Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Porselenslykter med "norske" motiv?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-19, 10:38   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Porselenslykter med "norske" motiv?

Jeg er på et lite turistgave-run, og mener at jeg har sett noen ganske fine små lykter eller telysholder i porselen, som er støpt slik at med lys oppi så kommer det frem et motiv i porselenet.

Jeg fant noen i ei turistsjappe, men de var ikke særlig godt håndverk, rett og slett. De hadde en av sinnataggen og en ganske grell sak med Skrik i farger.

Men jeg mener at jeg har sett noe fra Porsgrunn porselen eller noe sånt som er litt mer "ordentlig"? Motivet kan godt være snøfnugg, trenger ikke være mer norsk enn det. Jeg har sett noen fine med dørene til Vigelandsparken også, men mottaker vil nok føle seg litt beklemt med nakne damer.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-19, 10:40   #2
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Porselenslykter med "norske" motiv?

Jeg har noen hvite, matte fra Porsgrund med Tromsø-motiv i relieff, så det finnes, i hvert fall.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-19, 10:52   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Porselenslykter med "norske" motiv?

Jeg fant selv, på nettopp Porsgrunds hjemmesider. De hadde masse forskjellig. Så nå må jeg velge mellom elg, norsk blomstereng, vårfugler, reinsdyr, nisser eller vintermotiv med ekorn.

Det må både være litt eksotisk for dem, men ikke så cheesy at de ikke vil bruke det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-19, 10:57   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Porselenslykter med "norske" motiv?

Glasmagasinet har pleid å ha slike.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-19, 11:02   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Porselenslykter med "norske" motiv?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Glasmagasinet har pleid å ha slike.

Jeg var innom "ekte" Glasmagasinet, men fant ingenting fra Porsgrund der lenger. Det røk vel i den konkursen, kanskje?

Tenkte jeg skulle gå innom Christiania Glasmagasin, de tror jeg fører Porsgrund.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-19, 11:04   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Porselenslykter med "norske" motiv?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg var innom "ekte" Glasmagasinet, men fant ingenting fra Porsgrund der lenger. Det røk vel i den konkursen, kanskje?

Tenkte jeg skulle gå innom Christiania Glasmagasin, de tror jeg fører Porsgrund.

Tror det er sistnevnte jeg har sett de på.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-19, 11:05   #7
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Porselenslykter med "norske" motiv?

Jeg kjøpte slike på Coop Obs, men mulig det var i julesesongen.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-19, 11:16   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Porselenslykter med "norske" motiv?

Hvilke syns dere er finest?








(tenkte denne kunne være litt gøy, siden pappaen i familien er pensjonert sterkstrømelektriker og har klatret mye i slike master. Men litt kjedelig motiv, kanskje)





__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-19, 11:20   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Porselenslykter med "norske" motiv?

Helt ærlig, så likte jeg fuglene på strømledningene best, for det var det reineste motivet på et vis, uten å være klisjepreget. Blomsterenga var også nydelig. Men ingen av disse er jo typisk norske, så av disse, syns jeg vel reinsdyret var finest. Ellers har jeg skjønt at turister bruker digge elg, da.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-19, 11:22   #10
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Porselenslykter med "norske" motiv?

Elgen.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-19, 11:23   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Porselenslykter med "norske" motiv?

Jeg er enig med Inagh. Blomsterengen minner litt om broderiene på noen bunader, feks nordlandsbunaden.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-19, 11:24   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Porselenslykter med "norske" motiv?

Ja, de bor langt i sør så alt som minner om vinter og nord er hakket mer eksotisk for dem. For oss er jo vårblomster mer etterlengtet.

Jeg syns elgen og ekornene er litt rotete, og personlig syns jeg noen helt andre er finest, men av disse liker jeg nok vårblomstene best selv. Vanskelig å se hvordan nissene er med lys i på bildet jeg fant, men reinsdyret leder nok enn så lenge. Tror muligens det var noen andre elger også som var renere. Stilisert elg med stilisert juletre, liksom.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-19, 11:25   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Porselenslykter med "norske" motiv?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg er enig med Inagh. Blomsterengen minner litt om broderiene på noen bunader, feks nordlandsbunaden.

Poeng. Det er jo slike det er på Oslodrakta fra femtitallet, faktisk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-19, 11:53   #14
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Porselenslykter med "norske" motiv?

Enig i at elgen og ekornene var rotete. Hadde de vært renere hadde de vært mine favorittter.

Jeg likte nissene. Det er sånne små nisser fra skogen eller fjøset, er det ikke? Noe helt annet enn den knallrøde cola-nissen.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-19, 12:09   #15
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Porselenslykter med "norske" motiv?

Reinsdyret. Uten tvil. Både pent, eksotisk og norskt.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-19, 12:18   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Porselenslykter med "norske" motiv?

Her er elg med snø og tre:


Og helt enkel elg:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-19, 12:46   #17
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Porselenslykter med "norske" motiv?

Elgen og reinsdyret ser liksom litt unødvendig klumpete ut? Syns umiddelbart den nederste med fugler ser finest ut, men den er jo uten lys i og dermed ikke så lett å sammenligne med resten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-19, 12:59   #18
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Porselenslykter med "norske" motiv?

Jeg har en med "hardangersøm" som jeg er veldig glad i. Vet ikke hvor den er kjøpt da, jeg har fått den i gave.

Tilfeldig bilde fra internett, min er slik som de to forreste:

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-19, 13:09   #19
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Porselenslykter med "norske" motiv?

Jeg likte også den nederste med fugler best. Norsk motiv (elgen ville vel fort blitt forvekslet med en canadier?), og pent.

Evt reinsdyret.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-19, 13:15   #20
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Porselenslykter med "norske" motiv?

Er Norgesglass sin lyslykt et alternativ?
https://www.cg.no/produkter/interior...slykt-porselen

Eller med Skrik på?
https://www.cg.no/produkter/interior.../lyslykt-skrik

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no