Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Amsterdam og ?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-23, 14:34   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Amsterdam og ?

Vi skal ha fire dager i Amsterdam i sommer, jeg og de to på 18 og nesten 15. Har vært mye i Rotterdam og synes også det er en fin by, men ikke sett så mye av den (vært der ifm tidligere jobb). Har aldri vært i Haag.

Lurer litt på å ta en natt i enten Rotterdam eller Haag og da to netter i Amsterdam. Hva hadde dere gjort?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-23, 14:38   #2
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Amsterdam og ?

Det er lett å komme seg mellom byene i Nederland, så kan fint kombinere en annen med Amsterdam. Jeg har vært i Delft med jobb og det var en veldig koselig og fin by. Tenker at jeg skal tilbake dit neste gang jeg er i strøket. Ligger mellom Rotterdam og Den Haag. Det er et teknisk universitet i byen, så er en blanding av ungt og hipt samt at det er mye historiske bygg i sentrum.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-23, 15:12   #3
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amsterdam og ?

Jeg giftet meg i Haag og har kanskje litt snille briller på, men jeg synes det var en veldig koselig by, med flotte parkanlegg og fine gater å rusle i. Vi har tenkt oss tilbake en gang det passer.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-23, 15:24   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amsterdam og ?

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Det er lett å komme seg mellom byene i Nederland, så kan fint kombinere en annen med Amsterdam. Jeg har vært i Delft med jobb og det var en veldig koselig og fin by. Tenker at jeg skal tilbake dit neste gang jeg er i strøket. Ligger mellom Rotterdam og Den Haag. Det er et teknisk universitet i byen, så er en blanding av ungt og hipt samt at det er mye historiske bygg i sentrum.

Jeg har også vært i Delft ifm jobb, for et nydelig, lite sted, men kanskje litt for rolig for ungdommene?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-23, 15:32   #5
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amsterdam og ?

Ønsker meg en tur til Utrecht, 30 min med tog unna.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-23, 15:35   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amsterdam og ?

Enig med Pelle. Utrecht er veldig ålreit.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-23, 16:01   #7
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Amsterdam og ?

Støtter at du bør bo på et sted under oppholdet og så ta dagstur til de byene du ønsker å besøke.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-23, 16:03   #8
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Amsterdam og ?

Kanskje en sykkeltur til Zandvoort er et alternativ ? Så henge litt på straden feks. Jeg skulle heller anbefale å besøke den haag enn Rotterdam pga sikkerhet, spesielt om dere har tenkt å shoppe.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-23, 16:07   #9
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Amsterdam og ?

Tog til utrecht. Eller Leiden. Bodde i den Haag men synes de to er finere.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-23, 16:58   #10
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amsterdam og ?

Det blir kanskje for langt (halvannen time med tog, tror jeg?), men jeg synes Maastricht var en sjarmerende by jeg gjerne reiser tilbake til. Var der på jobbreise og fikk dessverre ikke sett alt jeg ville.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-23, 17:08   #11
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amsterdam og ?

Vi skal først til Amsterdam og ta tog til Brussel/ Brugge. Fly skal nemlig fly hjem fra Brussel.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-23, 20:42   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amsterdam og ?

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Støtter at du bør bo på et sted under oppholdet og så ta dagstur til de byene du ønsker å besøke.

Har vært inne på den tanken, ja.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-23, 20:44   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amsterdam og ?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Vi skal først til Amsterdam og ta tog til Brussel/ Brugge. Fly skal nemlig fly hjem fra Brussel.

Jeg tenkte på Antwerpen eller Brussel, men føler det blir for kort tid siden vi bare har fire dager.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-23, 20:44   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amsterdam og ?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Tog til utrecht. Eller Leiden. Bodde i den Haag men synes de to er finere.

Greit å vite.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-23, 10:01   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amsterdam og ?

Tror vi tar evt dagstur på sparket, jeg. Se an vær og temp. Blir det veldig varmt kan en strand være ok.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-23, 10:07   #16
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Amsterdam og ?

Utrecht! Jeg bodde der i et halvt år i forbindelse med graden, og falt pladask for byen. Leiden er også helt magisk vakker, og det er også nydelig ute ved havet i Scheveningen, rett ved den Haag.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-23, 11:07   #17
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amsterdam og ?

Jeg har nettopp hatt tre overnattinger i Amsterdam (kom hjem i går), og kunne gjerne vært lenger, så jeg ville ikke hatt behov for å dra andre steder. Men skjønner for så vidt at man kan ha lyst til å se flere steder i landet, særlig hvis man har vært i Amsterdam mange ganger før. I så fall ville jeg også heller lagt opp til en dagstur. Det går en del tid av en dyrebar reisedag med pakking, utsjekking fra ett sted, finne fram til, og sjekke inn på nytt overnattingssted, i tillegg til at man må reise med bagasjen. Så når forbindelsene er såpass gode og effektive som de er der så hadde jeg heller satset på dagstur ja. Da har dere i tillegg mulighet til å ombestemme dere, hvis dere finner ut at dere ønsker å bruke all tiden i Amsterdam likevel. Har man tre-fire dager i en og samme storby får man muligheten til å se og oppleve litt mer enn bare de største turistattraksjonene, og man kan oppleve deler av byen man ellers ikke ville prioritert.

Ellers hadde Utrecht stått på min liste også, hvis jeg skulle reist til en annen by. Hørt mye bra om den, og det er ca 40 min med tog fra Amsterdam (jeg er ikke så opptatt av strender da, og ikke så glad i bade).

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 23-04-23 kl 11:17.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-23, 12:28   #18
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amsterdam og ?

Utrecht, den Haag, Zandvoort og Rotterdam er alle fine byer, tenker jeg. Kommer litt an på hva dere vil gjøre og hva dere vil se. Zandvoort er ganske liten, koselig og rolig, men har jo en helt herlig sandstrand og om dere går tur i Duinen (sanddyner?) så er det høy sannsynlighet for å treffe på rådyr. Rotterdam er en ganske ny by siden så mye ble ødelagt under krigen. Mye ny arkitektur å se på. Den Haag har også sandstrand, miniatyrby, shoppingsenter, marked og litt eldre bygninger å se på. Utrecht har litt sånn koselig liten by-følelse for meg. Liker alle stedene inkludert Amsterdam.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-23, 14:32   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amsterdam og ?

Takk for gode tips! Ungdommene har ikke vært i Amsterdam før annet enn flyplassen. Må høre litt hva de ønsker og vil.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-23, 17:09   #20
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amsterdam og ?

Det er jo masse å gjøre i Amsterdam, da, museum, shopping, park, Anne Frank bla.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no