Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Hvilket objektiv?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-09, 22:52   #1
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvilket objektiv?

Skal kjøpe meg nytt objektiv før ferien, som minst skal gå til 200, helst fra 18.
Har canon speilrefleks.

Har tamron 17-50 nå, men syns det overeksponerer veldig mye.
Min bror har akkurat kjøpt tamron 18-200, og han syns sitt også overeksponerer.


Jeg hadde i utgangspunktet tenkt på tamron 18-270, den anbefalte de på japan foto.
De anbefalte også sigma 18-200.
Har mest lyst på det som går til 270, men er litt redd for at jeg vil få samme overeksponeringsproblem.
Hadde vært litt kjekt å prøve et annet merke det var billigere også, men det var de ekstra 70 da.

Objektivet er i hovedsak ment på ferien, der vi blant annet skal besøke astrid lindgrens verden og en stor dyrepark. Da er det veldig kjekt å ha lang zoom, og i tillegg kunne bruke det til å ta bilder av barna.
Men det vil bli brukt mye fremover etter ferien også.

Noen som har erfaring med et av de to, eller har et annet å anbefale?

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no