og fra uten dress og tykke bukser. Så jeg vurderer å gi de todelt og la buksen henge på skolen.

Begge mine er så sene med påkledning og pakking av sakene sine, så de trenger dress, også fordi de lett glemmer å ta på seg plagg. Legger igjen jakkene osv.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 15:58   #10
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: Bekledning av skolebarn

2. Klassingene mine har vinterdresser som passer fra i fjor. De er praktiske og kjappe å ta på seg, og jeg hørte ingen ønsker om todelt dress.

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 16:04   #11
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Bekledning av skolebarn

Gutten vår går i 5. og bruker jakke og bukse (skall) med strikka ullgenser under. Var litt problematisk å få han til å begynne å bruke bukse nå når det ble kaldt.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 17:05   #12
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.903
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekledning av skolebarn

Min har brukt todelt siden 1.klasse.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 17:23   #13
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.021
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bekledning av skolebarn

Andreklassingen min har hel dress, det går fortest.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 17:28   #14
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bekledning av skolebarn

Her har 2.klassingen dress og 4.klassingen todelt.
Er spent på om buksen vil bli brukt i vinter. Kanskje om det blir kaldt nok.
Regnbukse dropper hun ofte, selv om det regner sidelengs.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 17:34   #15
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.627
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bekledning av skolebarn

De som har dress - hva har de under dressen? Ullsett eller vanlige klær som bukse og genser?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 19:06   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.766
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekledning av skolebarn

Førsteklassingen min har bedt om dress. Han har todelt høstdress, men ønsker hel vinterdress. Mange andre med hele dresser ser jeg, også eldre enn ham

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 19:24   #17
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.558
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekledning av skolebarn

Lillebror i første klasse har hel dress rett og slett fordi fjorårets passer helt fint enda. Han har ytret ønske om todelt når han trenger ny.

Storebror i fjerde har todelt, men han bruker vel stort sett bare jakke ute.

Lillebror har fleeceklær under dressen.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 22:24   #18
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.868
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekledning av skolebarn

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

De som har dress - hva har de under dressen? Ullsett eller vanlige klær som bukse og genser?

På vanlige skoledager bare de vanlige klærne under. Kanskje bare stillongs og ullgenser, jeg synes det er helt greit å ha på bare det inne. Hvis de skal være lenge ute på tur har de mer under hvis det er kaldt.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 23:40   #19
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.299
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekledning av skolebarn

Mine har ull innerst og noe lett utenpå (kjole, joggebukse osv). Også har de mellomull tilgjengelig på skolen, men det aner meg at det droppes ofteres enn det tas på. På riktig kalde dager sendes minsten på skolen med mellomullbukse (ribbebukse eller krinkelull el.l) som bukse, så vet jeg at den blir på resten av dagen.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-14, 08:37   #20
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.911
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekledning av skolebarn

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

De som har dress - hva har de under dressen? Ullsett eller vanlige klær som bukse og genser?

Mine jenter bruker kjoler eller lange gensere og tights. Vinterdressene er så varme at de trenger ikke mer til hverdags. De får et ekstra lag tynn ull inni dressen hvis de skal være lenge ute. Varme luer, votter og sko er viktigere.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no