Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor får jeg kjøpt en fin julekrybbe?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-07, 16:02   #1
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor får jeg kjøpt en fin julekrybbe?

Har hatt lyst på en fin julekrybbe i noen år, men jeg ser aldri noe når jeg kikker i butikker.

Den må være "ordentlig" - laget i tre eller porselen. Passe stor ( Ikke miniatyrliten, eller stor som en gjestehytte ; )

Tips?
Bilder?

Thanx

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 16:19   #2
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en fin julekrybbe?

Det ønsker jeg meg og .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 16:33   #3
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en fin julekrybbe?

Hvor bor du, da?

I Oslo har de nydelige julekrybber i St.Olav bokhandel i Akersveien.

Bok og Media i Akersgaten har et kjempeutvalg, og egen julekrybbeutstilling før jul.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 17:47   #4
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en fin julekrybbe?

Jeg kjøpte vår på SmartClub for en del år siden. Den er nydelig. Den er i kjeramikk ganske stor og tung og alt er inne i en glasskule med lys og sånn "snø". Med musikk på også hvis man vil.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 17:51   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en fin julekrybbe?

Jeg tok en titt på nettsidene til St.Olav bokhandel, for å finne den jeg tenkte på, men den lå ikke der.

Men denne synes jeg var ganske fin:



Selges som enkeltfigurer, da. Det er kanskje like bra, for billige er de ikke.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 18:44   #6
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en fin julekrybbe?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Bok og Media i Akersgaten har et kjempeutvalg, og egen julekrybbeutstilling før jul.

Det er veldig godt å ta en tur i kjelleren i Akersgaten i julemaset og koble av med krybbeutstillingen.

Ellers tror jeg de fleste Bok og Media-bokhandlerene fører julekrybber.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 21:37   #7
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en fin julekrybbe?

Takk for gode tips - skal sjekkes ut!

(Jeg skrev porselen, men mente egentlig keramikk.)

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 01:59   #8
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en fin julekrybbe?

Bok og media pleier å ha stort utvalg av julekrybber.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 19:36   #9
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en fin julekrybbe?

Ostheimer har de aller fineste! De er i tre og finnes i flere störrelser, men er dyre. Jeg bor i Tyskland, og her er de aa faa "over alt", men jeg vet faktisk ikke hvor man faar tak i dem i Norge. Hör med en Steinerbarnehage hvor de kjöper sine.
http://www.ostheimer.de/




liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 19:57   #10
Penelope
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 473
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en fin julekrybbe?

http://www.demdaco.com/images/335/26005_72_335.jpg

Willow Tree!!!

Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 21:00   #11
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en fin julekrybbe?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Ostheimer har de aller fineste! De er i tre og finnes i flere störrelser, men er dyre. Jeg bor i Tyskland, og her er de aa faa "over alt", men jeg vet faktisk ikke hvor man faar tak i dem i Norge. Hör med en Steinerbarnehage hvor de kjöper sine.
http://www.ostheimer.de/




Hva er dyrt?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 21:18   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en fin julekrybbe?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Ostheimer har de aller fineste! De er i tre og finnes i flere störrelser, men er dyre. Jeg bor i Tyskland, og her er de aa faa "over alt", men jeg vet faktisk ikke hvor man faar tak i dem i Norge. Hör med en Steinerbarnehage hvor de kjöper sine.

Helios fører så vidt jeg vet denne.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 21:35   #13
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en fin julekrybbe?

Willow tree sine oppdaget jeg også her om dagen i en katalog - kjempefine!
(Men dyrt, om man skal kjøpe alt på én gang, og det må jo utålmodige meg som slett ikke er et "samle til noe" menneske...)

Den tyske varianten var også kjempefin - synes det er fint med tre.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 18:11   #14
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en fin julekrybbe?

Det er en fra Nääsgränsgården som er veldig fin i RL

Fant denne på nettsiden deres
http://www.naasgransgarden.se/index/...id=26&lang=Swe

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 21:48   #15
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en fin julekrybbe?

Opprinnelig lagt inn av Penelope, her.

http://www.demdaco.com/images/335/26005_72_335.jpg

Willow Tree!!!

Den skal jeg ha (herved bestemt)!

Jeg har allerede Guardian Angle


og Angle of courrage


De er så nydelige og setter en sånn god stemning i stua mi... uten at jeg egentlig tilber engler .


Sist redigert av Nooria : 18-10-07 kl 21:56.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 14:49   #16
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en fin julekrybbe?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Hva er dyrt?

Sorry. Jeg saa ikke denne för naa. Jeg aner ikke prisene i Norge. Jeg bor i Tyskland selv. Jeg har skjönt at det er billigere her nede, men det er likevel dyrt. Med dyrt mener jeg at en bitteliten figur koster 8-10 euro, en mellomstor rundt 15 euro og de store over 20. En euro er circa 8 kroner.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 15:40   #17
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en fin julekrybbe?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Hva er dyrt?

På denne nettbutikken koster det den nette sum av 2495,- SEK for julekrybben fra Ostheimer.

Men fin, det er den.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 13:10   #18
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en fin julekrybbe?

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

På denne nettbutikken koster det den nette sum av 2495,- SEK for julekrybben fra Ostheimer.

Men fin, det er den.

Kjöper man paa nett, maa man vaere obs paa at de har ulike störrelser. Den minikrybben har veldig smaa figurer (for smaa, synes jeg). Om dette er prisen for stor eller liten, aner jeg ikke.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 13:13   #19
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en fin julekrybbe?

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

På denne nettbutikken koster det den nette sum av 2495,- SEK for julekrybben fra Ostheimer.

Men fin, det er den.

Jau, jeg glemte visst linken.

2495,- SEK var for den aller minste julekrybben.

http://www.laraleka.se/shop/

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 13:15   #20
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en fin julekrybbe?

Willow Tree er min absolutt favoritt!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no