Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinnoff, tyggis

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvor ofte tygger du tyggegummi?
Må ha det daglig 7 18,42%
Et par ganger i uka 5 13,16%
Når jeg kommer på det 16 42,11%
Tygger ikke tyggegummi 10 26,32%
Deltakere: 38. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-07, 19:09   #1
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.649
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Spinnoff, tyggis

Tygger du tyggegummi?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 19:11   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.649
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinn off, tyggi

Jeg har laget min første poll.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 19:14   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn off, tyggi

Jeg stemte at jeg ikke tygger tyggis, men det skjer kanskje et par ganger i året likevel. Det ender som regel med hele pakken i kjeften, 5 minutter tygging og så kastes den. Tyggis er en skuffende opplevelse for smaken forsvinner så fort. Det blir like mye lureri som kaffe og te (lukter godt, men smaker ingenting ).

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 19:16   #4
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.649
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinn off, tyggi

Jeg spiste uhorvelige mengder med tyggi før. Jeg og pappaen min, vi spiste opp en pakke på kun kort tid. Visste du at de har lakserende effekt?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 19:18   #5
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinn off, tyggi

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg stemte at jeg ikke tygger tyggis, men det skjer kanskje et par ganger i året likevel. Det ender som regel med hele pakken i kjeften, 5 minutter tygging og så kastes den. Tyggis er en skuffende opplevelse for smaken forsvinner så fort.

Signerer. Det er ytterst sjelden jeg tygger tyggegummi, og hver gang så husker jeg hvilken stor skuffelse det er. Tyggis hører barndommen til; Toy, brun Sorbits og blå Hubba bubba.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 19:21   #6
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn off, tyggi

Sukkerfri tyggegummi tygges hver eneste dag. Tyggis med sukker fikk jeg aldri lov til å tygge som barn (det var vel ikke så mye annet den gangen?), jeg pantet flasker og kjøpte Bugg og som Koma blå Hubba Bubba.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 19:23   #7
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.649
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinn off, tyggi

Husker dere den eple hubba bubbaen? Om man tygget lenge på den så ble den klumpete.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 19:25   #8
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn off, tyggi

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Husker dere den eple hubba bubbaen? Om man tygget lenge på den så ble den klumpete.

Den husker jeg ikke. Men jeg husker den med banansmak. Jeg holdt på å bli kvalt av den en gang.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 19:26   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn off, tyggi

Nei, det må vel bli en gang i skuddåret det. Spiser heller drops av og til, elsker de der store IFA med søt lakris (de sukkerfrie).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 19:29   #10
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.649
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinn off, tyggi

Hadde man tre hubbaer i munnen på en gang var det ikke så mye man fikk sagt.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 19:36   #11
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn off, tyggis

Jeg også kjøpte bugg for panteflasker. Også Sad-Sam, - for klistremerkene var jo bare så fine! (Dette må da være en obligatorisk barndomsaktivitet? )

Jeg krysset av på at jeg tygger ikke tyggegummi. Jeg smaker av HP kanskje 3-6 ganger i året. Før, når jeg møtte HP, så spiste vi Ekstra hver dag (den sølvfargede mener jeg å huske). God ånde er viktig i nyforelsket-perioden.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 19:36   #12
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn off, tyggi

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Hadde man tre hubbaer i munnen på en gang var det ikke så mye man fikk sagt.

3 pakker? Eller bare 3 biter? Hilsen 2-pakkers-dronningen.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 19:49   #13
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinn off, tyggis

Jeg tygger tyggis av og til. Bare sukkerfri, og helst fruktsmak.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 19:51   #14
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.870
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn off, tyggis

Jeg tygger Extra omtrent hver dag. Hvis jeg virkelig skal skeie ut, går jeg innom Nille og kjøper kuletyggis eller sånne i løsvekt med klistremerker i - mmm.

Den blå Hubba Bubbaen var verdens beste tyggegummi. Det er en skam at den forsvant! (Det samme gjelder den gule Denten og de gule (svarte) smurfepastillene. Fant de ut at salt lakris var skadelig, eller?)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 19:56   #15
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.649
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinn off, tyggi

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

3 pakker? Eller bare 3 biter? Hilsen 2-pakkers-dronningen.

2-pakker? :wow:

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 19:59   #16
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.789
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn off, tyggis

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Da Sad Sam kom syntes jeg den var litt for barnslig. Lillesøster samlet på Sad Sam. Jeg hadde Miami Vice-tyggisklistermerker på døra på rommet mitt. Don Johnson var jo sååå kjekk. Den der trøtte hunden fikk lillesøster bare ha for meg

Der var jeg også.

Jeg tygger ikke tyggegummi (og ikke spiser jeg den heller).

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 20:54   #17
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinn off, tyggis

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.


Den blå Hubba Bubbaen var verdens beste tyggegummi. Det er en skam at den forsvant! (Det samme gjelder den gule Denten og de gule (svarte) smurfepastillene. Fant de ut at salt lakris var skadelig, eller?)

Enig

Men altså det jeg savner aller mest er PP-pastiller og Salmiakki-pastiller. Det må ha vært noe med den salte lakrisen. Dvs. PP var jo ikke salt.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 20:58   #18
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinn off, tyggis

Temmelig sjelden, men det skjer.

Jeg har en tendens til å svelge.

Mazungen får av og til V6 kids. Hun svelget i starten, men skjønte at det ikke er bra. Nå tygger hun 5 sekunder og sier ferdig, nåde mammaen om det ikke kommer et papir da.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 20:59   #19
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinn off, tyggis

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg tygger Extra omtrent hver dag. Hvis jeg virkelig skal skeie ut, går jeg innom Nille og kjøper kuletyggis eller sånne i løsvekt med klistremerker i - mmm.

Den blå Hubba Bubbaen var verdens beste tyggegummi. Det er en skam at den forsvant! (Det samme gjelder den gule Denten og de gule (svarte) smurfepastillene. Fant de ut at salt lakris var skadelig, eller?)

De svarte smurfepastillene. Nå fikk jeg lyst på det.

Jeg tygger tyggis hver dag. Jeg blir veldig tørr i halsen når jeg ikke tygger tyggis og får skikkelige hostekuler.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 21:00   #20
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.817
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff, tyggis

Jeg tygger tyggegummi når jeg kommer på at jeg har det i veska. Sukkerfri bestandig, men jeg husker ikke merket.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no