Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-15, 23:17   #1
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek

Jeg må kjøpe gulv til soverom og stue.

Det skal være fint , robust, lett og legge, tåle noe vannsøl, tåle iherdig lek uten å bli veldig hakkete, være kompatibelt med gulvvarme og rusk skal ikke vises altfor godt.

Jeg vil ha vinylgulv, andre medlemmer i juryen er ikke overbevist.

Men hva sier FP?

Parkett, laminat, vinyl, teppegulv, noe annet? Hvilken farge?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 23:37   #2
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek

Jeg har litt laminatangst, men har familie med et eller annet laminatgulv med skipsgulvlook som både ser og føles bra ut, så jeg forsøker være open-minded.

Det viktigste er at det tåler litt, og at kvadratmeterprisen er ikke er helt elleville.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 23:55   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek

Finnes mye bra vinyl nå. Av god kvalitet

Jeg elske dog korkgulvet vi la De nye er suveren enkel å legge (klikk), er varme (uten varme under) og er godt å gå på!
Anbefales virkelig.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 23:57   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Finnes mye bra vinyl nå. Av god kvalitet

Jeg elske dog korkgulvet vi la De nye er suveren enkel å legge (klikk), er varme (uten varme under) og er godt å gå på!
Anbefales virkelig.

Har du bilde? Kan det legges på et kjøkken? Slitesterkt?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 23:57   #5
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Finnes mye bra vinyl nå. Av god kvalitet

Jeg elske dog korkgulvet vi la De nye er suveren enkel å legge (klikk), er varme (uten varme under) og er godt å gå på!
Anbefales virkelig.

Men kork er ganske dyrt, er det ikke? Og må lakkes dann og vann? Eller snakker du om vinyl som ser ut som kork?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 00:02   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek

Enn bambus? Det er iallefall veldig pent!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 00:09   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek

Jeg hadde lagt eikeparkett av god kvalitet, for min del.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 00:17   #8
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg hadde lagt eikeparkett av god kvalitet, for min del.

Vi har superfin eikeparkett men det hatr fått knirk et par steder på grunn av vannsøl. Og med aktive barn i huset blir det fort litt vannsøl. Just sayin. Men fint er det!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 00:32   #9
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek

BerryAlloc High-Tech Laminatgulv tåler det aller meste og vi er superfornøyd.

En del dyrere er Marmoleum Click som også er et slitesterkt gulv og tåler mye. Det har vi på soverommet til guttungen.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 01:25   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek

Jeg har god eikeparkett. Jeg hadde ikke byttet den ut nei.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 07:37   #11
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.652
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek

Vi har Berre Alloc og er veldig fornøyd. Vi har fargen sølv furu som vi går mye skryt for. Mamma kjøpte grå rik på tilbud til 100kr mindre per kvadratmeter og den var og veldig fin.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 07:51   #12
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg hadde lagt eikeparkett av god kvalitet, for min del.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har god eikeparkett. Jeg hadde ikke byttet den ut nei.

Uavhengig av hvor i huset, også på soverom/barnerom og kjellerstue? Hadde det vært stua, så hadde jeg også stemt for parkett, men nå er jeg mer i tvil.

Den andre delen av juryen stemmer for parkett.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 07:53   #13
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Enn bambus? Det er iallefall veldig pent!

Enig at det er fint, og tåler mye, men jeg har ikke sjekket priser. Det bør jeg nok gjøre. Men innbiller meg at det er veldig dyrt?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 07:54   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek

Vi la det på barnerommet i den gamle leiligheten, og den var fortsatt fin fem år senere, med to barn som hadde slitt på den.

Nå er ikke jeg redd for hakk og riper i parkett da; det kan slipes og lakkes når ungene blir store. Jeg syns ellers parketten er like fin etter at de første ripene har kommet. Hvis man er redd for småvakk og syns det ødelegger, så bør man jo velge noe annet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 07:56   #15
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

BerryAlloc High-Tech Laminatgulv tåler det aller meste og vi er superfornøyd.

En del dyrere er Marmoleum Click som også er et slitesterkt gulv og tåler mye. Det har vi på soverommet til guttungen.

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Vi har Berre Alloc og er veldig fornøyd. Vi har fargen sølv furu som vi går mye skryt for. Mamma kjøpte grå rik på tilbud til 100kr mindre per kvadratmeter og den var og veldig fin.

Det ser jo ikke så dumt ut. Må i butikken og se.

Føles gulvet deres kaldere enn tregulv, eller er det noe jeg innbiller meg? Jeg skal legge dette gulvet over betongplate på grunn (og delvis med gulvvarme).

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 08:00   #16
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek

Jeg vil mye heller ha parkett med sår i enn laminat og vinyl, så vi skifter ut laminaten etter forrige eier sånn litt etter hvert... Det er blitt litt knirk under kjøkkenbordet, der det søles mest, men det lever jeg godt med.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 08:19   #17
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek

Vi hadde oljet eikeparkett der vi bodde før, og det var og er mitt favorittgulv. Fordelen med oljet er, itillegg til at det er pent og godt å gå på, at hakk kan fikses lokalt ved å pusse og olje opp på uhellene. Det måtte oljes et par ganger i året, men det er ikke mer arbeid enn å vaske det og da holder det seg så fint.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 09:04   #18
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek

Vinyl!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 09:25   #19
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek

Jeg ville hatt vinyl på soverom. Mye morsomt og praktisk. Fungerer fint med varme under og bra mot vann (vi har det i gangen). Lett å legge selv hvis man tenker på det økonomiske.

I stua ville jeg ikke valgt vinyl hvis jeg ikke var veldig interiørinteressert. Jeg opplever at vinyl kan være veldig tøfft og flott, men krever en viss stil. Vi har feks malt gulv og her er det mange stiler som fungerer greit. Jeg ville heller ikke hatt skipsgulv av samme grunn. Personlig synes jeg at det "krever" noe fra interiøret.

Så i stua ville jeg ha krysset fingrene for mindre vannsøl og gått for parkett. Jeg ville dog ha valgt bambus fremfor eik (begge er veldig slitesterke), men det har med personlig smak og preferanse å gjøre. (og bittelitt med miljø, men veldig lite egentlig. Det er mange år siden jeg sjekket. Usikker på pris også. Det var billigere med bambus enn eik tidligere, men dette kan jo ha endret seg)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 09:29   #20
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek

Vi har også sånn berry alloc high tec-greier, og jeg elsker fargen og det meste, men hakk blir det altså i dette gulvet også hvis ungene mister ipaden i gulvet med hjørnet først.
Mitt neste gulv skal være vinyl, banna bein.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no