Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva mangler dette kakebordet?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-17, 14:41   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva mangler dette kakebordet?

Østlending vs. vestlending, internalisert.

Event: Familiebursdag
Antall gjester: 18, hvorav tre barn, ett av dem spedbarn
Kaker:
* sjokoladekake etter bursdagsbarnets ønske
* brownies blir tatt med av noen som ønsker å bidra
* gluten- og melkefri kake blir tatt med av noen som ønsker å bidra
* rullekake blir tatt med av noen som ønsker å bidra

Kakebordet er litt "tungt", har lyst på noe som frisker opp litt. Alle gjestene blir sendt hjem med kake, så vi slipper å slite med restene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-17, 14:45   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva mangler dette kakebordet?

Ostekake, fromasjkake eller noe annet som ikke er så tungt? Fruktsalat?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-17, 14:48   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mangler dette kakebordet?

Fruktsalat hadde jeg egentlig tenkt å ønske meg av personen som tar med glutenfri kake, men så foreslo denne kake, så da kunne jeg nesten ikke si "helst fruktsalat". Og det tar så lang tid, som jeg dessverre ikke har. Letttere med kake som bruker mesteparten av tiden for seg selv i ovnen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-17, 14:52   #4
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva mangler dette kakebordet?

Jeg syns ostekake også er tungt, selv om det er friskt med bær til.

Hva med boller eller kringle?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-17, 14:58   #5
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mangler dette kakebordet?

Ett fat med frukt ved siden av? Druer og klementiner og små epler?

Ellers ville jeg vært fornøyd med dette. Men jeg ville blitt glad for noe litt lett også.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-17, 15:03   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mangler dette kakebordet?

Ja, mengdemessig skulle jeg gjerne ønske at vi kunne bare ha én kake, men noen liker bare sjokoladekake, noen liker ikke sjokoladekake, noen liker ikke brownies, noen tåler ikke gluten, soya, sjokolade og melk, noen liker ikke den glutenfrie kaka, og vips så hadde man nesten hver gjest sin kake. :latter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-17, 15:06   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva mangler dette kakebordet?

Noe litt syrlig, kanskje? Sitronpai eller noe sånt?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-17, 15:12   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mangler dette kakebordet?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Noe litt syrlig, kanskje? Sitronpai eller noe sånt?

Hm, ja, kanskje en pai! Har du en god oppskrift, også kanskje?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-17, 15:15   #9
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva mangler dette kakebordet?

Verdens beste?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-17, 15:16   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mangler dette kakebordet?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Verdens beste?

Det syns jeg er verdens verste, dessverre. Jeg har aldri skjønt hva som er så godt med den.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-17, 15:17   #11
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva mangler dette kakebordet?

Iskrem? En stor bolle med en mousse av noe slag?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-17, 15:18   #12
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva mangler dette kakebordet?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det syns jeg er verdens verste, dessverre. Jeg har aldri skjønt hva som er så godt med den.

Jeg tar meg ikke nær av det altså.
Gift med trønder og de har alltid den på kakebordet. Da uten mandler pga allergi.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-17, 15:22   #13
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva mangler dette kakebordet?

Vi er alltid 17 i bursdagskaffe, og vi pleier typisk å ha ei eller to kaker (sjokoladekake, gulrotkake, ostekake), kringle og vafler. Noen ganger har vi hatt horn med ost og skinke, og det blir borte først av alt. Det er godt med litt variasjon fra det søte, synes jeg. Noen ganger har vi hatt rabarbra- og jordbærpai, den er også en frisk avveksling. (Jeg fryser ned rabarbra, men lager den stort sett bare i sesong, må sies.)

Jeg synes ditt kakebord ser mer enn godt nok ut, men om du skal ha mer, så noe frukt ved siden av, kanskje, så slipper du så mye styr?

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-11-17, 15:34   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mangler dette kakebordet?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg tar meg ikke nær av det altså.
Gift med trønder og de har alltid den på kakebordet. Da uten mandler pga allergi.

Ja, det er jo tydeligvis en grunn til at den blir kalt nettopp det. Det er mange som liker den. Jeg syns den smaker egg.

Jeg har endel frosne bær, så mulig jeg kan lage en pai altså. Ellers er boller også greit, de kan enkelt fryses og er relativt klinefri.

Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-17, 15:37   #15
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mangler dette kakebordet?

Fruktsalatlaging er typisk barnearbeid her i huset. Kan du ikke få poden til å ta det om du er travel med andre forberedelser?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-17, 15:43   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mangler dette kakebordet?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Fruktsalatlaging er typisk barnearbeid her i huset. Kan du ikke få poden til å ta det om du er travel med andre forberedelser?

Ja, mulig han og noen av de overnattende gjestene kan ta seg av det. Jeg heller mer og mer til noe sånt. Jeg kjenner jeg blir tung i magen bare av å se på den kakelista. Og fruktsalat er jo godt sammen med sjokoladekake.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-17, 15:58   #17
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva mangler dette kakebordet?

En skål med popcorn kunne jeg fort finne på å sette frem sammen med kakene.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-11-17, 16:09   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva mangler dette kakebordet?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hm, ja, kanskje en pai! Har du en god oppskrift, også kanskje?

Dessverre ikke.

Sherryfromasj eller sitronfromasj er også godt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-17, 16:12   #19
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva mangler dette kakebordet?

Bløtkake med frukt/bær

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-17, 16:39   #20
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva mangler dette kakebordet?

Hva med å kjøpe inn en boks eller tre med sorbetis? Jeg synes det er godt til kakebord og alene. Krever ingen andre forberedelser enn handling.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no