Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vognhjelp for dummies?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-07, 22:36   #1
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vognhjelp for dummies?

Jeg har veldig sansen for Teutonia Mistral på grunn av muligheten til å lett kunne endre kjøreretning, samt at den har fire hjul. MEN ut fra det jeg kan se på bilder er samtlige modeller hvite eller helt lyse inne i kalesjen. Det er et lite aber.
Mine to absolutte krav til vogn:
- Ikke små svingbare hjul
- Justerbart fotbrett

I tillegg foretrekker jeg å lett kunne endre kjøreretning, luftkanalhjul og fire hjul.

Er det noen vogninteresserte sjeler som vil vise meg bilde og gi meg litt kortfattet informasjon om gode vogner?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 22:41   #2
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vognhjelp for dummies?

Har ikke Emmaljunga en variant som utfyller dine kriterier, tro?

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 09:44   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognhjelp for dummies?

Emmaljunga Edge Duo. Utrolig god vogn, og den fineste av de "klassiske" vognene, i mine øyne!



Luftkanalhjul, vendbart styre, stor og lun bag. Integrert myggnetting i kalesjen, vanntette tekstiler, teleskopstyre, og vuggefunksjon på bag'en. Veldig mange forskjellige farger å velge mellom.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 10:47   #4
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vognhjelp for dummies?

Ja, den var det. Knallfin vogn som jeg godt kunne tenkt meg selv.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 21:00   #5
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognhjelp for dummies?

Mmm ... Jeg har egentlig tenkt mest på kombivogn/sportsvogn med hard- eller mykbag.
Hadde duo-vogn sist gang, men synes det virker litt kjekt å lett kunne ta med seg bagen.

Sønnen til en venninne av meg har Emmaljunga Cherox og er fornøyd med den. Aberet er at jeg helst vil kjøpe brukt vogn og det ser ikke ut til at det er mange vanlige vogner til salgs av denne typen, kun tvillingvogner.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 21:06   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.704
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognhjelp for dummies?

Jeg tenkte å foreslå emmaljunga cerox. Den har virkelig alt du søker etter. Selv har vi emmaljunga Duo Edge, men har jeg skulle kjøpt vogn idag, har vi nok kjøpt cerox'en - med hardbag.

Liker duo Edge godt også, men den er drygent stor som sportsvogn synes jeg.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 21:11   #7
Nasse Nøff
Oslojente i eksil
 
Nasse Nøff sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 202
Nasse Nøff er litt kul
Standard

Sv: Vognhjelp for dummies?

Fadese: Jeg vet ikke om du husker vogna som jeg hadde til minsten min? Den har da trehjul, dvs hjulet foran er dobbelthjul så på en måte er det 4 hjul på den. Men den er til salgs. Og hvis du er interessert så kan du jo komme å se på den hvis du vil. Det er en Teutonia 2YK tror jeg modellen het. Husker aldri sånt jeg. :teflonhjerne:

Nasse Nøff er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 21:15   #8
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognhjelp for dummies?

Opprinnelig lagt inn av Nasse Nøff, her.

Fadese: Jeg vet ikke om du husker vogna som jeg hadde til minsten min? Den har da trehjul, dvs hjulet foran er dobbelthjul så på en måte er det 4 hjul på den. Men den er til salgs. Og hvis du er interessert så kan du jo komme å se på den hvis du vil. Det er en Teutonia 2YK tror jeg modellen het. Husker aldri sånt jeg. :teflonhjerne:

Jeg innbiller meg at de vognene er mindre stødige enn vanlige firehulinger. Hva er din erfaring med det?
Kan kjøreretningen snus ved å vippe håndtaket over vognen (klønete forklart)?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 21:21   #9
Helle
Har glorien til vask.
 
Helle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.696
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vognhjelp for dummies?

Vi har Teutonia Prestige. Den har sånn vippehåndtak som du mener. Det er en helt super vogn! Har ingenting negativt å si om den, ikke engeng at det er lyst trekk inni kalesjen. Det har ikke vært noe problem for oss.

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 22:25   #10
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.660
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognhjelp for dummies?

Om du er interessert, kan du kjøpe vår Teutonia Mistral Sport, 4-hjul, til en billig penge til sommeren. Lillegutt bruker den som sovevogn i barnehagen fram til da. Pent brukt, fra 2004.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 19:12   #11
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognhjelp for dummies?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Om du er interessert, kan du kjøpe vår Teutonia Mistral Sport, 4-hjul, til en billig penge til sommeren. Lillegutt bruker den som sovevogn i barnehagen fram til da. Pent brukt, fra 2004.

Har du myk- eller hardbag til den?
Har du bilde?
Er det slike harde hjul, altså av den typen som du slipper å pumpe?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 20:01   #12
Nasse Nøff
Oslojente i eksil
 
Nasse Nøff sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 202
Nasse Nøff er litt kul
Standard

Sv: Vognhjelp for dummies?

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg innbiller meg at de vognene er mindre stødige enn vanlige firehulinger. Hva er din erfaring med det?
Kan kjøreretningen snus ved å vippe håndtaket over vognen (klønete forklart)?

Jeg skjønner hva du mener. Nei håndtaket kan ikke vippes, men du kan velge hvilken retning du vil ha bagen og/eller sportsvognsdelen. Begge deler følger med samt ei vognpose, regntrekk. Ang. stødighet så vil jo alltid en trehjuling være mindre stødig enn en firehjuling, men jeg opplevde det aldri som et problem. Jeg synes den var god å trille. Minsten lå godt i bagen når han var liten nok, og satt godt i sportsvogndelen da han ble stor nok. Håndtaket er regulerbart. Hjulene må dessverre pumpes når lufta går ut. Dette er en 2002-modell.

Nasse Nøff er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 20:40   #13
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.951
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognhjelp for dummies?

Vi har Mistral. Denne fargen:



Vi hr også en gammel y2k stående, men tror den bør kastes.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 20:42   #14
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.951
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognhjelp for dummies?

Sånn ser y2k ut: Den er ikke i salg ny lenger, men fikk god kritikk på stødighet på tv2. :lete opp linken:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 20:44   #15
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.951
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognhjelp for dummies?

Forresten: en av variantene fikk stryk ser jeg.

http://pub.tv2.no/TV2/magasiner/hjel...icle152456.ece

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 20:45   #16
Nasse Nøff
Oslojente i eksil
 
Nasse Nøff sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 202
Nasse Nøff er litt kul
Standard

Sv: Vognhjelp for dummies?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Sånn ser y2k ut: Den er ikke i salg ny lenger, men fikk god kritikk på stødighet på tv2. :lete opp linken:

Rettelse: Denne ligner sportsvogndelen. Du kan velge hvilken vei barnet skal sitte. Og som sagt hører det en bag til. Det beste med vogna var bremsen.

Nasse Nøff er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 20:48   #17
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.951
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognhjelp for dummies?

Ikke? Vår er lik denne, ikke fargen, men modellen. Fant denne på nett da jeg søkte på Y2K, den finnes jo ikke så Teutonia sine hjemmesider lenger.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 20:49   #18
Nasse Nøff
Oslojente i eksil
 
Nasse Nøff sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 202
Nasse Nøff er litt kul
Standard

Sv: Vognhjelp for dummies?

Har rettet innlegget mitt.

Nasse Nøff er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 20:52   #19
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.951
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognhjelp for dummies?

Åja, vår er bare sportsvogn og kan ikke snues, men er jo en gammel vogn 2002-modell. Den står i garasjen og støver...

Lillebror har som sagt Mistral.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 21:09   #20
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vognhjelp for dummies?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Sånn ser y2k ut: Den er ikke i salg ny lenger, men fikk god kritikk på stødighet på tv2. :lete opp linken:


Dette er en Y2K-sport. Den nasse skal selge er en y2k system. Lik min gamle vogn.



Jeg vil ikke anbefale den eller Emmaljungavognen som er avbildet over her. Det er to grunner. Brukervennlighet og vekt.
Mistralen banker begge to når det kommer til å kunne slå den sammen og få den liten. Det er også mye lettere å trille pga lettere vekt.

Når det kommer til vogner med de kriteriene du ramser opp så er Mistral definitivt den du burde velge

Jeg byttet ut min Y2k-system med en OTH. Anbefaler den mest av alt selvfølgelig, men skulle jeg hatt en mer klassisk vogn så ville det blitt Mistral. (Hilsen tidligere Teutonia-selger )

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no