Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hjelp til belysning på kjøkken

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-15, 20:13   #1
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Hjelp til belysning på kjøkken

Jeg driver og grubler på belysning på kjøkkenet vi skal pusse opp nå. Skissen under er sånn omtrentlig slik det kommer til å bli (tror jeg). I tillegg til kjøkkeninnredningen kommer det et stort overskap helt til venstre på den samme veggen som ovnen står. Overskapet dekker nesten halve veggen og er originalt fra 50-tallet med skrå skyvedører i blått. Kjøkkenet blir en kombinasjon enkel kjøkkeninnredning (Kvik Mano), retroelementer (gammel overskap, sjakkmønstret linoleumsgulv i gult & lysegrått) og industriell stil (stor komfyr i børstet stål).

Vasken står under vinduet, og den lille halvøya vender ut mot stue (åpen løsning). Klossen helt til høyre er en pipe. Vi kan ikke ha downlights.

Her er noen tanker jeg har gjort meg:

  • Plafond som gir god allmennbelysning
  • Lyslister under overskap
  • To (tre?) pendler over benken med vask (kanskje noe sånt?)
  • Spotter (tror jeg?) for overskap og høyskap. Hvor får man tak i fine spotter?
  • Mer (arbeids)belysning rundt komfyr. Jeg har veldig sansen for bruk av veggmonterte arbeidslamper med fleksibel arm (arkitektlamper) på kjøkken, men jeg får det ikke helt til å passe inn uten at det blir for rotete rundt komfyren?
Noen som har innspill? Jeg får kløe av dårlig belysning.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Kvik1.jpg (17,1 KB, 14 visninger)
__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no