Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vi pusser opp og trenger inspirasjon og råd

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-15, 19:36   #21
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi pusser opp og trenger inspirasjon og råd

Jeg stemmer for granitt benkeplate fra Diapol, de kommer og tar mål og lager huller. For oss ble det 2000kr dyrere enn heltre plate fra IKEA. http://diapol.no/

Fantastisk med en benkeplate som er kald når man skal bake, samt at man kan sette varme ting rett på benken uten å tenke.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 19:43   #22
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.345
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi pusser opp og trenger inspirasjon og råd

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg stemmer for granitt benkeplate fra Diapol, de kommer og tar mål og lager huller. For oss ble det 2000kr dyrere enn heltre plate fra IKEA. http://diapol.no/

Takk for godt tips - er selv i gang med å planlegge oppussing av blandt annet kjøkken.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 20:01   #23
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi pusser opp og trenger inspirasjon og råd

Knalltips, Frøy! Kan de underlime vask også, tro? Og leverer de så langt nord...?

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 20:38   #24
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi pusser opp og trenger inspirasjon og råd

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Knalltips, Frøy! Kan de underlime vask også, tro? Og leverer de så langt nord...?

Ja de underlimer, planlimer og det meste i grunn. Levering er jeg usikker på.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-03-15, 13:34   #25
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi pusser opp og trenger inspirasjon og råd

Skal kontakte dem og høre om de leverer, evt. om de har noen samarbeidspartnere i området.

Jeg er skikkelig miljøskadd nå og ser bare på oppussingsprogram på TV'n. Håpet er å plukke opp et tips eller to til huset. Har snart ferdigstilt det som må gjøres her i gamlehuset før fotografering, men jeg kjenner at jo mer jeg gjør jo mer føler jeg at jeg bør gjøre. Erfaringen tilsier at det ikke har stort for seg å gjøre endringer sånn på tampen før salg, men det føles godt at alt det trehvite jeg malte hvitt for fire år siden har fått to nye strøk på seg og ser knakende bra ut.

I påska skal vi bytte om på et par rom for å bedre vise hvordan rommene kan utnyttes, og så begynner jobben med å fjerne rot og skrot før fotografering. Har hatt en setning i bakhodet i det siste, tror jeg hørte den på "Norges styggeste rom". MAN KAN ALDRI HA FOR MANGE PUTER! Så jeg dro ut og kjøpte to svære hotellputer 70x100 med satengtrekk og sengetepper til alle sengene i huset, og så skal jeg supplere med enda flere puter i fargeskjemaet til rommene. Må kjøpe et par orkideer og mange grønne epler og en krydderkvast med, tenker jeg.

Noen tips i forhold til fotografering og visning som ikke står på sjekklista til fotografen?

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-15, 14:05   #26
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi pusser opp og trenger inspirasjon og råd

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.


Noen tips i forhold til fotografering og visning som ikke står på sjekklista til fotografen?

Vi solgte nettopp leilighet og interiørveiledning var en del av pakka fra megleren. Vi fikk råd om å skifte ut lyspærene og sette i så sterke pærer som lampene kunne ta. Jeg så veldig godt at det utgjorde forskjell - ingen mørke kroker og rommene så større ut.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-15, 16:36   #27
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi pusser opp og trenger inspirasjon og råd

Fargerike paprikaer som er oljet inn (så de blir blanke) brukte Acsa når de flyttet. Ser veldig dekorativt ut på et fat på kjøkkenbenken.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-15, 18:01   #28
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi pusser opp og trenger inspirasjon og råd

Bra tips!

Tror dere vi får solgt selv om vi ikke har veggord...? Synes jeg ser det i annenhver boligannonse.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-15, 18:52   #29
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.345
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi pusser opp og trenger inspirasjon og råd

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Tror dere vi får solgt selv om vi ikke har veggord...? Synes jeg ser det i annenhver boligannonse.

Klart du må ha veggord! Hva med et digert K J Ø P ! på veggen?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-15, 19:07   #30
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi pusser opp og trenger inspirasjon og råd

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-15, 21:24   #31
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi pusser opp og trenger inspirasjon og råd

Jeg bedriver risikosport. For å få inspirasjon søker jeg på finn.no etter boliger over 7 millioner for å få inspirasjon til kjøkken. Skumle greier! Men jeg har landet på at jeg vil ha brun vegg og hvit kjøkkenbenk. Så får vi se om økonomien tillater benkeplate i Silestone, som er det beste alternativet for oss så langt.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 11:56   #32
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi pusser opp og trenger inspirasjon og råd

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Bra tips!

Tror dere vi får solgt selv om vi ikke har veggord...? Synes jeg ser det i annenhver boligannonse.

Jeg selger straks vår leilighet i samme by som deg, og jeg kan love deg at der er det kjemisk fritt for veggord. Skikkelig interiørmessig turn-off for min del. Men jeg kan ikke utstå noe som ligner på "herskapelig", landlig, rustikk eller industriell stil, da :nordiskminimalisme:.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 13:25   #33
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi pusser opp og trenger inspirasjon og råd

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg selger straks vår leilighet i samme by som deg, og jeg kan love deg at der er det kjemisk fritt for veggord. Skikkelig interiørmessig turn-off for min del. Men jeg kan ikke utstå noe som ligner på "herskapelig", landlig, rustikk eller industriell stil, da :nordiskminimalisme:.

Da er vi rimelig enige, hører jeg. Jeg har kjøpt putetrekk med skrift på, og bare det krevde en hel del pusting. Vi har lite pynt og dilldall, så jeg tenker å pøse på med blomster og frukt/grønt som dekor.

Nå holder jeg på flikking igjen. Det føles rimelig meningsløst å gjøre det, det tilfører ikke verdi på huset i det hele tatt. Ingen vil merke at jeg har gjort det, men de ville garantert ha merket det hvis jeg ikke hadde gjort noe med det. Så jeg fortsetter med å male dører og vinduskarmer, rekkverk og murpiper. Blir fint, da.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 14:24   #34
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi pusser opp og trenger inspirasjon og råd

This just in:

Kvinne (43) maler rekkverk på den lille lufteverandaen. Kvinne glemmer å lukke døren til soverommet og kattunge (5 mnd.) sniker seg inn. Katt hører kråke, katt hopper opp på den nymalte rekkverket. Kvinne hyler, katt skvetter og raser ned trappa. Kvinne fanger katt og prøver å vaske av oljemaling med vann (?), men katt er livredd og river seg løs ved å klore seg nedover kvinnes rygg.

Kvinne har nå blodige sår nedover ryggen og hvite kattepotespor på nymalt trapp, parkett og sofa. Katt har husarrest.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 16:18   #35
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi pusser opp og trenger inspirasjon og råd



Men ikke als så gøy, skjønner jeg.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 19:25   #36
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi pusser opp og trenger inspirasjon og råd

Å, nei!

Bruke whitesprit eller olje for å få bort oljebasert maling! Får du det før det tørker er det ikke sikkert det går så ille.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 19:40   #37
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi pusser opp og trenger inspirasjon og råd

Jeg fikk tatt det før det tørket, heldigvis. Og katta er svart og hvit fra før og tåler et par hvite flekker ekstra. Håper bare hun ikke har vært på steder jeg ikke vet om...

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-15, 20:53   #38
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi pusser opp og trenger inspirasjon og råd

På fredag kommer fotografen, og det ser ut som om en møbel/blomsterbutikk har kastet opp i stua. Det er planter, blomster, puter, pledd, sengetepper, lysestaker, bilder, duker og diverse annet rundt omkring i påvente av å bli lagt på riktig plass torsdag kveld. Venter til torsdag kveld med å handle frukt/grønnsaker/urter/friske blomster.

Skal man dekke på spisebordet når man tar bilder, eller går det greit med en blomsterkvast og ingenting mer?

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-15, 21:12   #39
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi pusser opp og trenger inspirasjon og råd

Ikke dekk på, det syns jeg blir litt overdrevet, blomster blir bra!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-15, 21:25   #40
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi pusser opp og trenger inspirasjon og råd

Vi solgte akkurat (mon tro om det ikke er i samme by? ), og vi fikk også tipset om å sette inn så sterke pærer som mulig i alle lamper. Det gjorde susen! Og gjerne bytte ut alle sparepærer med vanlie glødepærer, men det gjorde jeg ikke overalt.

Fotografen sa forresten at man ikke har fjernet nok ting om man ikke hører tydelig forskjell i romklangen.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no