Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-16, 21:20   #161
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.905
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Da har jeg bestilt julekalender til alle barna. Jeg pønsker ennå på hva slags kalender jeg skal ha selv. Jeg kommer til å savne Thornton sin. Jeg vil ha en med konfektsjokolade med forskjellige typer fyll så jeg må lete litt videre.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-16, 21:21   #162
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.469
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Da har jeg bestilt julekalender til alle barna. Jeg pønsker ennå på hva slags kalender jeg skal ha selv. Jeg kommer til å savne Thornton sin. Jeg vil ha en med konfektsjokolade med forskjellige typer fyll så jeg må lete litt videre.

For to år siden kjøpte jeg sjokoladekalender til meg selv på Schiphol. Kjenner du noen som skal ut og reise? Det var mange på tax free både der og i København.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-16, 21:24   #163
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.905
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

For to år siden kjøpte jeg sjokoladekalender til meg selv på Schiphol. Kjenner du noen som skal ut og reise? Det var mange på tax free både der og i København.


Hmm, godt spørsmål. Tror ikke noen jeg kjenner skal reise utenlands før i desember, og da er det litt for sent, men jeg må forhøre meg litt der.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-16, 22:00   #164
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.780
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Jeg ender nok opp med kalenderen det lokale håndballlaget selger.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-16, 22:01   #165
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.469
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg ender nok opp med kalenderen det lokale håndballlaget selger.

Jeg kjøper for et lokalt fotballag av en venninne, blitt tradisjon. Har ikke vunnet enda, men det kan jo skje.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-16, 22:02   #166
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.780
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Jeg er forpliktet til å kjøpe. Like gjerne den som flaxkalender.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-16, 22:12   #167
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.469
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg er forpliktet til å kjøpe. Like gjerne den som flaxkalender.

Yngste på 8 ønsker seg flaxkalender i år. Helt OK. Selv kjøper jeg kalenderen for fotballaget da en venninne selger den. Yngste arver så mye klær av hennes sønn at det er greit for meg å støtte henne tilbake på den måten.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-16, 23:59   #168
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.780
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Yngste på 8 ønsker seg flaxkalender i år. Helt OK. Selv kjøper jeg kalenderen for fotballaget da en venninne selger den. Yngste arver så mye klær av hennes sønn at det er greit for meg å støtte henne tilbake på den måten.

flaxkalender er ok det altså, ikke det jeg mener.
eldste her spiller håndballså derfor må jeg støtte og kjøpe kalender.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-16, 12:13   #169
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.905
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Jeg kan tipse om at Amazon har et meget bredt utvalg julekalendere (ikke alle kan leveres til Norge dessverre), med alt fra te-, kaffe- eller sjokolade-kalendere, telyskalender, julekrybbekalender, juletrepyntkalender, sminkekalender, smykkekalender, neglelakkalender og til og med skjeggoljekalender.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-16, 12:47   #170
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.737
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2016

Jeg har bestilt fotokalendere etter tips om halv pris på Elite Foto her. :nøgd:

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 14:45   #171
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.358
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Hver gang jeg er innom FP dukker dette bildet opp i reklamefeltet. Jeg har egentlig brukt opp kvoten på den ene nye julepynten jeg kan tillate meg hvert år (jeg har enorme mengder pynt), men dette må da være et tegn?
http://www.designbelysning.no/media/...166-203-m1.jpg

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 17:57   #172
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.780
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 20:54   #173
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.597
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

kalendergavene begynne å ramle ned i postkassa. Det er bra

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 21:10   #174
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2016

Får vel begynne jeg også nå, har strikket gode kjøkkenkluter i lin med "magebind" som ble ganske ok. Smågaver til tanter ect.
Dropskokinga begynner midt i november, det blir mange kilo innen jul. Det har blitt "min" greie de siste fem årene. Når jeg har prøvd å la være blir det ramaskrik, så det utgår. Hyggelig at folk faktisk setter pris på dem, for det er jo litt jobb.
Selve jula blir rolig i år, vi blir max 9 stk! Det blir veldig rart,men sikkert ok. Nyttår blir vi det tredoble.
Kalender er greit. Ungene deler en stor hjemmelaget en, hvor jeg henter en pose på hver dag. I posen er 4 stk små godteting, hverken mer eller mindre. Mange år siden vi avviklet pakkekalender hos oss. Vi voksne deler en flaxkalender.
I år skal jeg ta ut avspassering hele romjula for første gang noen sinne! Det gleder jeg meg mye mer til enn til julefeiring.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 21:11   #175
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2016

Jeg har kjøpt den første julegaven i dag.

Tips på en skikkelig god te-kalender?
Vesla skal ha pakkekalender og mannen lakrids kalender, jeg pleier ha Babor sin kalender men vil prøve noe nytt i år.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 22:24   #176
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.905
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Den andre julegaven er i boks og to av barnas julekalendere har kommet. Stigen og pynte til tøysenissen (eller hva han nå skal hete) har kommet også, venter fremdeles på den lille døren, men det er ingen hast. Jeg er usikker på hvilken dag han skal komme til oss, for 1. desember er både en hverdag (med litt travle morgener) og storebrors bursdag (mye annet som skjer) og i tillegg drar mannen på jobb før vi andre har stått opp og får dermed ikke med seg noe, og jeg har lyst til at hele familien skal være samlet og ha god tid til å få med seg det som har skjedd så det er mulig han flytter inn 1. søndag i advent i stedet for.

Susse: Høres herlig ut, det må du virkelig nyte. Mannen har betalt fri hele romjulen (og påskeuken, så til sammen utgjør det opptil 8 ekstra feriedager i året, noe vi setter veldig pris på) og det betyr at vi alltid har ca 10 dager juleferie sammen hele familien. Det er helt fantastisk og vi lever i en skikkelig juleboble hvor vi koser oss med aketurer, snøhyttebygging i hagen og ski om dagen og brettspill, julefilmer og uante mengder julekaker og snop om kvelden.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-16, 16:40   #177
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.597
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Sånn tøysenisse høres gøy ut, men må vite om jeg klarer gjennomføre før en slik kan flytte inn her

Noen som vil fortelle om erfaringer? Hvordan gjør dere det?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-16, 17:28   #178
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.905
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Acino er den med erfaringen, det var hun som gav meg idéen. Så vi har aldri gjort dette før og jeg er spent på om det slår an hos barna, men det er jeg helt sikker på at det gjør. Hvis du søker på "drillenisse" får du opp mange danske sider om en liten nisse som flytter inn i desember. Han setter opp en liten dør og liten stige på gulvlisten (jeg bestilte begge fra Ebay og bestilte også en liten krans til døra hans ) og den dagen han flytter inn legger han igjen et brev til familien. I løpet av desember gjør han masse nissestreker som barna finner når de våkner om morgenen. Acino skrev om noen av dem tidligere i tråden her (fine tips) og på de ulike nettsidene jeg fant har jeg fått med meg flere fine idéer til nissestreker (f.eks. at han har stjålet pepperkaker og man finner en vei av smuler fra kakeboksen og bortover gulvet til døra hans, han har hatt bamsepiknik på stuegulvet i løpet av natten, han har hengt barnas truser og sokker i taklampene, han har dekket på frokostbordet og lagt fram ingredienser og lapp med krav om nissegrøt eller at han har farget melken grønn). Så takk Acino, jeg tror det skal bli en skikkelig artig desember her i huset.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-16, 17:44   #179
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.446
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2016

Ramlet ut av tråden da høstferie kombinert med sykdom traff hardt. Gikk verst utover meg men nå er vi på beina igjen alle sammen, heldigvis! Første delen av høstferien hadde vi minitur med shopping og fikk da kjøpt flere julepresanger. Målet er å være nesten ferdig i slutten av oktober: Da kommer pappa på besøk og kan følgelig ta med seg en hel del hjemover så jeg slipper å sende. Presangene som skal lengst avgårde har jeg funnet lur avtale på; En god venninne bor i kina og i år tar vi å kjøper til ungene for hverandre og så får vår presang bli noe når vi treffes til sommeren igjen.

Åh, ja, Herr Tulle(som vår nissehjelper het) snakker ungene mye om fremdeles, de håper sååå han kommer tilbake i år. Det gjelder bare å komme på nok på forhånd for det ble noen sene kvelder for både å komme på og organisere. Men vel verdt det! Her ramlet jo stakkars herr Tulle av sleden til nissen i fjor når de fløy over natt til 1.desember for å plukke opp ønskelister. Han måtte vente til nissen kunne plukke ham opp igjen julaften og fikk altså bo hos oss så lenge. Vi så ham aldri men fant stadig spor etter ham og ofte brev også.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-10-16, 18:02   #180
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.469
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2016

Jeg har enda ikke fått kjøpt en eneste gave, ulikt meg å være. Men jeg rasket med meg juleservietter og julepapir fra Ikea i dag da vi likevel var der. Tenker jeg snart skal få kjøpt gavekort til nieser, må bare bestemme meg for hva de skal få gavekort på. De har før fått på kino. Kanskje en bokhandel er OK?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no