Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Finnes det sko for meg?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-15, 22:52   #1
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.447
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Finnes det sko for meg?

Denne tråden, etter meg å dømme, passer vel strengt tatt hverken her eller under sport men iallfall:

Vi går en del geocacheturer som familie og jeg har da bemerket meg at jeg alltid er baktropp. Størsteparten er manglende kondis og form men dernest kommer at jeg enten tryner eller er redd for å tryne osv og når jeg da virkelig konsentrerer meg så legger jeg merke til at skotøy, jo, det kunne ha vært langt bedre.

Ønsker meg noe hvor jeg ikke kjenner hver eneste rot eller stein gjennom sålen, gjerne noe som stabiliserer ankel/fot men ikke ett must at det er ankelhøyt. Pluss om de er vanntette eller tilsvarende. Om jeg ikke har vært kravstor til nå topper det seg med det jeg aller mest ønsker meg: Sko som ikke klemmer bred fot/plattfot. Føler tærne ofte får så trang plass. Hælen er smal så den glipper gjerne, det er også ganske irriterende. Har ikke høy vrist, faktisk fraværende og dermed brei fot/flat fot. Finnes der noen med anbefalinger, hvor starter jeg for å finne noe? Finnes der håp?

Bill merk "bare" 3km merka sti på tur igår; viste seg å være 5km svært ulendt terreng med skog, røtter, steiner, kratt, svaberg, rullesteiner, spisse steiner opp og spisse steiner ned og opp og ned og. Ja, fortsetter vi slik risikerer jeg å komme i form, kan nesten bli krise. Fjellgeitene av mine barn bare fyker avgårde, mannen er ikke i så verst form han heller men ja, det er sikkert bare skoene - ikke sant?

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 23:05   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.540
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Finnes det sko for meg?

Jeg ville kjøpt meg et par gode gore tex joggesko, jeg. XXL eller Gmax har mye.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 23:10   #3
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.641
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finnes det sko for meg?

Jeg endte opp med å kjøpe meg et par skikkelig fjellsko til geocachinga. Jeg trengte, som du skriver, sko hvor man ikke kjenner hver eneste kvist. Disse går rett over ankelen og støtter godt. Jeg har slitasje i hoften og har der for dårlig balanse, jeg er mye mer stødig i disse skoene. Helt klart litt tunge, men alle de positive sidene veier opp for dette.
Nå var det mannen som bestilte dem via politi.no så jeg husker ikke hva de heter, men poenget mitt er at gode fjellsko er perfekt til geocahing.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 00:02   #4
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det sko for meg?

Fjellsko, eller noe ala høye Alpine Lowe. (De kan bli litt varme om sommeren, men der jeg bor er det en teoretisk problemstilling ...)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 00:36   #5
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.641
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finnes det sko for meg?

Jeg må jo også legge til at fjellskoene fungerer utmerket som støvler også. Jeg var så lei av å være klissvåt på bena i goretexskoene mine. Vi går mye i myrer og krysser bekker/små elver og nå er jeg helt tørr.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 07:38   #6
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det sko for meg?

Jeg har Ecco Gore tex joggesko.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 08:44   #7
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.902
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finnes det sko for meg?

Ville sett på fjellsko jeg også. Har halvhøye goretex sko selv, men de blir for myke i sålen og det er lett å få vann inn i myrer når du tråkker for dypt ned. De er supre på stier og myk skogsbunn. Men når vi drar på turorientering tar jeg fjellskoene.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 09:43   #8
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det sko for meg?

Jeg er ingen typisk fjellturdame, men har hatt disse Timberlandskoene i flere år, og de er så gode at jeg valgte å få de fiksa til skomaker istedet for å kjøpe meg nye

De er myke og lette, og ikke stive som jeg synes en del fjellsko blir. Det er nok litt fordi dette ikke er sånn 100 % fjellsko, men mer en miks.



De heter Timberland Chocorua Trail.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 10:09   #9
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.476
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det sko for meg?

Fjellsko i goretex-materiale tror jeg du trenger. De støtter oppover ankelen, uten å være så tunge som fjellstøvler av skinn kan være. Kjøper du sko på gsport, har de 100% fornøyd-garanti, slik at du kan bytte skoene om de ikke funker for deg.

Jeg elsker forøvrig mine salomon Goretex-sko. Er på tredje paret nå. Men de er lave, under ankelen, og har muligens for myk såle til å tåle mye stein og røtter.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 10:13   #10
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.419
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det sko for meg?

http://www.timberland.no/index.php?m...dukt_nr=C7616A


http://www.timberland.no/index.php?m...dukt_nr=C15631

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 10:37   #11
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.237
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det sko for meg?

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Nå var det mannen som bestilte dem via politi.no så jeg husker ikke hva de heter, men poenget mitt er at gode fjellsko er perfekt til geocahing.

Skal SI Politiet involverer seg i mangt og meget for tiden.

Jeg kjøpte mine fjellstøvler på XXL etter å ha prøvd mange forskjellige. Det virker jo som om du har vansker med å finne sko som passer dine føtter, og da kan det være greit å rett og slett ta runden i butikkene og prøve det som finnes.

Har du ellers vurdert å bruke spesialtilpasset såle i skoene dine? Det kan være det hjelper.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no