Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund med på restaurant

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-14, 22:36   #121
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Skal man trenge regler for å vite hva som er rett altså?

Vi beveger oss nok i retning et forbud mot hunder i fly, ja?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:44   #122
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Hundeforbud i flykabin hadde vært bra og over lange avstander kan vel hunder sendes med fly beregnet for dyretransport, kan de ikke?

Det er nesten kun innenlands det er lov å ha hund i kabin. Du kan vel også fly til Sverige og Danmark. Andre land krever hund under kabin uansett str.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:47   #123
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Det er nesten kun innenlands det er lov å ha hund i kabin. Du kan vel også fly til Sverige og Danmark. Andre land krever hund under kabin uansett str.

Veldig bra at det er ulovlig utenlands!

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:47   #124
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ja, det synes jeg. Jeg er klar over at flyselskapene har sine regler, men det er uansett slik at som hundeeier vet man at det er til plage for andre men driter i det.

Det er jo ikke tvil om noe annet. Alle kan ikke være perfekte, men da får man i allefall stå for at man driter i allergikere.

Dette er som da det var lov å røyke på fly før. Jeg røykte i studietida, men det ramla meg ikke inn å røyke på fly likevel fordi folk ble plaget av det.

Skal man trenge regler for å vite hva som er rett altså?

For meg blir "driter i allergikere" for sterkt her, men jeg aksepterer at andre ser paa meg saann.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:48   #125
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Det er nesten kun innenlands det er lov å ha hund i kabin. Du kan vel også fly til Sverige og Danmark. Andre land krever hund under kabin uansett str.

Jeg flyr fra Tyskland. Herfra kan man fly til mange utland med hund i kabinen (under 8 kilo inkl. bur).

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:50   #126
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.816
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Det var da svært så svart hvitt og amper denne diskusjonen ble. Da er det jo nesten slik at folk med dyr ikke burde bevege seg i nærheten av andre i det hele tatt i tilfelle noen andre har allergi.

Isprinsessen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:50   #127
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Jeg har flydd mye, men har kun en gang sett en hund på flyet. (Botsett fra da vi hentet vår egen, og den ble hentet i Sverige. Og fikk være i kabinen.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:53   #128
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Det var da svært så svart hvitt og amper denne diskusjonen ble. Da er det jo nesten slik at folk med dyr ikke burde bevege seg i nærheten av andre i det hele tatt i tilfelle noen andre har allergi.

Ja, det ble i alle fall veldig annerledes enn jeg hadde forventet.

Hvor er det fritt frem og kjempekoselig med hund i Norge? Jeg skal som sagt dit en uke paa ferie, og hadde egentlig tenkt paa det som hundeparadis sml. med aa ha hund her i en stor by i Tyskland.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:54   #129
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Veldig bra at det er ulovlig utenlands!

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg flyr fra Tyskland. Herfra kan man fly til mange utland med hund i kabinen (under 8 kilo inkl. bur).

Det har med smitte å gjøre.

Norge har ikke rabies, og er da veldig strengt med hva som får være i kabinen. Overasker meg egentlig at du får fly fra Tyskland til Norge med hund i kabinen.

England feks tillater INGEN hunder i kabinen, pga rabies og andre sykdommer.

Det er en del der jeg ikke har satt meg inn i. Da det for meg kun er valp jeg eventuelt sleper med meg på fly. Skal jeg til Danmark eller andre land, setter jeg meg i bilen.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:58   #130
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Det er nesten kun innenlands det er lov å ha hund i kabin. Du kan vel også fly til Sverige og Danmark. Andre land krever hund under kabin uansett str.

Jeg fløy til Hellas sist uke, og det var hund i kabinen både til København og til Athen. Små hunder og SAS begge strekninger.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 23:05   #131
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Det har med smitte å gjøre.

Norge har ikke rabies, og er da veldig strengt med hva som får være i kabinen. Overasker meg egentlig at du får fly fra Tyskland til Norge med hund i kabinen.

England feks tillater INGEN hunder i kabinen, pga rabies og andre sykdommer.

Det er en del der jeg ikke har satt meg inn i. Da det for meg kun er valp jeg eventuelt sleper med meg på fly. Skal jeg til Danmark eller andre land, setter jeg meg i bilen.

Det er masse regler som maa fölges ift. vaksiner og ormkurer og merking og greier. For aa unngaa smitte.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 23:18   #132
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Elles går det fint an å sende valper med bagasjen også, uten at de får varige traumer av den grunn. Det eksporteres valper fra Norge til USA, fraktet i bagasjerommet, og det går faktisk veldig bra.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 23:18   #133
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Det er nesten kun innenlands det er lov å ha hund i kabin. Du kan vel også fly til Sverige og Danmark. Andre land krever hund under kabin uansett str.

Stemmer ikke helt. Jeg fløy fra Gran Canaria til Norge med hund i nabosetet. Vel ikke i setet da, men i veske på gulvet. Ikke valp.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 23:20   #134
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Jeg har dessverre sittet på raden foran en katt en gang. Den var i bur under setet bak meg, og det stinket kattepiss over halve flyet. Festlig.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 23:22   #135
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Hva gjør man når hunden i kabinen må tisse? Bæsje? Regner med at det kanskje kan forekomme mellom Norge og Kanariøyene? Brukes det bleier? Byttes disse på toalettet?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 23:25   #136
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Hva gjør man når hunden i kabinen må tisse? Bæsje? Regner med at det kanskje kan forekomme mellom Norge og Kanariøyene? Brukes det bleier? Byttes disse på toalettet?

En (voksen) hund kalrer fint å ligge i bur i 6-8 timer uten å tisse. Hunden vår legger seg med oss og tisser om morgenen når vi finner det for godt å stå opp. I ukedagene er dette gjerne 8 timer, i helgene minst 10.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 23:26   #137
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

At hunden må være i bur under flyreisen er også en sannhet med modifikasjoner. Ofte får hunden sitte på armen og i setet frem til flyet har begynt å bevege på seg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 23:31   #138
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

En (voksen) hund kalrer fint å ligge i bur i 6-8 timer uten å tisse. Hunden vår legger seg med oss og tisser om morgenen når vi finner det for godt å stå opp. I ukedagene er dette gjerne 8 timer, i helgene minst 10.

Kan de det på dagtid også altså? Snu døgnet på sånt.

Svigerhunden tisset heller ikke om natta, men jeg ser ham vanskelig for meg 8 timer på dagtid uten tissing.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 23:32   #139
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Kan de det på dagtid også altså? Snu døgnet på sånt.

Svigerhunden tisset heller ikke om natta, men jeg ser ham vanskelig for meg 8 timer på dagtid uten tissing.

Kollegahunden ligger fint i buret sitt under skrivebordet hele dagen uten å måtte ut på tissetur. Men hun er ung da, bare par-tre år.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 23:32   #140
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Kan de det på dagtid også altså? Snu døgnet på sånt.

Svigerhunden tisset heller ikke om natta, men jeg ser ham vanskelig for meg 8 timer på dagtid uten tissing.

Mine er ikke på do mens jeg er på jobb. Og det er jo da fra halv 8 til kvart over 3. Fra jeg reiser hjemmenifra til jeg er hjemme.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no