Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hjelp meg med å finne sofabord

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-16, 23:47   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Hjelp meg med å finne sofabord

Jeg er visst überkresen når det kommer til bord, for jeg liker rundt 2,3% av det som er på markedet Og det er ikke bare hva som er in nå - for forakten har vedvart så lenge at jeg har tatt til takke med et Lack bord fra Ikea i 6 år

- Det MÅ være rektangulært, og det skal aller, aller helst ha oppbevaringsmuligheter under.

- Jeg ønsker helst god høyde på bordet (gjerne over 50 cm), men det har jeg skjønt er et punkt jeg må være villig til å fire på.

- Har funnet ut at det bør være treflate og ikke hvitt eller sort på bordflaten, men det kan ha hvite eller sorte detaljer.

- Jeg er ikke interessert i å betale mer enn 3500,- ish for bordet.

- Stuen ellers har både gamle og moderne elementer i skjønn forening. Skjenker og spisestue i eik, men både sofa og interiør ellers er moderne og mer mot minimalisme.


Jeg har funnet et som jeg liker godt - men det har utgått hos A-Møbler. Har heller ikke funnet det på Finn...

Rho:





Dette fra Bloomingville er jeg veldig interessert i. Det står oppført som sofabord i to nettbutikker, men det ene bildet brukes det mer som en skjenk, så jeg har sendt en mail for å spørre om hvordan det ser ut på baksiden - om det er mulig å bruke det som bord. Minus at det er 33 cm høyt... Og så er jeg redd det kan kræsje litt i trefargen med de gamle, ærverdige eikemøblene vi har.

Bloomingville Veneer:



Og så har jeg sett et bord på nettsiden til Jysk som jeg synes er ganske fint, men jeg ser at ikke reviews'ene er så bra. Det går på at spilene under ikke er så sterke, knotete å skru sammen og kanskje ikke virker så solid. Men jeg liker look'en, og har ikke funnet så mye annet i samme gate. En dæsj traust kanskje?

Jysk Kalby:



Jeg har også funnet flere jeg liker med hvit overflate, men som sagt så ønsker jeg meg trefarge. Men legger de ved slik at dere ser stilen:

Unoliving:



Trademax Verona:




Noen som kan hjelpe meg? Kanskje dere vet om noen nettbutikker som ikke er de første som dukker opp når man googler? Kanskje det er noen nettbutikker jeg ikke bør handle fra? Jeg vil jo aller helst se bordet i butikk, men jeg blir ikke veldig oppmuntret når jeg søker rundt...

Hilsen hun übersære Izzi som MÅ ha nytt bord

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 00:00   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.871
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg med å finne sofabord

Jeg ser vi har ganske like kriterier. Vi vil også at det skal være rektangulært, ha oppbevaring under og være en viss høyde. Det vi har nå er 55 cm høyt og jeg ville absolutt ikke hatt noe lavere. Det har hylle og to skuffer under så har perfekt mengde lagringsplass. Det er kjøpt på Fagmøbler og den gang vi kjøpte det hadde de i allefall flere typer sofabord som var like høye.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 00:19   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg med å finne sofabord

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg ser vi har ganske like kriterier. Vi vil også at det skal være rektangulært, ha oppbevaring under og være en viss høyde. Det vi har nå er 55 cm høyt og jeg ville absolutt ikke hatt noe lavere. Det har hylle og to skuffer under så har perfekt mengde lagringsplass. Det er kjøpt på Fagmøbler og den gang vi kjøpte det hadde de i allefall flere typer sofabord som var like høye.

Jeg er helt enig. Virkelig godt med god høyde på bordet Jeg forstår ikke hvorfor det har vært så poppis med lave, lavebord så lenge...

Takk for tips! Sjekket der nå, og fant et bord som jeg likte Får ikke linket til bildet, men det kan ses her.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 00:24   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.871
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg med å finne sofabord

Det var fint. Jeg husker vi lette overalt etter det perfekte stuebord før vi fant et på Fagmøbler. Nærmeste butikk ligger 40 min kjøring fra oss, men det var verdt kjøreturen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 00:32   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg med å finne sofabord

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det var fint. Jeg husker vi lette overalt etter det perfekte stuebord før vi fant et på Fagmøbler. Nærmeste butikk ligger 40 min kjøring fra oss, men det var verdt kjøreturen.

Ja, nå måtte jeg jo sjekke hvor det lå, og jo, en biltur på en halvtimes tid herfra tenker jeg.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 00:40   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg med å finne sofabord

Og der kom jeg på en butikk jeg hadde glemt å sjekke - Møbelringen! Og de hadde bordet som har utgått hos A-Møbler Det eneste minuset er at det koster kr 4500,-... Det synes jeg er mye for et bord jeg Kostet visst et tusenlapp mindre da A-Møbler første det

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 01:50   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med å finne sofabord

Takk for gode tips! Jeg er nemlig ute etter det samme. Har sett et par på Bolia som jeg liker, men dessverre ikke innenfor prisklassen du spør etter (og heller ikke den jeg spør etter):

Input:


Wake:


Mariposa:

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 18-10-16 kl 01:56.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 02:12   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg med å finne sofabord

Ååå, de var fine alle sammen Tør jeg spørre om prisene?

Godt å se at vi er flere sære

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 06:48   #9
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med å finne sofabord

Det øverste koster 4479 (med 30 % rabatt), det i midten koster 7699 og det siste 7999 ...

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 18-10-16 kl 07:20.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 07:33   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med å finne sofabord

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Og der kom jeg på en butikk jeg hadde glemt å sjekke - Møbelringen! Og de hadde bordet som har utgått hos A-Møbler Det eneste minuset er at det koster kr 4500,-... Det synes jeg er mye for et bord jeg Kostet visst et tusenlapp mindre da A-Møbler første det

Det er ikke veldig mye altså. Husk at de som lager det skal ha skikkelig betalt også. :streng:

Fasongen er jo klassisk teakbord-fasong, dem ligger det endel av på Finn. De virkelig fine må du nok nesten opp i samme prisklasse for å få.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 09:31   #11
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp meg med å finne sofabord



Woodstock sofabord
3.499,- på Skeidar

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 17:31   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg med å finne sofabord

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det øverste koster 4479 (med 30 % rabatt), det i midten koster 7699 og det siste 7999 ...

Ikke innenfor budsjett med andre ord, utenom det første. Men den modellen på siden deres virker så lite? Ser mindre ut enn bildet over...

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er ikke veldig mye altså. Husk at de som lager det skal ha skikkelig betalt også. :streng:

Fasongen er jo klassisk teakbord-fasong, dem ligger det endel av på Finn. De virkelig fine må du nok nesten opp i samme prisklasse for å få.

Det har ikke med det å gjøre altså, men hva budsjettet vi er villig til å bruke akkurat nå med tanke på andre utgifter også. I det store og hele så har jo en tusenlapp eller to ekstra lite og si når man tenker at deg er virkelig lenge mellom hver gang man kjøper seg bord.

Opprinnelig lagt inn av carmenzita, her.



Woodstock sofabord
3.499,- på Skeidar

Takk! Jeg har sett litt på dette. Det er nok mer solid håndverk enn Jysk sitt. Jeg tror vi bør ta en runde å se på disse bordene.


Jeg klarer ikke helt å legge bort det nederste bordet i det første innlegget mitt, selv med den hvite bordflaten. Liker looken veldig!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 18:09   #13
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.813
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp meg med å finne sofabord

Kan det være en mulighet å få bordet laget på bestilling? Foreldrene mine fikk det da de skulle innrede loftstua. (Riktignok hadde de bestilt stuebord i spisebord-høyde, men det var ikke møbelsnekkeren sin feil.

De ga rundt 3000, men det er godt mulig at det var via en bekjent så de fikk en god pris.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 18:24   #14
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.033
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg med å finne sofabord

Vi har nettopp bestilt bord og har vært på utkikk etter litt det samme som du er ute etter ser jeg. Havnet opp med noe helt annet etter å ha gått en runde på etpar møbelbutikker. Vips, der sto Bordet. (Og så viste det seg attpåtil at svigerinna mi som jobber i bedrifter som lager bordene får 50% og sunnmøringen som jeg er kroer meg i glede siden hun kjøper for oss.)
Noe helt annet å ta en runde i butikkene enn å se på nett oppdaget jeg.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 18:28   #15
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg med å finne sofabord

Takk for supre tips! Må titte i noen butikker, ja.

3 lapper for et spesiallaget bord på bestilling høres jo nærmest ut som gibortpris


Jeg har også sett på litt mindre spisestuebord som vi kunne ha kappet bena i passende høyde, men ikke funnet noe ennå.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 19:13   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med å finne sofabord

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Ikke innenfor budsjett med andre ord, utenom det første. Men den modellen på siden deres virker så lite? Ser mindre ut enn bildet over...

De har to forskjellige, ett kvadratisk og et rektangulært. Det kvadratiske ser mindre ut.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 19:27   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med å finne sofabord

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Det har ikke med det å gjøre altså, men hva budsjettet vi er villig til å bruke akkurat nå med tanke på andre utgifter også. I det store og hele så har jo en tusenlapp eller to ekstra lite og si når man tenker at deg er virkelig lenge mellom hver gang man kjøper seg bord.

Ser den med budsjettet, altså.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no