Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Din oppskrift på guacamole

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-10, 23:15   #21
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Din oppskrift på guacamole

Jeg har oppbevart guacamole i opp til to dager de få gangene det er noe igjen. Da ligger det en avokadostein oppi, dessuten hjelper lime/sitronsaft på holdbarheten. Den blir ikke brun, men smaken taper seg jo litt.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 23:18   #22
Jakobine
Aktiv
 
Jakobine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 122
Jakobine er litt kul
Standard

Sv: Din oppskrift på guacamole

Ok. Egentlig er det jo så enkelt at det sikkert er like greit å lage ny, men greit å vite.

Jakobine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 07:28   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din oppskrift på guacamole

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Iset, hvorfor vasker du steinen?

Du vet jo hvordan jeg er når det gjelder vasking. Men jeg synes uansett det er litt bedre å legge oppi en ren stein enn en med fullt av klumper på. Den får jo avokadomos på seg uansett, men da er det ikke sånne avokadoklumper på den. Nei, jeg bare MÅ vaske den.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 11:12   #24
Nelly
Superduperaktiv
 
Nelly sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 611
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Sv: Din oppskrift på guacamole

Jeg lager den litt forskjellig men oftes slik: 2 avokado, 1 hvitløksfedd, 1 vårløk, 1/2 rød chili, sitronsaft (litt), spisskummin, koriander (fersk eller krydder), salt, pepper. Av og til tar jeg tomat oppi også. Bruker stavmikser. Smaker på den og tilsetter eventuelt rømme i. Har i steinen. Om jeg skal oppevare den en dag (blir aldri eldre jeg synes det er godt på rugbrød ) Har jeg den i en tett boks.

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 11:18   #25
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din oppskrift på guacamole

Jeg bruker avokado, løk, salt, hvit pepper, jalapeños, lime og koriander. Av og til har jeg i tomater, men aldri, aldri hvitløk.

Men er det noen som lager guacamole uten koriander altså?

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 11:50   #26
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din oppskrift på guacamole

Jeg blåser en uendelig lang marsj i hvordan en eller annen mexicaner påstår at en "ordentlig" guacamole skal være, og lager den slik jeg liker den, med avocado, hvitløk, rømme og urtesalt, evnt bittelitt chilipulver. Jeg blir deppa hvis jeg får servert guacamole med biter av tomat i. samma hvor autentisk det er, det smaker høgg!

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 11:59   #27
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din oppskrift på guacamole

Jeg lager guacamolen sånn jeg liker den, og jeg liker den fryktelig enkel.

Avocado, lettrømme, salt og pepper. Bruker stavmikser for jeg liker den helt most.

Når jeg bruker guacamole har jeg stort sett salsa ved siden av og tacokrydret kjøtt av en eller annen variant, og da syns jeg det er best når guacamolen er litt mer enkel og nøytral i smaken.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 09:25   #28
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din oppskrift på guacamole

Guacamole kan fryses!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 09:30   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din oppskrift på guacamole

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Jeg bruker avokado, løk, salt, hvit pepper, jalapeños, lime og koriander. Av og til har jeg i tomater, men aldri, aldri hvitløk.

Men er det noen som lager guacamole uten koriander altså?

Ja, jeg har aldri hatt det i. Jeg har nemlig aldri likt koriander, ikke før nå. Nå synes jeg det er godt til sitt bruk men unngår det i guacamole. Hvitløk derimot, MÅ jeg ha i. Og sort pepper, hvit pepper smaker hoppetau.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 09:59   #30
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din oppskrift på guacamole

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Men er det noen som lager guacamole uten koriander altså?

Jeg lager absolutt alt jeg spiser uten koriander, ettersom det jo smaker gammelt oppvaskvann

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no