Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-15, 08:51   #81
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek

Etter råd her inne gikk vi for tynnparkett. Rimeligere enn annen parkett, bygger mindre, og virker solid. Rosafargen på bildet er ikke der i virkeligheten. Fargen på vegger og tak er Chi og Sommersne.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg tynnparkett.jpg (149,2 KB, 21 visninger)
__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 09:33   #82
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har lagt parkett på barnerom, og det var helt uproblematisk. Jeg har derimot dårlig erfaring på kjøkken. Ikke dermed sagt at jeg ikke skal ha parkett på kjøkken igjen, men neste gang skal jeg lakke det mens det er nylagt: da blir det vesentlig tettere og mer vannbestandig.

Jepp. Svigerfar sa at vi skulle gjøre dette, men de i parkettbutikken sa at neeeeida, det skulle man slett ikke gjøre, for fabrikklakken var såååå mye bedre enn den man la på selv. F/&%€# bullshit.

Skulle hørt på svigerfar, den gangen der. #hvemsku'trudd


Vi har kanadisk lønn fordi den skal være så veldig hard og slitesterk. Vel, det har ikke så mye å si når det uansett blir merker, men de er mye styggere på det lyse gulvet enn på en eikeparkett. Dessuten gulner det.

Vi skal slipe det ned neste år, og jeg lurer veldig på hvordan jeg skal overflatebehandle det - olje, olje med litt pigment, matt lakk, matt lakk med litt pigment?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 10:00   #83
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek

Fint, gajamor.

Vi har forresten korkgulv på det "nye" kjøkkenet. Spent på hvordan det er.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 10:21   #84
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek

Jeg skal legge enstavsparkett neste gang jeg legger parkett. Det er det fineste jeg vet om, og det varer i hundre år, minst. (Det blir en stund til jeg får ny parkett da, for billig er det jo ikke.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no