Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Klubbkveld, forslag til tapas?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-11, 20:01   #1
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Klubbkveld, forslag til tapas?

Min tur til å ha venninneklubb, og jeg vurderer å servere tapas. Hva ville du likt å få, og sleng gjerne med en oppskrift.

Ost, oliven og et par gode pølser og skinker har jeg allerede klart å tenke ut selv.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 20:06   #2
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klunnkveld, forslag til tapas?

Isets foccachia og aioli.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 20:12   #3
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klubbkveld, forslag til tapas?

:noterer:

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 20:20   #4
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klubbkveld, forslag til tapas?

kyllingvinger
olivenbrød
kjøttboller
miniasparges med skinke
cherrytomater
stekt champignon
stekt scampi
og gjerne en enkel, grønn salat på bordet

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 20:28   #5
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klubbkveld, forslag til tapas?

-Litt sterke kyllingnuggets (kyllingfilet i biter, dypp først i egg, så i en blanding av griljermel/knustkavring e.l blandet med sesamfrø, chilipulver og salt), stekes i ovnen, 7-8 minutt på hver side)
-Potetbåter eller saltbakte poteter
-Dadler med bacon

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 20:41   #6
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klubbkveld, forslag til tapas?

Mye godt her!

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 21:39   #7
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klubbkveld, forslag til tapas?

Jeg lagde tapas til bursdagen her i huset etter tips her inne.
Lagde:
Foccacia
kjøttboller med sursøtsaus på
kyllingvinger
Dadler med bacon
saltpoteter
lefser smurt med phillidelfia ost m/urter og hvitløk, spekeskine og ruccola.

Vurderte en salat men når jeg ser restene så er jeg glad jeg ikke lagde.
Tapas er nam

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 09:44   #8
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klubbkveld, forslag til tapas?

Lefser med sånn hvit trekant ost som jeg ikke husker navnet på nå. Legg over røykalaks og litt ruccola og rull sammen.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 12:57   #9
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klubbkveld, forslag til tapas?

Dadler surret i seranoskinke eller bacon. Stekes i ovn en liten stund, til overflaten er sprø. Supergodt!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 17:07   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klubbkveld, forslag til tapas?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Dadler surret i seranoskinke eller bacon. Stekes i ovn en liten stund, til overflaten er sprø. Supergodt!

Ekstra godt hvis man stapper en liten bit chorizo inni hver daddel.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 18:20   #11
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klubbkveld, forslag til tapas?

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

Lefser med sånn hvit trekant ost som jeg ikke husker navnet på nå. Legg over røykalaks og litt ruccola og rull sammen.

Snøfrisk var det jeg mente!

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 19:23   #12
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klubbkveld, forslag til tapas?

Legg skiver med myk chevre i en liten ildfast form. Hell over rikelig med honning, strø over pinjerkjerner. Sett ovnen på grill og la osten stå inni til den får en gylden skorpe av honning og pinjekjernene er mørkebrune. Nydelig på salt kjeks!

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 19:46   #13
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klubbkveld, forslag til tapas?

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Legg skiver med myk chevre i en liten ildfast form. Hell over rikelig med honning, strø over pinjerkjerner. Sett ovnen på grill og la osten stå inni til den får en gylden skorpe av honning og pinjekjernene er mørkebrune. Nydelig på salt kjeks!

Ja, det kan jeg tenke meg! :sikle:

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 22:14   #14
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klubbkveld, forslag til tapas?

Masse godt, takk for tips og oppskrifter!

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 22:19   #15
€Marie€
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 11
€Marie€ har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Klubbkveld, forslag til tapas?

Mini grillspyd med kjøttboller, paprika, løk og mais (eller det du liker). Pensle på marinade, og stek i ovn

€Marie€ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no