Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Male glassfiberstrie - er det mulig å få det pent (nok)?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-16, 10:39   #1
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Male glassfiberstrie - er det mulig å få det pent (nok)?

Jeg tenkte å male opp gjesterommet i helga. Veggene har glassfiberstrie med fiskebeinsmønster.

Siden dette er et rom som ikke er så mye i bruk, som primært skal brukes som gjesterom, garderobe og kontor for meg, gidder jeg ikke legge all verden i det for å få veggene tipp-topp, 80%-løsning er bra nok her. Så helsparkling, veggfornying eller gipsplater utgår.

Spørsmålet er om det i det hele tatt er mulig å få pent? Tenker å male veggene i enten Jade eller Balanse (tror jeg) og karmer og dører i klassisk hvit. Så matt maling som mulig på veggene for å minimere strukturen.

Noen som har gjort dette og kan si at det blir bra nok?

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-16, 10:53   #2
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male glassfiberstrie - er det mulig å få det pent (nok)?

Anbefaler å bruke langhåra rulle og litt tynn maling på første strøk, for å få malingen ordentlig ned i dumpene.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-16, 11:37   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male glassfiberstrie - er det mulig å få det pent (nok)?

Jeg tror du får det pent nok til det formålet. Litt ny farge gjør mye.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-16, 11:48   #4
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Male glassfiberstrie - er det mulig å få det pent (nok)?

Takk for innspill!

Heftgrunn først? Stria er malt, halvblank.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-16, 12:02   #5
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male glassfiberstrie - er det mulig å få det pent (nok)?

Bare å vaske, så male. Det blir bra

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-16, 12:05   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male glassfiberstrie - er det mulig å få det pent (nok)?

Jeg har malt glasfiberstrie på stua, med overraskende godt resultat. Jeg malte med Jotun PureColor, som er helmatt. Helmatt maling jevner ut ujevnheter i veggen på en genial måte, slik at veggen min ser glatt ut fra de fleste vinkler. Man må stå ganske nær og se rett på veggen for å se tapetmønsteret i det hele tatt. Fra siden og på avstand ser veggen slett ut.

Helsparkling hadde selvsagt vært mye finere, men som hurtigløsning er denne metoden genial, syns jeg.

Du skal ikke trenge å grunne når veggen er malt fra før. Vask med salmiakk og mal rett på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-16, 12:09   #7
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Male glassfiberstrie - er det mulig å få det pent (nok)?

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-16, 17:00   #8
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 424
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Male glassfiberstrie - er det mulig å få det pent (nok)?

Var det ikke noen i en annen tråd som nevnte en maling som jevnet ut tapet/strie? Jotun noe...

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-16, 21:00   #9
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Male glassfiberstrie - er det mulig å få det pent (nok)?

Vi har også malt glassfiberstrie på stua, med fiskebeinsmønster. Irriterte meg veldig over det helt til jeg malte med Pure Color fra Jotun. Jo mørkere farge, jo mindre vises mønsteret. Vi har de fleste veggene veldig lys, og en mørk vegg. Men jeg er fornøyd uansett og vi kommer ikke til å rive det bort med det første. Blir sikkert snart moderne igjen

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-16, 22:13   #10
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Male glassfiberstrie - er det mulig å få det pent (nok)?

Geitrams: Man skal forøvrig aldri undervurdere det, altså. Flisene vi har på det ene badet vårt er fra midten av 70-tallet og har blitt supermoderne igjen. I følge mannen er det bare å prokrastinere lenge nok, så er man alltid trendy på ett eller annet tidspunkt.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-16, 22:21   #11
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Male glassfiberstrie - er det mulig å få det pent (nok)?

Ferdig med første strøk etter å først ha malt tak og grunnet diverse lister og karmer. Det blir vedlig bra! Og langt bedre enn 80 % bra. Fulgte tipset om Pure Colour i helmatt, og det foreløpige resultatet er svært bra. Ser selvfølgelig strukturen, men langt mindr enn før. Malere i jotuns balanse 6325 (5608-B78G). Nydelig farge, og passer utmerket mot gangen utenfor som vi holder på å male soft mint og klassisk hvitt.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-16, 22:38   #12
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male glassfiberstrie - er det mulig å få det pent (nok)?

Både denne og forrige leiligheten min er heltapetsert med glassfiberstrie, og jeg har en teori om at jo flere ganger den blir malt, jo slettere blir den. Så et par oppussinger til her, så har jeg slett vegg.

Matt maling var et godt tips, prøver det neste gang.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 22:43   #13
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Male glassfiberstrie - er det mulig å få det pent (nok)?

Det ble kjempebra! Rommet ble jo plutselig fskikkelig fint!

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 22:44   #14
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Male glassfiberstrie - er det mulig å få det pent (nok)?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Både denne og forrige leiligheten min er heltapetsert med glassfiberstrie, og jeg har en teori om at jo flere ganger den blir malt, jo slettere blir den. Så et par oppussinger til her, så har jeg slett vegg.

Matt maling var et godt tips, prøver det neste gang.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 07:35   #15
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male glassfiberstrie - er det mulig å få det pent (nok)?

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Det ble kjempebra! Rommet ble jo plutselig fskikkelig fint!

Så bra. Og hvor mange ganger har du tenkt: Hvorfor har jeg ikke gjort dette før?

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 09:45   #16
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Male glassfiberstrie - er det mulig å få det pent (nok)?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Så bra. Og hvor mange ganger har du tenkt: Hvorfor har jeg ikke gjort dette før?

Veldig mange ganger.

Men jeg har i grunnen et relativt avslappet forhold til oppussingstempo. Dvs. når vi ført starter på noe så er full peis til det blir ferdig, men så er det helt greit om vi venter en stund til neste. Så vi kommer til å ha masse uoppusset i mange år fremover. Jeg har en mann som lager inkrementer /byggeblokker av alt sånt, og jeg får bare lov til å ta en byggeblokk om gangen. Ikke lov å begynne på en ny en før den jeg holder på med er ferdig.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no