Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #9

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-21, 17:27   #481
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Åh, spisegruff.

Knekkebrød.
Jeg orker seriøst ikke mer av knekkebrødspisende folk, og lurer på om det er en gyldig sykemeldingsgrunn?
Når jeg ser de knekkebrødene dras frem er det like før jeg begynner å grine.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 01-11-21, 17:35   #482
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Hvorfor kan jeg ikke skjønne hvorfor eller hva som gjør at jeg igjen ser høygravid ut??

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 01-11-21, 18:03   #483
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Åh, spisegruff.

Knekkebrød.
Jeg orker seriøst ikke mer av knekkebrødspisende folk, og lurer på om det er en gyldig sykemeldingsgrunn?
Når jeg ser de knekkebrødene dras frem er det like før jeg begynner å grine.

Knekkebrød og gulerøtter var min hovedmotivasjon til å finne nye kontorlokaler med mulighet for å kunne lukke dørene til mitt eget kontor. (Det er essensielt av flere grunner i og for seg, men den grunnen ga meg mest indre driv.)

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 01-11-21, 18:09   #484
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Knekkebrød og gulerøtter var min hovedmotivasjon til å finne nye kontorlokaler med mulighet for å kunne lukke dørene til mitt eget kontor. (Det er essensielt av flere grunner i og for seg, men den grunnen ga meg mest indre driv.)

Jeg er stucked på delekontor, men tror jeg må mote meg opp til å ta en runde med, Hey, skal vi ta spisinga et annet sted enn kontoret, da.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 01-11-21, 18:15   #485
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Mat med lyd er grusomt, men toppes av lukten når kollega varmer Toro mexikansk gryte og spiser på det trange kontoret med elendig ventilasjon. (Og pauserommet er 20 skritt unna.)

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv  
Gammel 01-11-21, 19:11   #486
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Totalt mangel på sosial utholdenhet!

Hvordan jeg skal overleve en hel uke på kontoret er for meg et stort mysterium.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 01-11-21, 20:53   #487
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Mat med lyd er grusomt, men toppes av lukten når kollega varmer Toro mexikansk gryte og spiser på det trange kontoret med elendig ventilasjon. (Og pauserommet er 20 skritt unna.)

Hjelpes...., da hadde jeg fått dånedippen.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 01-11-21, 21:01   #488
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Man spiser på spiserommet. (Eller bak lukket dør)

Altså, stille spising av en myk yoghurt eller bolle til kaffen kan gå an. Men der går grensen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 01-11-21, 21:09   #489
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Hjelpes...., da hadde jeg fått dånedippen.

Arbeidsommet ble jo ubrukelig både under og etter. (Og dette var godt å få gruffet om kjenner jeg, selv om kollegaen har sluttet for lenge siden.)

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv  
Gammel 02-11-21, 07:03   #490
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Man spiser på spiserommet. (Eller bak lukket dør)

Altså, stille spising av en myk yoghurt eller bolle til kaffen kan gå an. Men der går grensen.

Jeg liker ikke kaffelukta
Så om folk sitter med kaffekopper har jeg et problem..

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 02-11-21, 07:06   #491
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

På kontoret mitt spises det hele tida. Har inntrykk av at det er ganske vanlig for lærere å jobbe mens man spiser. Personlig har jeg ikke noe i mot selve spisingen, men jeg synes det er trist at man aldri har tid til en skikkelig pause i løpet av dagen.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 02-11-21, 07:10   #492
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Flått som krabbet rundt på pus. TRENGER MINUSGRADER.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 02-11-21, 07:11   #493
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

På kontoret mitt spises det hele tida. Har inntrykk av at det er ganske vanlig for lærere å jobbe mens man spiser. Personlig har jeg ikke noe i mot selve spisingen, men jeg synes det er trist at man aldri har tid til en skikkelig pause i løpet av dagen.

Slik er det hos oss også. De fleste tar lunsjpause, men det er noen som aldri tar seg tid til det. Direktøren f.eks, som sitter rett overfor meg, og min tidligere sjef som nå har sluttet. Jeg tror ikke det er sunt, men samtidig tror jeg de har så mye å gjøre at de rett og slett ikke har tid. Bare noen minutter før neste møte, som er den eneste luken de har i løpet av dagen for å svare på 24 e-poster liksom ... Men flere av de andre kan også fint spise et mellommåltid foran pc-en i ny og ne. Jeg plages heldigvis ikke av spisingen da, selv ikke av gulrot eller knekkebrød. For meg er det ikke knaskelyder som får meg til å tilte, det er smatting. Og det driver de heldigvis ikke med, de som sitter nærmest. I en tidligere jobb delte jeg kontor med en som smattet skikkelig høyt. Og SLURPET i seg kaffen. Det var tortur.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 02-11-21, 07:29   #494
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Vi spiser på kontoret og vi er 23 stykker. Jeg synes det er utfordrende dette med lyd, for jeg tåler stort sett bare bråkete mat. Det er nesten umulig å ikke plage noen.

Jeg har et barn som hater knekkebrødlyd og det ødelegger seriøst 95% av måltidene våre. Jeg hater at jeg ikke kan spise knekkebrød uten at noen irriterer seg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 02-11-21, 07:39   #495
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vi spiser på kontoret og vi er 23 stykker. Jeg synes det er utfordrende dette med lyd, for jeg tåler stort sett bare bråkete mat. Det er nesten umulig å ikke plage noen.

Dette problemet har jeg også, men ingen på kontoret mitt har klaget til nå. Vi er heldigvis bare fem, så jeg tror noen hadde sagt i fra. De andre spiser varmmat fra kantina nesten hver dag og det lukter jo mer enn mine knekkebrød.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 02-11-21, 07:44   #496
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Dette problemet har jeg også, men ingen på kontoret mitt har klaget til nå. Vi er heldigvis bare fem, så jeg tror noen hadde sagt i fra. De andre spiser varmmat fra kantina nesten hver dag og det lukter jo mer enn mine knekkebrød.

Det er nok dessverre ikke slik at de fleste sier ifra. De fleste irriterer seg bare (eller gruffer på forum). Jeg fikk faktisk en kommentar en gang jeg begynte å spise et knekkebrød. Hun som satt ved siden av meg slengte ut, i en lett spøkefull tone, "hmmm - knekkebrød i åpent kontorlandskap altså? ". Jeg skjønte likevel at hun mente det, og fikk en liten vekker, så jeg gjorde ikke det igjen, og har ikke gjort det siden (selv om hun for lenge siden sluttet hos oss, og det er andre som spiser knekkebrød rundt meg). Det er mange år siden nå. Synes det var fint at hun sa ifra.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 02-11-21, 08:57   #497
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Ingen har sagt fra til meg heller, men det vil uansett ikke hjelpe. Jeg tåler knekkebrød best og blir altså ikke syk fordi andre ikke tåler lyden. Jeg er litt lei av sensitive skapninger for tiden. (sterkt indusert av at jeg har en tenåring som er en forferdelig hard nøtt og jeg føler meg helt innelåst i eget hjem).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 02-11-21, 09:34   #498
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Jeg tenker at jeg må tåle at deres mat lukter, så da må de tåle knekkebrød. De kan ta på headset, det finnes ingen effektiv måte å slippe unna lukt på.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 02-11-21, 09:39   #499
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg tenker at jeg må tåle at deres mat lukter, så da må de tåle knekkebrød. De kan ta på headset, det finnes ingen effektiv måte å slippe unna lukt på.

Neseklype
Bare tuller

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 02-11-21, 10:11   #500
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Jammen ikke lett når alle irriterer seg over lyder og lukter og hva har du.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no