Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Formingsutstyr/formingsideer med barn

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-14, 16:28   #1
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Formingsutstyr/formingsideer med barn

Jeg driver med prosjekt lære kidsa håntverk her ( i hvertfall forsøker jeg å få opp interressen litt). Jeg har kjøpt fimoleire. Det er kult. Og så har jeg kjøpt en liten boks med perler på panduro. Det er kult synes plutten. Men hvor finner jeg større bokser med billige perler som egner seg for unger? (til å tre på tråd og lage smykker av)?

Hva slags hobbyaktiviteter gjør dere med barna? Hva lager de? Hva med større barn?

*mangler ideer*

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 16:47   #2
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Formingsutstyr/formingsideer med barn

Vi maler. Med akrylmaling og akvarellmaling. Det er stas. Fimoleire er kjempegøy! Ellers var frøkna veldig opptatt av å lage lillepri-dukker her en periode.

Perling med nabbeperler. Hvis man leiter på nett finner man masse 8-bits bilder man kan perle feks.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 16:50   #3
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Formingsutstyr/formingsideer med barn

Vi kjøper treperler i vanlig lekebutikker, eldstemann har dilla på å tre perler på snor, og lager lange perlekjeder både hjemme og i barnehagen. Det er mye rosadill, men jeg fant et sett med blå og turkise treperler før jul. Ikke at han bryr seg om det er bare sukkersøtrosa, vi har det og.

Storebror har vist interesse for sånne lag-din-egen-pynt-sett fra Panduro også, så mulig jeg bestiller noe før påske. Lime fjær og perler på egg, og sånt. Begge mine liker å sitte å pusle med ting, men det blir mest perlekjeder og småperlebrett på fireåringen, toåringen holder seg til store perler på brett foreløpig.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 17:05   #4
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Formingsutstyr/formingsideer med barn

Ja, sånt er gøy, Mathilda. Jeg kjøpte perler på panduro nå, de var knallfargede og fine. Mulig jeg bare skal kjøpe en stor boks derfra. Det er overraskende gøy å lage smykker. Kan det være gøy for større barn også? De er hankjønn, så jeg tviler. Men toern laget seg fimo-perler som ble til halskjede igår, så man vet aldri. Jeg blir liksom ikke helt klok.

Men maling med akvarellmaling? Det kan jeg alltids få til, men da må jeg kjøpe mer akvarellpapir.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 17:10   #5
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Formingsutstyr/formingsideer med barn

Akrylmaling og strø over en dæsj glitter. (Grunn lerretet med en mørk/knall farge.)

Fingerhekling og fingerstrikking

Til påske kan dere lage påskeegg med å blåse opp en ballong og snurre rundt gult garn som dere dypper i lim først.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 17:30   #6
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Formingsutstyr/formingsideer med barn

Da skal nok mine også få Panduro-perler!

Jeg har jo bare smågutter ennå, men hvis dine store er glade i å tegne, kan det være en idé å lage noe slags 3D-tablå/lekesett i papir, med et tema de interesserer seg for? Solsystemet? Noe sånt? Søstra mi og jeg lagde indianerlandsby med små tipier, en indianerstamme, en bisonflokk og diverse utstyr. Jeg tror vi hadde gjort litt research også, så det var en bestemt stamme og kultur vi bygde opp byen vår rundt. Jeg har også ei ekornpapirdokke med eget hus og utstyr som jeg lagde og lekte med over flere år, men det er kanskje ikke noe for større gutter.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 18:04   #7
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Formingsutstyr/formingsideer med barn

Jeg og nevøen min lagde landskap til noen figurer han samlet på en stund. En stor treplate, hønsenetting, avispapir, lim og maling. Kjempegøy.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 21:05   #8
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Formingsutstyr/formingsideer med barn

Veldig god ide det med 3D! Det kan jo kombineres med eldstemanns interesse for animasjon også.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 21:10   #9
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Formingsutstyr/formingsideer med barn

Vi har nylig kjøpt vev. Det syns ungene er veldig gøy. Enkle broderissett, maling, perling og play mais er også poppis. Også prøver vi å få til litt sløyd også med sag, spiker, planker og hammer.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 21:16   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Formingsutstyr/formingsideer med barn

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Vi har nylig kjøpt vev. Det syns ungene er veldig gøy. Enkle broderissett, maling, perling og play mais er også poppis. Også prøver vi å få til litt sløyd også med sag, spiker, planker og hammer.

Hvor kjøpte du vev? Mine ønsker seg.

Jeg kjøpte et par pakker fra panduro i dag, skal lage påskepynt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 21:20   #11
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Formingsutstyr/formingsideer med barn

Vesla broderer, hun maler på lerret, på papir, syr små puter av stoffreester, tegner og fargelegg, lager panduro sett- smykke, kyllinger eller hva vi måtte ha. Akkurat nå om dagen lager hun og pappaen en by av skyskraper av papp, og da snakker vi høyde på 1.60 pr hus. De klipper/skjærer ut fra store papplater, tegner opp vinduer, inngang og hva de nå skal ha og så maler de dem, når alt er tørrt limer de dem sammen. Litt av et prosjekt, men gøy er det!

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 21:33   #12
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Formingsutstyr/formingsideer med barn

Syprosjekter synes jeg er vanskelige. Hva kan de få til? Jeg har jo verdens enkleste symaskin. Og toern er ikke så verst flink med hendene, men nå er det lett å imponere meg når det kommer til broderier da. Ingen av dem kan strikke tror jeg.

Vev kan være en slager her også. Hvor får man tak i sånt?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 21:41   #13
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Formingsutstyr/formingsideer med barn

Vi hamstrer smykkeperler på Ebay. Slår Panduro ned i støvlene.

Og lite utstyrskrevende "forming" som slo an når det var kaldt: ispynt.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 21:53   #14
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Formingsutstyr/formingsideer med barn

Vi kjøper treperler på biltema, poden har laget mange armebånd av de.
Vi maler også på lerret, kjøpte bordstaffeli og satte lerret på der , poden synes det var stas.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 22:39   #15
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Formingsutstyr/formingsideer med barn

Jeg kjøpte lillemora en sånn stor hobbyeske på panduro. I dag lagde vi vindusbilder med silkepapir.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 23:42   #16
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Formingsutstyr/formingsideer med barn

Jeg anbefaler denne siden:http://www.unghusflid.no.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 23:49   #17
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Formingsutstyr/formingsideer med barn

Du verden så mye fine ting, Fløyel! Får de til sånt?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 00:07   #18
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Formingsutstyr/formingsideer med barn

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Du verden så mye fine ting, Fløyel! Får de til sånt?

Ja, ikke noe problem. Ung husflid er for barn mellom 7-14 år. De fleste er fra 7-10 år. Mye enkle materialer også.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 00:09   #19
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Formingsutstyr/formingsideer med barn

For en flott side, Fløyel. Her var det masse fint som vil passe til mine håndarbeidsglade barn.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 00:11   #20
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Formingsutstyr/formingsideer med barn

Så bra! Da skal vi prøve litt her hjemme. Jeg kan jo i teorien litt håndarbeidsgreier. Problemet er at eldstemann er venstrehendt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no