Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Benkeplateforslag til nytt kjøkken?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-19, 21:22   #1
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.227
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Benkeplateforslag til nytt kjøkken?

Hivemind...vær snill å hjelpe meg.

Jeg trenger innspill til valg av benkeplate til nytt kjøkken.

Jeg har landet på og er fornøyd med tegningen av nytt HTH Havana kjøkken, og hadde tenkt en mørk (men levende), matt, tynn (10 -12 mm tykk) og svevende benkeplate i kompositt.
Nå har selger penset meg over på steinplate. Begrunnelsen er tilskjæring.
Den er fin og praktisk, dobbelt så dyr som det ikke fullt så fine komposittalternativet de har, men kan ikke leveres i noe tynnere enn 20 mm.

Vet dere om tynne, mørke alternativer? Helst med struktur fremfor mønster.
Stein er ikke utelukket, men jeg tenkte kompositt ut fra funksjon, holdbarhet og vedlikeholdsfrihet, men er fremdeles i vurderingsfasen.

Diapol, Eassystone, Kvik, IKEA...har dere anbefalinger?

Jeg synes benkeplaten på illustrasjonsbildet er for tykk.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-19, 21:28   #2
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.807
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Benkeplateforslag til nytt kjøkken?

Jeg er helt enig med deg, og ville valgt en tynn sort komposittplate. Ikke det at det hjalp deg så mye.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-19, 23:03   #3
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Benkeplateforslag til nytt kjøkken?

Kompaktlaminat skal visst være veldig holdbart og tåler mye. De kan du få ned i 12mm.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-19, 23:14   #4
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.219
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Benkeplateforslag til nytt kjøkken?

Man kan kjøpe komposittplater ned i 12 mm

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-19, 12:13   #5
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.227
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Benkeplateforslag til nytt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Man kan kjøpe komposittplater ned i 12 mm


Ja, men de de hadde hos HTH var ikke noe fine, og HTH-konsulenten min mente det ville være tilskjæringsproblemer med den 12 mm komposittplaten han viste meg. Derfor spør jeg dere om alternative leverandører.
Det skal ikke skjæres noe mer enn til en underlimt vask og en 80 cm induksjonskoketopp.

Jeg tror jeg ser etter noe sort, matt, gjerne med struktur.
Eller et diskret mønster som liver opp benkeplaten.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-19, 21:20   #6
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.807
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Benkeplateforslag til nytt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Ja, men de de hadde hos HTH var ikke noe fine, og HTH-konsulenten min mente det ville være tilskjæringsproblemer med den 12 mm komposittplaten han viste meg. Derfor spør jeg dere om alternative leverandører.
Det skal ikke skjæres noe mer enn til en underlimt vask og en 80 cm induksjonskoketopp.

Jeg tror jeg ser etter noe sort, matt, gjerne med struktur.
Eller et diskret mønster som liver opp benkeplaten.

Skjønner ikke hvorfor det skulle gi tilskjæringsproblemer? Har en venninne med både underlimt vask og induksjonstopp i en slik benkeplate, ble da bra det.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
benkeplate, kjøkkenbenk, kompositt, steinplate

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no