Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Forsikring av katt

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-13, 08:26   #1
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Forsikring av katt

Begynner det å bli vanlig å forsikre katter nå? Noen som har forsikring og kan si noe om prisnivå? De fleste katter er jo friske og raske, men så kommer man selvsagt til tilfellene der man ønsker at man hadde en forsikring. Katten vår har fått seg et bitt i den ene bakfoten, og ble veldig hoven og hinket rundt på tre ben. 17 Mai ringte vi veterinærvakta, det var ikke god dyrevelferd å la henne gå med det til prinsen var over. Pus ble dopet, byllen hun hadde på foten ble punktert og skylt, og hun fikk smertestillende, antibiotika og medisiner til en ti dagers behandling. Nå er hun mye bedre, men dette relativt kjappe og greie inngrepet kostet 3500 kr. Helligdagstillegg.

Det ble avdekket at hun hadde en knekt hjørnetann også, som vi burde få trukket ganske snart. Og hjørnetenner var de verste å trekke, det kom til å koste ca 4000,-. ( igjen)

Så nå vurderer jeg forsikring på begge kattene, kjenner jeg. Litt avhengig av hva de dekker.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 08:28   #2
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forsikring av katt

Abonnerer

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 09:20   #3
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forsikring av katt

Vi hadde forsikring på vår, og lurer på om det var ca.1100,- i året. Fikk bruk for det flere ganger.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 09:38   #4
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forsikring av katt

Vi steriliserte, chippet og vaksinerte kattem i april. Da fikk vi 3 mndr forsikring "på kjøpet" av Gjensidige. De skulle ringe når den gikk ut, vet ikke hva det koster da.
Men ser av vikårene at egenandelen er 30% for dyr inntil 7 år og 40% for dyr eldre enn 7 år, dette er ved veterinærutgifter og respeptbelagte mesisiner.
Det er masse som ikke dekkes altså, eks tannbehandling utover trekking av permanente tenner hvor tannfraktur (brudd) er forårsaket av ulykke. ikke mr osv. Ikke forebyggende behandling, ikke kastrering/sterilisering osv.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 10:26   #5
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forsikring av katt

Jeg betaler vel ca 1200 i året.

Er veldig greit å ha det, fordi han er mye ute. Han måtte en gang fjerne en svulst på magen. Kostet 4000 og jeg hadde ikke forsikring. Hadde jeg hatt det hadde jeg bare betalt 1000 eller noe.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 10:53   #6
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forsikring av katt

Vi har valgt å ikke forsikre kattene (som er vanlige huskatter, ingen rase) våre, vi har kun forsikret hunden. Vi har hatt små utlegg på kattene (som 3000,-), men aldri de store utleggene (20 000,-), som vi har hatt på hunden. Jeg tror pus hadde vandret ut på de evige jaktmarker om behandlingen oversteg 5000,-

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 11:03   #7
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forsikring av katt

Har forsikra katten vår hjå agria. Er det rundt 70,- månaden eg betaler mon tru.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 11:06   #8
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forsikring av katt

Vi har tre katter, og forsikring har aldri vært aktuelt av to grunner:
1) Forsikring dekker ikke kastrering og vaksinering, tannrens og ormebehandling
2) Forsikring gjelder ikke for katter over 10 år, alle våre større veterinærutgifter har inntruffet fra kattten har vært 12 år og oppover. Jeg snakker her om kreft, dårlige tenner og leddproblemer.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 11:10   #9
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forsikring av katt

Vi har forsikring på begge kattene, og har hatt det på de siste tre (av fire totalt). Førstemann var ikke forsikret, ble påkjørt, tre døgn hos vetrinær med påfølgende avlivning fordi ingenting kunne gjøres, godt over 10 000,-.

De neste ble forsikret - nr 2 og nummer 4 er til årlige helsekontroller og vaksineringer, og følges selvsagt opp dersom noe kommer opp der. Dette omfattes ikke av forsikringen.

Nr 3 (vår vesle, grasiøse prinsesse) ble syk, og lagt inn. Over en uke hos dyrlegen med prøver og undersøkelser (alle de vanlige, deretter de uvanlige og så de som man ikke tror det kan være), uten at de fant svaret. Det virket som om leveren sluttet å fungere, men leverprøvene var normale. De mistenkte til slutt en shunt, en blodåre som feilaktig gikk utenfor leveren, og at blodet hennes derfor ikke ble renset skikkelig. Hun var til slutt så dårlig at det eneste forsvarlige var å avlive. Det var dyrt, husker ikke endelig tall (jeg var knust), men mellom 20 - 30 000.

Forsikring er gull verdt! Husker ikke hvor mye vi betaler i året, men kanskje bortimot 2000,- tilsammen for begge? Vi har det gjennom samme forsikringsselskap som alt annet, men det finnes egne dyreforsikringer. Noen mener de er bedre enn "vanlige", men vi er godt fornøyd med vår.

Alle våre katter er hentet hos DB, men forsikring og helseundersøkelser er uansett en selvfølge.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 17:59   #10
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forsikring av katt

De to yngste kattene våre er forsikret i Agria. Sendte forespørsel rundt om til ulike selskaper, men ingen kunne gi meg tilsvarende pris som dem, flere skulle ha det dobbelt. Eldstepus er ikke forsikret, hun er livsvarig syk og ha få år igjen.
Betaler rundt 3000,- i året.
Begge er rasekatter, men forskring ville de hatt uansett rase.
Den ene har en tannsykdom som allerede har kostet meg godt over 10.000, men det ble oppdaget før hun ble forsikret, dessverre. Nå må hun gjennom en ny stor operasjon som vil koste rundt 6000,- Det er en av grunnene til at de to unge er forsikret, det blir fort enorme summer når det er snakk om veterinær og innleggelse over tid.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 18:15   #11
LiKa
Spent ?
 
LiKa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 571
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Sv: Forsikring av katt

Vår er ikke forsikret, og jeg kjenner meg ufattelig blond og uvitende når jeg leser tråden her... tenkte at det bare var rasekatter og hunder som trengte forsikring.

Men det er ikke før de senere årene jeg har hørt dette med forsikring av katter og usannsynlige summer (30 - 40 000) regninger. Har det alltid vært så dyrt, eller det plutselig blitt business av "at alle har katt". I tillegg ser jeg at de "vanlige" utgiftene dekkes ikke av forsikring - men selvfølgelig innleggelser, skader +++

Jeg er helt for at alle dyr skal ha det bra, (og jeg skal sjekke dette mer opp nå) men er det ikke litt sært at man oppfordres til å sterilisere, ta vare på kattunger, vaksinere, ta vare på kattene generellt - men om man ikke forsikrer dyret, må man evnt bare ta livet av det kjapt og greit liksom? (worst case)

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 18:24   #12
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forsikring av katt

Opprinnelig lagt inn av LiKa, her.

Jeg er helt for at alle dyr skal ha det bra, (og jeg skal sjekke dette mer opp nå) men er det ikke litt sært at man oppfordres til å sterilisere, ta vare på kattunger, vaksinere, ta vare på kattene generellt - men om man ikke forsikrer dyret, må man evnt bare ta livet av det kjapt og greit liksom? (worst case)

Jeg kan bare svare for meg selv selvsagt, jeg har valgt å ikke forsikre kattene, noe som til nå har vært lønnsomt økonomisk siden vi har hatt friske dyr - mens de har vært unge. Nå derimot, er eldstepus 13 år, Han har alvorlige forkalkninger i rygg og hofte, og til tross for at han tilmålt tid igjen å leve, har vi valgt å behandle ham hos veterinær og bruke penger på medisin til han for at han skal få flest mulig gode dager. Siden jul har vi vel brukt ca 8000 kr på katten, noe en forsikring likevel ikke ville dekket siden han er senior og vel så det, og det er i alderdommen de fleste katter utvikler blant annet forkalkninger, kreft, urinveisproblemer. Selv om et dyr ikke er forsikret, betyr ikke det at det på noen måte er kjapt og greit å ta livet av det.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 18:30   #13
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Forsikring av katt

Vi har ikke forsikring. Med over 1000 kr i året, fant vi ut at vi heller får punge ut med en stor engangsutgift hvis det må til. Vi betalte rundt 4000 hos dyrlegen når vi forsøkte å redde katten vi hadde før. Vi hadde den utgiften, pluss et par slosskamper som endte i antibiotikakur i løpet av hans 10 leveår. Det er under 10 000 som forsikringen ville kostet oss på de samme årene. Men summene dere snakker om (20-30 000) er jo mye høyere.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 18:30   #14
LiKa
Spent ?
 
LiKa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 571
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Sv: Forsikring av katt

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Jeg kan bare svare for meg selv selvsagt, jeg har valgt å ikke forsikre kattene, noe som til nå har vært lønnsomt økonomisk siden vi har hatt friske dyr - mens de har vært unge. Nå derimot, er eldstepus 13 år, Han har alvorlige forkalkninger i rygg og hofte, og til tross for at han tilmålt tid igjen å leve, har vi valgt å behandle ham hos veterinær og bruke penger på medisin til han for at han skal få flest mulig gode dager. Siden jul har vi vel brukt ca 8000 kr på katten, noe en forsikring likevel ikke ville dekket siden han er senior og vel så det, og det er i alderdommen de fleste katter utvikler blant annet forkalkninger, kreft, urinveisproblemer. Selv om et dyr ikke er forsikret, betyr ikke det at det på noen måte er kjapt og greit å ta livet av det.

Formuleringen min var ikke ment at det var eneste løsningen. Men man kan av ulike grunner kanskje ikke ha råd til å bekoste en gammel katts sykdommer - og da kanskje velger å avlive den. Jeg ville gjort det samme som deg, men jeg mente i verste fall, at ikke alle kanskje vil spandere 8 - 15 000 på å gi katten en god alderdom

Satt på spissen ja...

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 19:21   #15
kalufs
kall om benen
 
kalufs sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 1.178
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Sv: Forsikring av katt

Vi har forsikring på yngstekatten gjennom Agria. Det koster 920 kr per år.
I tilfelle noe skulle skje, hun skulle bli syk, påkjørt etc. så vil veterinærkostnadene fort bli store.

__________________
med to gutter 05 og 07

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 20:59   #16
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forsikring av katt

Opprinnelig lagt inn av kalufs, her.

Vi har forsikring på yngstekatten gjennom Agria. Det koster 920 kr per år.
I tilfelle noe skulle skje, hun skulle bli syk, påkjørt etc. så vil veterinærkostnadene fort bli store.

Hvor mye må du da betale i egenandel hvis det blir uforutsette veterinærutgifter?

Jeg har vurdert å forsikre vår katt som ikke er noe rasekatt. Kostet kjappe 3000,- for to ganger hos veterinæren etter et bitt i foten den ble syk av. Irriterende nok så kunne det holdt med kr 1700,- totalt om de bare kunne gitt oss medisinen som funket med en gang sånn at vi hadde sluppet å dratt tilbake en gang til.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 22:28   #17
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forsikring av katt

Vi forsikret en av tre katter av den enkle grunn at han fant til stadighet på/eller ble stadig utsatt for nye hendelser som kostet en god del kroner hos veterinær. Selvsagt var det en risiko å ikke forsikre de andre to, men jeg valgte å heller ta eventuelle utgifter på de som de kom, de var aldri (heldigvis) utsatt for noe som kostet meg mye. Den ene katten var forsikret i agria. (agria.no).

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 23:09   #18
kalufs
kall om benen
 
kalufs sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 1.178
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Sv: Forsikring av katt

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Hvor mye må du da betale i egenandel hvis det blir uforutsette veterinærutgifter?

Jeg har vurdert å forsikre vår katt som ikke er noe rasekatt. Kostet kjappe 3000,- for to ganger hos veterinæren etter et bitt i foten den ble syk av. Irriterende nok så kunne det holdt med kr 1700,- totalt om de bare kunne gitt oss medisinen som funket med en gang sånn at vi hadde sluppet å dratt tilbake en gang til.

Vi har den som heter Agria Veterinærforsikring og vår katt er forsikret for 30000, som da er maks beløp man kan få utbetalt/betalt ved skade. Egenandelen er en del fast og en del bevegelig, se her:

Erstatningsbeløp
30 000 kr
45 000 kr
Fast egenandel
1 400 kr
1 800 kr
Bevegelig egenandel
25 %
15 %

__________________
med to gutter 05 og 07

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 00:59   #19
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forsikring av katt

Vi har hund og katt. Huskatt og rasehund.
Kun hunden er forsikret.
Hr aldri tenkt på å forsikre katten, og nå er han ti år og jeg tenker det ikke er vits i.

Ellers er jeg fra bygda og har vel et litt lettvindt syn på katter selv om jeg nok er en av de som tar ekstra godt vare på katten min, og tenker som så at om han blir alvorlig syk så kommer vi til å avlive han. Enten selv med skudd i skogkanten, eller sprøyte hos veterinær. Kommer helt an på hva som ville vært årsaken til avlivningen tror jeg.

Mannen har avlivet utallige katter med børse rundt om på bygda her, og det er ofte bedre enn å gi stakkarene en stressende tur i bil før de blir avlivet. Da er det stort sett snakk om hjemløse katter altså.
Vår katt er forøvrig chippet og kastrert, og går stort sett ikke av tomta her, så begrenset hva som kan skje foruten sykdom egentlig.

Hunden derimot, hun har en del turer innom dyreklinikken, og forsikring er et must med denne typen hund. (Jack russel terrier)
Aktiv og tøffere enn toget, så vi har vært igjennom et par kloskader og tanntrekking.

Hadde vi anskaffet kattunge er jeg litt usikker på hva jeg hadde gjort.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-15, 00:01   #20
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forsikring av katt

Abonnerer på denne gamle tråden.
Vi har to rasekattunger som skal gå ute (skogkatt).
Men finner igrunn ut så langt at det er mer lønnsomt å spare pengene på en sparekonto, enn å betale de til et forsikringsselskap som åpenbart bare skal tjene penger. Især når eldre katter er MYE dyrere å forsikre (høyere egenandel) eller at forsikringen ikke gjelder etter 10 år.
Og f.eks tannsykdommer dekkes IKKE. Ca 60 % av alle katter utvikler tannsykdommen FORL, som krever omfattende tanntrekking og lange narkoser. Dette blir fort ca 4-5000 kr per tann som skal opereres ut, og får en katt denne sykdommen må som regel mange tenner trekkes.

Årlige kontroller, kastrering og tannrens dekkes jo heller ikke.
Da er det trolig bortkastet penger å betale kr 5000 kr per år i forsikring av to rasekatter.

Bedre å spare!?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no