Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Fotobok i 60-årsdagsgave

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-09, 23:26   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.326
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Fotobok i 60-årsdagsgave

Min mor blir 60 i høst, og jeg har tenkt å lage fotobok til henne i gave. Det er 10 år siden hun ble bestemor og, så det er snakk om en del bilder av barnebarna gjennom årene. Jeg lagde et slikt album gjennom Elkjøp etter påsketuren vår til New York, og det ble bra. Endte på mellom 50 og 60 sider, og det er rundt der jeg tror jeg havner nå og.
Har plukket gjennom albumene våre, 6-10 bilder per år. Skal låne skanneren til foreldrene mine og skanne de, siden vi bare har hatt digitalkamera de siste 4 årene.

Slik er planen foreløpig:
Noen sider med bilder av mor mi som liten. Her må jeg låne gamle bilder, helst uten at hun vet det... og kanskje et par fra ungdomstida hennes. Tenker dette blir ca 4-6 sider.
Så et par sider med brudebilde (skanne et takkekort bl.a.) og tiden med min far før jeg ble født.
Så noen bilder av meg og broren min som små, førsteklassebilde og konfirmasjon. (4-6 sider)
Så blir det trolig 4 sider per år fra 1999, der jeg prøver å fordele utover året og barnebarna. Har lett spesielt etter gode bilder med ungene sammen med bestemor. Hun er så flink til å gjøre ting med ungene, men jeg er ikke like flink til å ta bilde av de hverdagslige tingene...
Kanskje få ungene til å tegne hver sin tegning og, og skanne de?

Må prøve å tyvlåne noen bilder fra foreldrene mine tenker jeg... (skal alliere meg med far min).

Noen flere som har gjort slikt, et album spent over mange år?
Gode tips på hva jeg må ha med som jeg ikke har tenkt på?
Og kunne tenkt meg et fint dikt eller noe på siste siden i boka, noen?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 23:53   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.875
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotobok i 60-årsdagsgave

Jeg har ikke gjort akkurat det, men jeg digitalscrappet endel gamle bilder til mamma til hennes 60 års dag. Det var bilder fra hun var ung, av mormor og bestefar og fra vi var små. Jeg printet de ut og la de en "Minneboks". Jeg kunne likegodt lagd en fotobok. Uansett så ble hun utrolig rørt og glad. Det er ikke ofte jeg har sett henne så rørt.

Jeg tror egentlig at de sidene med hennes foreldre og avdøde bror var det som hun satte mest pris på. (Fotobøker av mine barn har hun fått de tre siste årene til jul)

Jeg ser jo at dette ikke akkurat var noen tips.....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 00:00   #3
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.326
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fotobok i 60-årsdagsgave

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har ikke gjort akkurat det, men jeg digitalscrappet endel gamle bilder til mamma til hennes 60 års dag. Det var bilder fra hun var ung, av mormor og bestefar og fra vi var små. Jeg printet de ut og la de en "Minneboks". Jeg kunne likegodt lagd en fotobok. Uansett så ble hun utrolig rørt og glad. Det er ikke ofte jeg har sett henne så rørt.

Jeg tror egentlig at de sidene med hennes foreldre og avdøde bror var det som hun satte mest pris på. (Fotobøker av mine barn har hun fått de tre siste årene til jul)

Jeg ser jo at dette ikke akkurat var noen tips.....

Tror hun også vil sette veldig pris på det, mye mer enn en eller annen gave.

Fotobok har hun ikke fått av oss, og jeg tror hun ligger noen år bak å få sine bilder i album... Men sikkert en god ide å sett inn bilder av mine besteforeldre også. Skal iallefall skanne familiebildet de tok da hun var noen mnd gammel, der er besteforeldrene mine og alle 7 søsken.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 00:14   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.875
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotobok i 60-årsdagsgave

Jeg har bare lyst til å vise deg et par av sidene jeg ga til henne. Nå er dette sikkert en helt annen greie enn det du tenker? Men her er de:




Jeg tok bort de som var mest "avslørende".


Sist redigert av Anne C : 22-07-09 kl 00:24.
Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no