Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Norsk vinter-OL sett fra utenfra

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-10, 10:28   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Norsk vinter-OL sett fra utenfra

Sitat:

By the end of these Olympic Games, the Norwegians will have pulled off what is, arguably, one of the finest performances in the modern history of sports. The only problem is that nobody outside Norway seems to take them seriously.

Jeg prøver så godt jeg kan å holde meg unna OL-stoff, både fordi sport er uinteressant for meg, og fordi norske reportere ser ut til å ha fokuset enten knapt frem til nesetippen eller helt ut til siden. I disse dager er det imidlertid vanskelig å styre helt unna, og noe får man med seg. Denne artikkelen fra The Wall Street Journal belyser Norges innsats i vinter-OL fra et helt annet perspektiv.

Sitat:

What makes its performance hard to fathom, however, is that Norway has only 4.7 million people to choose from. It's as if the American team finished third in Vancouver after limiting the athlete pool to people living in metropolitan Detroit.

Sitat:

Norwegians owe their success to many factors. There's a winter sports club in nearly every city and town and a government-funded program that identifies talented athletes in their early teens and nurtures them through development.

Its cities are relatively close to the wilderness, and there's a culture that encourages children to play outdoors even on the coldest days. Neighbor Sweden, by contrast, has its major population centers farther from the wilderness, and the Swedes are more inclined to play indoor sports in the winter, such as tennis or hockey, rather than bundle up and go skiing.

Jeg visste vi hadde fått 100 - men ikke at ingen har fått det før oss;

Sitat:

Norway has won more Winter Games medals than any other nation. Last week it became the first country to win 100 Olympic gold medals, and Tuesday it hit the 300-medal milestone (the U.S. is second on the all-time list with dozens fewer.)

Ikke bare fikk den meg til å lete frem bittelitt stolthet for hva de norske utøverne faktisk får til, den lærte meg også ett og annet. Her er det både informasjon og poenger jeg ikke har sett i norske mediers dekning av OL. Når det er sagt, så kan det jo godt hende jeg likevel har klart å unngå noe.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 12:21   #2
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.475
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Norsk vinter-OL sett fra utenfra

Ha, en god grunn til å fortsette sofasliting de neste dagene

Ble faktisk litt overrasket over dette, men det er jo ofte sånn at man ser andre ting når man ikke sitter så tett innpå.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 12:26   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk vinter-OL sett fra utenfra

Jeg leste også den der med interesse. Nå skal det sies at Sovjetunionen og Russland (naturlig nok) er oppdelt i medaljeoversiktene, da, i likhet med Tyskland og Vest-Tyskland/Øst-Tyskland, men antallet norske gull er likevel imponerende. Det er påfallende at Norge har så mange flere gull enn svenskene, synes jeg - faktisk over dobbelt så mange, historisk sett, selv med halvparten så mange innbyggere.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 12:49   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.341
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk vinter-OL sett fra utenfra

Akkurat den artikkelen leste jeg også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 14:35   #5
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norsk vinter-OL sett fra utenfra

Jeg tenkte på det samme her, da jeg hørte på radio at vi var første nasjon med 100 gull og 300 medaljer all in all. Ikke værst altså!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 14:41   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.456
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk vinter-OL sett fra utenfra

Jeg snakket faktisk med en pappa på hockeytrening i går om nettopp litt av dette, etter at jeg hadde sett kampen mellom Norge og USA, og kommenterte hvor ekstremt sakte den gikk. Jeg fikk da vite at det amerikanske landslaget har fire eller seks NHL-lagkapteiner, og det har endel flere millioner mennesker å ta av. Da sier det seg selv at nivået er noe helt annet.

Interessant det med at talenter blir plukket ut i tidlig alder og dyrket frem, det er noe jeg har tenkt at Norge ikke gjør i like stor grad som f.eks. Russland og Kina.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 14:51   #7
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk vinter-OL sett fra utenfra

Interessant artikkel.

Jeg tør også påstå at det store etterslepet og mangel på haller og innendørsfasiliteter, som svenskene gjør så utrolig mye bedre enn oss, gjør at rekrutteringen til mange "hall-idretter" er ganske dårlig. Ishockey har svært dårlige kår i Norge, sammenlignet med Sverige. Og listen er lang. Her vi bor så er det langrenn eller korpset, for å sette det på spissen. Men det er jo flott at vi får til det altså!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 14:55   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk vinter-OL sett fra utenfra

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Interessant det med at talenter blir plukket ut i tidlig alder og dyrket frem, det er noe jeg har tenkt at Norge ikke gjør i like stor grad som f.eks. Russland og Kina.

Det blir ikke gjort på samme måte. Her til lands blir de tidligst plukket ut i 12-13 års alder, mot 4 og 5 år i Kina.

Vi er nok litt for godt vant med alle disse medaljene, tror jeg.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 15:15   #9
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.026
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norsk vinter-OL sett fra utenfra

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg leste også den der med interesse. Nå skal det sies at Sovjetunionen og Russland (naturlig nok) er oppdelt i medaljeoversiktene, da, i likhet med Tyskland og Vest-Tyskland/Øst-Tyskland, men antallet norske gull er likevel imponerende. Det er påfallende at Norge har så mange flere gull enn svenskene, synes jeg - faktisk over dobbelt så mange, historisk sett, selv med halvparten så mange innbyggere.

Sovjetunionen er jo i dag 15 land, da blir det ikke så mye på hver av dem. Noen av de landene har jo en medaljehistorie fra før Sovjet begynte å delta i samlet tropp.

En annen ting er at de fleste land, utenom Sojvet, faktisk hadde amatører før 1980, folk som seriøst hadde idretten som en hobby ved siden av en jobb. De var også avhengige av en arbeidsgiver som godtok fravær i forbindelse med stevner osv.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 15:16   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk vinter-OL sett fra utenfra

En annen sak er hvor mange av de sovjetiske utøverne som har tatt gull i dopet tilstand. :fordomsfull:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 15:26   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.341
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk vinter-OL sett fra utenfra

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

En annen sak er hvor mange av de sovjetiske utøverne som har tatt gull i dopet tilstand. :fordomsfull:

Jeg er mer nysgjerrig på hvor mange norske som har gjort det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 15:31   #12
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Norsk vinter-OL sett fra utenfra

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

En annen sak er hvor mange av de sovjetiske utøverne som har tatt gull i dopet tilstand. :fordomsfull:

Akkurat dette snakket mannen om i går, han mener at grunnen til at Russland gjør det så dårlig i år er at de er dopfrie.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 15:32   #13
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk vinter-OL sett fra utenfra

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg er mer nysgjerrig på hvor mange norske som har gjort det.

Det er nok noen, men ikke på samme måte. Det ville betydd døden for idretten om f.eks. Bjørndalen eller Northug ble tatt med dop innabords. Dermed har vi en slags selvjustis som det totalt mangler i f.eks. Finland og Russland.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 15:33   #14
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.341
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk vinter-OL sett fra utenfra

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det er nok noen, men ikke på samme måte. Det ville betydd døden for idretten om f.eks. Bjørndalen eller Northug ble tatt med dop innabords. Dermed har vi en slags selvjustis som det totalt mangler i f.eks. Finland og Russland.

Mhm, men jeg husker hvor sjokkert folk var over at noen kunne finne på å mistenke han norske klysesprangrytteren som jeg ikke husker hva heter for å bruke salve på hovene til hesten sin. Han var jo norsk!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 16:02   #15
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk vinter-OL sett fra utenfra

Men sprangridning er ingen stor nok idrett.
Et annet aspekt er nok at vinteridrett ikke er veldig lønnsomt og de er fullstendig avhengig av sponsormidler, midler som forsvinner tvert om noen blir doptatt.

Mye kan jo også gjøres med lovverket, se bare på Italia. Der er det på hodet og rævven ut og du blir straffet. I Finland kan man bli tatt to ganger for doping og likevel bli tatt ut til å representere laget i OL, og det virker ikke som om det er så nøye ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 16:06   #16
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.341
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk vinter-OL sett fra utenfra

Poeng, Ru. Men jeg stemmer definitivt for å dope de som går femmila.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 18:25   #17
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Norsk vinter-OL sett fra utenfra

Curling gutta har vel ikkje sponsor middlar i det heile tatt. Men å komme seg til ein finale, det klarer dei.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 18:32   #18
Temmern
Statsaut. Dragetemmer
 
Temmern sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 16
Temmern har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Norsk vinter-OL sett fra utenfra

Curling er vel en sport med svært liten affekt av doping. Avledningsbukser, derimot...

Temmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 18:42   #19
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Norsk vinter-OL sett fra utenfra

Avledningen har jo fungert perfekt den.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 18:42   #20
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk vinter-OL sett fra utenfra

Blir litt stolt når jeg leser slikt ja! *enkel sjel uten sportslige evner what so ever*

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no