Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gave til 11-åring, jente

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-14, 22:07   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Gave til 11-åring, jente

Min niese blir 11 før jul. Vi skal snart treffe dem, så jeg tenkte det kunne være greit å sende med dem gaven da. Hva i all verden kjøper jeg? Hun elsker bøker, men har lest det meste, så det er vanskelig å finne noe nytt.

Hun liker å bake, så jeg har kjøpt noe baketing med julemotiv (bursdagen er rett før jul), men skulle hatt noe mer. Klær er ikke lett å kjøpe da det skal falle i smak mht merke, farge osv. osv.

Tips?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 22:09   #2
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gave til 11-åring, jente

Gavekort på klesbutikk.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 22:36   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gave til 11-åring, jente

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Gavekort på klesbutikk.

Ja, mulig det kunne gått......

Snakket akkurat med min bror. De var på klesshopping i Oslo i går. Det gikk visst ikke videre bra uten at jeg vet hvorfor.

Hva annet liker jenter på den alderen? Min er 9.5, også en lesehest. Litt kjedelig å alltid kjøpe bøker. Er det noe som er noe de bare må ha? Hun går i 6. klasse.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 22:38   #4
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gave til 11-åring, jente

Her går det i Rainbow loom. Sånn armbåndgreier.
Ellers er gavekort av ymse slag alltid poppis.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 23:04   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gave til 11-åring, jente

Min elsker slike armbånd. Så en 11-åring er ikke for stor for det, altså?

Kan hende det må bli gavekort på H&M. Hun finner vel noe der hun liker.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 23:21   #6
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gave til 11-åring, jente

Samtlige jenter på 13-åringens trinn elsker disse. Inkl min.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 23:28   #7
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gave til 11-åring, jente

Oslo Kino gavekort er populær gave hos 11-åringer i vår krets. Ellers er jo gavekort på klær også alltid noe som kommer godt med.

Damevesker er også veldig stas hos mange 11-åringer i Oslo har jeg hørt.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 23:31   #8
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gave til 11-åring, jente

Når det gjelder bøker så er John Green sine bøker veldig populære hos datteren min og vennene hennes for tiden. De leser alle "Faen ta skjebnen" og "Hvem er du, Alaska". Ser de også har flere av bøkene hans oppført på ønskelistene sine.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 23:57   #9
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til 11-åring, jente

Gavekort på klesbutikk eller penger er trygt her, i alle fall. Klær greier jeg ikke å kjøpe til datteren min, i alle fall.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 01:26   #10
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gave til 11-åring, jente

Sånne armeband ja, samt toalettvesker med div.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 08:06   #11
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gave til 11-åring, jente

De armbåndendene er populære hos min sjetteklassing også. Det samme er bøker. Gavekort på kino hadde også vært populært. Her telles dagene ned til den 3 Hunger Games premieren. Gavekort på klær hadde nok også vært populært.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 08:13   #12
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gave til 11-åring, jente

På noen senter, bla Buskerud storsenter, eller gilskogensenteret (og helt sikkert senter i Oslo) så det an å kjøpe senter-gavekort. Da kan de velge butikk de vil handle i selv.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 08:28   #13
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gave til 11-åring, jente

Jeg har en jente som er akkurat like gammel. Også hun en lesehest. Og bøker er aldri feil.

Sjekk om hun har lest en bok som heter "Sirkelen" - det er første bok i en trilogi, og den siste har akkurat kommet på norsk. Kjøp enten den første evt en av de andre om hun har lest den første. Det var visst sykt bra bøker i følge min datter.

Ellers er kino populært, så gavekort på 2 kinobilletter slik at hun kan ta med seg en venn på kino. Kanskje en hundrelapp utenom også, så har hun noe å bruke i kiosken.

Ut over det er det ingen interesse for noe som heter leker lenger hos oss. Klær er mer safe, men der skjønte jeg det var litt issues for henne.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 08:30   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til 11-åring, jente

Jeg begynner å synes at penger er en veldig praktisk presang. De har så mange småting de ønsker seg i den alderen som vi voksne ikke skjønner oss på. Og så er det noe med friheten til å kunne handle hva man vil.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 00:20   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gave til 11-åring, jente

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Oslo Kino gavekort er populær gave hos 11-åringer i vår krets. Ellers er jo gavekort på klær også alltid noe som kommer godt med.

Damevesker er også veldig stas hos mange 11-åringer i Oslo har jeg hørt.

Denne er nok ikke helt der, men det kommer nok. Oslo Vest.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 00:21   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gave til 11-åring, jente

Takk for flotte tips!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 12:10   #17
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gave til 11-åring, jente

Min 11-åring elsker bokhandler - hun ville absolutt elske å få gavekort på en bokhandel og kunne gå og snuse i hyllene selv og velge selv.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-14, 19:43   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gave til 11-åring, jente

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Min 11-åring elsker bokhandler - hun ville absolutt elske å få gavekort på en bokhandel og kunne gå og snuse i hyllene selv og velge selv.

Det tror jeg denne jenten også ville likt. Hvilke bokhandlere er bra i Oslo, da?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-14, 20:48   #19
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til 11-åring, jente

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det tror jeg denne jenten også ville likt. Hvilke bokhandlere er bra i Oslo, da?

Jeg synes ARK er ganske bra, og den har de jo overalt nesten. Ellers er jo Tanum kjempefin selvsagt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-14, 21:09   #20
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gave til 11-åring, jente

Her går det i penger, klær, evt. småting de har spesifisert, når vi kjøper gaver til klassevenninner. Av klær har det vært singlet og t-skjorte i sommer, og i det siste gensere, hvis hun går for det. Hansker, kule luer, armbånd, smykker, shampo/såpe, hudkrem er også aktuelt.

Bøker og sånt vil hun helst velge selv. Går gjerne i serier hun leser.

Min datter elsker også å bake, og jeg har sett på ønskelista for julen at det står 'baketing - ikke bøker' på den. Dvs. former, ting til å dekorere med, og annet stæsj. Hun fikk ellers en kvadratisk kakeform i sommer, noe som falt i smak. Det ble såå stilige kaker.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no