Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Er det vanskelig å få endret kommunens arealplan?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-12, 16:04   #1
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Er det vanskelig å få endret kommunens arealplan?

Utbygger som har lagd leiligheten vi bor i, og ca 40 andre leiligheter, vil bygge et nytt bygg like ved bygget vårt.

Dette området er regulert til næringsbebyggelse (erverv, industri, forretning, kontor, lager.)

Bygget skal hovedsaklig inneholde boliger, og området skal i tillegg brukes til parkeingsplass, lekeplass og uteoppholdsareal.

Utbygger har hengt opp tegninger fra arkitekt, og skriver at reguleringsformål opprettholdes ved å bruke det til forretning, kontor og lager, til tross for at de skriver at bygget skal inneholde boliger, parkeringsplass, lekeplass og uteoppholdsareal. Jeg skjønner ikke helt hvordan arealplanen (dvs formål til næringsbebyggelse) opprettholdes gjennom det som er beskrevet.

Denne infoen har kommet opp mens vi har vært bortreist. Arkitekten skriver noe om at en kan komme med innsigelser innen en frist, 3 uker etter at infoen er gjort oss kjent.

Det står vel i infoen at reguleringsområdet utvides/ønskes utvidet.

Jeg lurer på om en kan lese ut av dette at de ønsker eller allerede har fått endret reguleringsplanen.. (Det kan jeg vel strengt tatt ta en telefon til kommunen om også da..)

Og jeg lurer på om noen har erfaring med om det er vanskelig å få endret slike reguleringsplaner, og om når utbygger har gått så langt som å få arkitekt til å tegne huset, er det sannsynlig at man da allerede har fått endret arealplanen?

Det nye bygget gjør at det blir flere folk på et lite sted. Mange av bygningene som allerede er her er verneverdige. I en eventuell klage vil jeg fokusere på at de bryter med allerede stående bygninger. Pluss at regionen har vedtatt en plan om at mesteparten av nybebyggelse skal skje ved andre kommunikasjonsknutepunkter. Er det noe annet jeg kan fokusere på, negativ fortetting eller noe sånt? Er det noe lov jeg kan vise til i så måte?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no