Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Noen som har begynt å tenke på julen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-09, 08:02   #21
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Jeg har termin i romjula, så jeg har begynt å planlegge at jeg skal gjøre en del ting i litt god tid i år. Men jeg tror jammen jeg drøyer det bittelitt fortsatt, altså.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 08:22   #22
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Neeeei!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 08:26   #23
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Tenkt og tenkt.

Jeg gleder meg til jul, det gjør jeg alltid. Og jeg har kjøpt noen julegaver, fordi det har dukket opp ting som passer. Når det gjelder hvor det skal være er det ikke noe spørsmål. Vi er hjemme hos oss selv. Gaver til jentene har jeg ikke tenkt på ennå. Det er nok de som kommer sist. Andre juleting enn å kjøpe gaver gjør jeg ikke før i desember.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 08:29   #24
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Det eneste jeg vet ang. jula er at i skal være hjemme hos oss selv. I fjor kjørte vi 50 mil til foreldrene mine, og det frister egentlig ikke til gjentagelse. Jeg har også tenkt å jobbe i romjula, det har jeg aldri gjort før så det tror jeg blir koselig

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 08:31   #25
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Tja. Jeg vet at vi skal feire hos oss selv i år, og hva som står på min ønskeliste. Dessuten vet jeg at ungene har finklær, og sånn ca hva de skal få til jul. Så jo, jeg har såvidt tenkt på det.

Men først er det fødselsdagen til Bonus. Etter det kan jeg vel tenke på julen.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 08:32   #26
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Jeg tenker på jul, men jeg gjør ikke noe konkret ut av det enda. Men jeg har begynt å fundere litt på gaver til ungene kjenner jeg.

Selve arrangementet går litt på autopilot med årene, det er her, det er oss og faren min, det er pakker, det er ribbe, det er fyr på peisen og det er aller mest kos med romjula for da står jeg ikke på kjøkkenet hele tiden.

  Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 08:33   #27
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Legokalendere hos Sportsmann. Det skal jeg tenke på ganske snart.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 08:34   #28
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Kalender ja - der er jeg enkel. En pepperkake per dag - ferdig.

  Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 08:39   #29
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Jeg er nå ganske julete av meg, men det eneste jeg vet er at vi nok skal feire hos min søster og at min mann nok er på sjøen i år. Ser for meg stresset med pakking av bil osv. for å kjøre avgårde i et par timer uten hjelp av mannen.

Kunne tenke meg å bli ferdig med alle julegaver i oktober eller november, men av erfaring vet jeg at det aldri kommer til å gå, for min mor forteller aldri hva hun ønsker seg før uken før jul og hun blir faktisk talt sur om jeg bare kjørper noe uten hennes samtykke :-/, tro det eller ei.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 08:43   #30
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.715
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Tja, i fjor ble det bestemt at vi skal være her hos oss.
Ellers har jeg tenkt ut noen kalendergaver til Lille, og vi har tenkt ut en julegave til henne.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 08:51   #31
Arktis
Har kontroll
 
Arktis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 550
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Ja skal være hjemme i jula, pappaen min blir nok som vanlig sammen med oss. Pakket inn de 2 første julegavene på fredag, men det er pga de skal leveres til noen jeg ikke ser så ofte. Har kjøpt eller laget de fleste gavene, mangler bare til poden og til et par tantebarn. Og så blir det sikkert kjøpt litt mer som blir fra poden da.

Er ferdig med 7 kalendergaver og har totalt ide-tørke når det gjelder de siste 17 Vet at det blir noen flakslodd men kan jo ikke kjøpe 17 flakslodd, blir litt kjedelig

__________________
Gutt 95
Arktis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 08:56   #32
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Så der. Har fått min mor til å begynne å brodere julekalender til lillebror. Igår fikk jeg lyst til å begynne å handle julegaver, men får vente til mannen og lillebror sine bursdager er ferdige iallefall

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 09:03   #33
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Ja, jo, såvidt. Ikke på kaker og gaver og sånt, men vi har litt vanskeligheter med å finne ut av hvor vi skal være og med hvem. Vi har familie som reiser alle mulige steder i julen, og vi vet aldri om vi har noe slekt igjen å feire med. Jeg er ikke så keen på å være alene, kun oss tre. Så jeg har altså begynt å snakke litt rundt med de ulike, for å prøve å booke noe. (So far har to av fire familier varslet julefeiring i utlandet, én på hytte på fjellet og siste blir mest sannsynlig med de som skal utenlands. ) Jeg synes tradisjonene burde vris mot vennejul altså, det hadde funket mye bedre.

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Legokalendere hos Sportsmann. Det skal jeg tenke på ganske snart.

Kalenderne blir releaset 1. oktober, og det er pirater og city i år!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 09:23   #34
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Jada, stadig vekk. Mange av gavene er også i boks. Vi skal flytte snart, så mye av førjulstiden kommer til å gå med til utpakking og småoppussing. I tillegg liker jeg å være ferdig med så mye som mulig av det praktiske 1.desember sånn at vi kan gjøre mest mulig familieførjulskoseslappeavting i adventa.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 09:35   #35
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Noen gaver er i hus, bruker å kjøpe gaver gjennom hele året.
Hvor vi skal være eller hvem vi skal være sammen med, det vet jeg ikke enda ...

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 09:42   #36
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Her planlegges jula alt.

Første gave til kallenderen ble gjort for 3 uker siden og første julegave ble handlet i går. Juleforestillingen er i boks og familiejulebordet på Losby er også i boks.
I år er det vår tur og jeg gleder meg.
Vet at mamma og pappa kommer, mere vet jeg ikke. For det er ikke alle som starter så tildig å tenke på det som meg. Håper søstern med ungene kommer.
Ja så jula er i tankene.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 09:43   #37
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Vi har avtalt hvor vi skal feire, hjemme hos søsteren min med henne og mannen, niesen min på 19 og min nye, lille niese som snart er klar for å komme ut av magen til mammaen sin. Ellers venter jeg med flere forberedelser til økonomien har stabilisert seg, dvs. når mannen får desemberlønn.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 10:00   #38
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Jepp, jeg har begynt å sy en julepost.
Spent på om jeg blir ferdig til jul.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 10:00   #39
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Vi har kommet så langt at vi tenker på hvor vi skal feire.
Jeg vet ikke om jeg orker å være hjemme her og ordne alt.
Så alternativene er hos mamma og pappa, eller hos svigers. Jeg trooooor det blir hos svigers i år. Vil ha unnskyldning til å være sammen med mamma og pappa til neste år om jeg føler for det når vi har smått i hus. Og så skal begge søsknene til mannen feire der i år også, så da blir det koselig å være der.

Gaver har jeg ikke tenkt på enda gitt. Burde jeg det kanskje?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 10:27   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Ja litt. Siden vi skal til USA i løpet av høsten har jeg planlagt å kjøpe alle gavene der, og har begynt å sondere ønske-terenget.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no