Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Den store smoothiestråden

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-10, 22:03   #21
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

"kokosvann" - hvor får man tak i det?

Det er inni kokosnøtten, Polyanna. :fniser:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 22:06   #22
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Brokkoli, altå?

(Nå spiser ungene brokkoli i bøtter og spann, så det er i grunnen ikke nødvendig å dytte akkurat det inn. Men spirer - jo, kanskje lurt)

Det lønner seg å starte i det små med grønnsaker i smoothien, så man venner seg til den grønne smaken. Nå får jeg direkte brekningsfornemmelser av smoothie lagd utelukkende med frukt, fordi jeg syns det blir kvalmende søtt. Alfalfaspirer er kjempesunt, inneholder masse protin og antioksidanter, og kan dyrkes enkelt og greit på kjøkkenbenken. Min snups syns det er kjempegøy å dyrke, og dermed gøy å spise.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 22:06   #23
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

"kokosvann" - hvor får man tak i det?

Du får kjøpt det på kartong f.eks på Røtter på sankthanshaugen.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 22:10   #24
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Frilja: Det høres kjempegodt ut, men da blir det nok ikke laget smoothies her i huset.

Joda, jeg innrømmer at den appelsinpressinga enkelte ganger er en liten terskel for at vi skal gidde å lage smoothie her i huset også. Men det er ganske fort gjort, faktisk. 3-5 appelsiner holder til fire store glass med smoothie her. Resten av jobben gjør man jo i forkant. Vi kjøper inn fersk ananas og mango når vi kommer over noen fine til gunstig pris, og så skjærer vi opp og fryser ned. Jordbærene og blåbærene var litt jobb en ettermiddag i juli en gang.

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Gode råvarer er alfa omega i all matlagning, spør du meg. Men hvorfor skulle det være noe dårligere med frosne, rene jordbær, framfor jordbær man har frosset ned selv?

Gode råvarer er alltid viktig. Hva gjelder jordbær, så er jeg blitt veldig kresen på det etter å ha vanket litt i jordbærland om sommeren. Vi drar sjøl opp på gården og velger ut fine kasser når bærene er på sitt beste, og de kan ikke måle seg med posebær, altså.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 22:14   #25
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

hva er galt med frosne norske jordbær og blåbær fra frysedisken, egentlig? Om jeg ikke skulle kunne bruke det hadde det ikke blitt mange månedene vi kunne spist smoothies sånn som forbruket er her, i tillegg til at jeg umulig kunne lagret så store mengder egenplukkede bær.

Det er ikke noe galt med dem, jeg bare synes ikke de er like gode. Men ja, lagringsplass er et poeng. Vi har fryseboks + fryseskap, så vi har en del plass. Det er likevel ikke alltid vi har nok bær fra sesong til sesong, så da må vi supplere med pose. Det er derfor jeg vet at jeg ikke synes det er like godt.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 22:14   #26
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Opprinnelig lagt inn av Frilja, her.

Joda, jeg innrømmer at den appelsinpressinga enkelte ganger er en liten terskel for at vi skal gidde å lage smoothie her i huset også. Men det er ganske fort gjort, faktisk. 3-5 appelsiner holder til fire store glass med smoothie her. Resten av jobben gjør man jo i forkant. Vi kjøper inn fersk ananas og mango når vi kommer over noen fine til gunstig pris, og så skjærer vi opp og fryser ned. Jordbærene og blåbærene var litt jobb en ettermiddag i juli en gang.


Gode råvarer er alltid viktig. Hva gjelder jordbær, så er jeg blitt veldig kresen på det etter å ha vanket litt i jordbærland om sommeren. Vi drar sjøl opp på gården og velger ut fine kasser når bærene er på sitt beste, og de kan ikke måle seg med posebær, altså.

Jeg hadde som sagt måttet ha en to-tre frysebokser kun til frukt og bær om jeg skulle selv ha plukket og frosset et helt års forbruk av jordbær. Vi lager smoothie så godt som hver dag. Det er sikkert gode bær du har, men det er absolutt vits i å lage smoothie selv om man ikke kan fryse ned et års forbruk av gangen. Frosne jordbær er av helt fin kvalitet, søte og gode, norske jordbær.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 22:15   #27
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Opprinnelig lagt inn av Frilja, her.

Det er ikke noe galt med dem, jeg bare synes ikke de er like gode. Men ja, lagringsplass er et poeng. Vi har fryseboks + fryseskap, så vi har en del plass. Det er likevel ikke alltid vi har nok bær fra sesong til sesong, så da må vi supplere med pose. Det er derfor jeg vet at jeg ikke synes det er like godt.

Måten du sa det på fikk det til å høres ut som man like gjerne kunne droppe hele smoothien om man ikke hadde selvplukkede bær ;-)

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 22:18   #28
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Måten du sa det på fikk det til å høres ut som man like gjerne kunne droppe hele smoothien om man ikke hadde selvplukkede bær ;-)

Hehe, det var vel ikke diplomaten i meg som snakket da, nei.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 22:23   #29
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Opprinnelig lagt inn av Frilja, her.

Hehe, det var vel ikke diplomaten i meg som snakket da, nei.

Tsktsk. Også i en smoothiestråd, av alle ting.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 22:25   #30
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Opprinnelig lagt inn av Frilja, her.

Hehe, det var vel ikke diplomaten i meg som snakket da, nei.



uansett blir det mindre og mindre bær i vår smoothie, utrolig hvor fort den grønne smaken blir normen, egentlig. Og jeg føler meg fresh og opplagt og god og mett av den, det er egentlig det viktigste.
Når det gjelder å tilsette oljer, fett, frø eller nøtter i smoothien, skjønner jeg godt at man ikke vil ha fiskeolje i smoothie :yuk: men det dreier seg også om å ha energi som frigjøres langsomt, slik at du holder til lunsj på smoothien. Derfor har jeg i frø, og så har jeg bestilt noen oljer jeg skal forsøke og. Linfrøolje inneholder jo også omega-3, det er jo en bonus.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 06:56   #31
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Tsktsk. Også i en smoothiestråd, av alle ting.

Et sted må man jo begynne.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 07:02   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.



Når det gjelder å tilsette oljer, fett, frø eller nøtter i smoothien, skjønner jeg godt at man ikke vil ha fiskeolje i smoothie :yuk: men det dreier seg også om å ha energi som frigjøres langsomt, slik at du holder til lunsj på smoothien. Derfor har jeg i frø, og så har jeg bestilt noen oljer jeg skal forsøke og. Linfrøolje inneholder jo også omega-3, det er jo en bonus.



Jeg lager kun smoothie med egg og nøtter/olje, ellers blir det, for meg, bare en "sukkerbombe" av frukt. Jeg får enormt søtsug av frukt alene og er sulten igjen etter en halvtime, blodsukkeret går helt bananas. Har jeg et par egg i, samt en neve mandler, er jeg mett i et par timer og føler meg roligere i kroppen. Men det er meg altså. Ja, og så fryser jeg ned rester i ispinneformer så ungene kan kose seg med mettende, god iskrem. Faktisk er en slik ispinne en sunnere og mer mettende kvelds enn en mellomgrov brødskive.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 07:11   #33
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.



Jeg lager kun smoothie med egg og nøtter/olje, ellers blir det, for meg, bare en "sukkerbombe" av frukt. Jeg får enormt søtsug av frukt alene og er sulten igjen etter en halvtime, blodsukkeret går helt bananas. Har jeg et par egg i, samt en neve mandler, er jeg mett i et par timer og føler meg roligere i kroppen. Men det er meg altså. Ja, og så fryser jeg ned rester i ispinneformer så ungene kan kose seg med mettende, god iskrem. Faktisk er en slik ispinne en sunnere og mer mettende kvelds enn en mellomgrov brødskive.

Jupp. Jeg syns også smoothie av kun frukt er for godteri å regne, og jeg blir også veldig urolig i kroppen av den.
I tillegg har jeg altså masse grønnsaker i min. Snupsen har litt mindre i sin, hun er ikke helt fortrolig med grønnsmaken enda. Men litt spinat og en neve spirer vil hun gjerne ha. Avokado er forresten også genialt i smoothie, gjør den deilig kremete og inneholde superbra fett.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 07:44   #34
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Her var det noen bra tips, særlig avokado og frø fikk jeg lyst til å prøve.

Min frokost består gjerne av smoothie laget av mandler, vaniljekesam, banan, isbiter, næringssjokoladepulver og litt kanel. Jeg er veldig dårlig på frokost så noe som bare kan drikkes er ypperlig.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 07:53   #35
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Her var det noen bra tips, særlig avokado og frø fikk jeg lyst til å prøve.

Min frokost består gjerne av smoothie laget av mandler, vaniljekesam, banan, isbiter, næringssjokoladepulver og litt kanel. Jeg er veldig dårlig på frokost så noe som bare kan drikkes er ypperlig.

Jupp, der er jeg og. jeg anbefaler på det varmeste å prøve litt spirer og spinat også, altså. Ta bare oppi litt i begynnelsen, så du såvidt kan kjenne det. når du har blitt vant til den smaken tar du oppi litt mer, og så videre. Vips, så får du 2-3 porsjoner grønnsaker til frokost.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 09:06   #36
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Her var det noen bra tips, særlig avokado og frø fikk jeg lyst til å prøve.

Min frokost består gjerne av smoothie laget av mandler, vaniljekesam, banan, isbiter, næringssjokoladepulver og litt kanel. Jeg er veldig dårlig på frokost så noe som bare kan drikkes er ypperlig.


Hva er næringssjokoladepulver? Er det melk i det? Gluten? Hvor får man tak i det?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 09:11   #37
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

I min verden er ikke smoothie godteri. Vi skal nå spise en del frukt (og grønnsaker) da er dette en god måte å spise/drikke denne frukten. Hiver oppi litt youghurt= kalsium.

Det en kan ha oppi i tillegg for å mette litt er havregryn og egg.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 09:12   #38
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Soyamelk
Mango
Frosne jordbær
Litt eplejuice

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 09:31   #39
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

I min verden er ikke smoothie godteri. Vi skal nå spise en del frukt (og grønnsaker) da er dette en god måte å spise/drikke denne frukten. Hiver oppi litt youghurt= kalsium.

Det en kan ha oppi i tillegg for å mette litt er havregryn og egg.

Jeg tror det har litt med hvordan man ser på den. Jeg bruker smoothie som et måltid, og spiser ikke noe i tillegg. Kun frukt er ikke et fullverdig måltid i min verden, jeg får alt for rask blodsukkerstigning, og krasjer etter en time eller to. Om du drikker smoothien som en juice ved siden av annen mat blir det jo litt annerledes. Men det er iallefall mange fler ting enn havregryn og egg som kan puttes i smoothie for å gjøre den mer mettende (og næringsrik). Den inneholder jo allerede mye karbohydrater, så å tilsette korn er ikke nødvendigvis det beste. Den metter mye mer om man også tilsetter fett og proteiner.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 09:38   #40
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Jeg tror det har litt med hvordan man ser på den. Jeg bruker smoothie som et måltid, og spiser ikke noe i tillegg. Kun frukt er ikke et fullverdig måltid i min verden, jeg får alt for rask blodsukkerstigning, og krasjer etter en time eller to. Om du drikker smoothien som en juice ved siden av annen mat blir det jo litt annerledes. Men det er iallefall mange fler ting enn havregryn og egg som kan puttes i smoothie for å gjøre den mer mettende (og næringsrik). Den inneholder jo allerede mye karbohydrater, så å tilsette korn er ikke nødvendigvis det beste. Den metter mye mer om man også tilsetter fett og proteiner.

Samme her. Jeg bruker også smoothie som et måltid i seg selv og da nytter det absolutt ikke å bare ha frukt og litt yoghurt oppi, da får jeg faktisk like mye blodsukkersvingninger som om jeg spiser godteri. Min erfaring. Så jeg har altså egg og stæsj oppi (fett og proteiner), da er den mer balansert. Men som du sier, drikker man smoothie ved siden av et måltid eller som et lite mellommåltid er det jo greit, da gjør det jo ikke noe om den ikke metter lenge. Jeg lager jo sånne lette smoothies til ungene ved siden av frokosten av og til, feks, eller som iskrem, altså fryser den ned i ispinneformer. Mye sunnere enn kjøpeis. Er det egg i smoothiesen får den forresten en mye bedre konsistens som is, ikke så voldsomt hard.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no