Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Loftsseng og høyde under taket

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-15, 11:27   #21
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Vesla hadde familieseng (køyeseng) fra Skeidar tidligere. Det var noe herk, for den var ikke høy nok. Men vi synes begge denne sengen er noe helt annet nettopp fordi den er så høy at den ikke tar vekk lys eller så mye plass i rommet. Nå er jeg riktignok bare 168 men jeg går og beveger meg helt fint under sengen (hvor hun har sofa og bord!).

Og det å skifte sengeklær fikser hun selv!

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 11:27   #22
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Denne er jo også en mulighet, lavere enn Tromsö, men jeg er ikke noe glad i materialet eller fargen. (De har sånn hvit køyeseng nå.)

Jeg var heller ikke udelt begeistra for den, men kjøpte den fordi den var smalere og litt lavere, og så har jeg kjøpt undersenga som hører til og lagd sofa av den. Det ble ganske bra, synes jeg.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bilde-4.JPG (96,8 KB, 7 visninger)
__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 12:12   #23
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Kan man ikke kutte av litt av bena da? Vi det da bli trøstesløst lavt under senga?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 12:13   #24
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Jeg tror ikke du har lest tråden, Che.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 12:15   #25
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Vi har selvbygd loftseng på rommet til eldste, men med sofa under, ikke skrivepult. Det er høyt nok til at vi kunne hatt skrivepult under senga, strengt tatt. Har vanlig takhøyde, og det er helt grei høyde mellom senga og taket. Kan sende bilder om du vil.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 12:26   #26
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Vi måtte selge vår loftsseng nettopp fordi barnet som skulle sove der nektet å gjøre det. Det var altfor nærme taket og det ble visst veldig varmt (og millioner av andre begrunnelser). Vi har takhøyde 250 nå, men hadde nok høyere i den forrige leiligheten. Der var det nemlig ikke noe problem.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 12:26   #27
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Vi har selvbygd loftseng på rommet til eldste, men med sofa under, ikke skrivepult. Det er høyt nok til at vi kunne hatt skrivepult under senga, strengt tatt. Har vanlig takhøyde, og det er helt grei høyde mellom senga og taket. Kan sende bilder om du vil.

Selvbygd? Ja! Vi skal ha dobbelt av loftsseng, da, men hey.

Og så skal vi ha sofa under, ikke skrivebord.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 12:29   #28
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg tror ikke du har lest tråden, Che.

joda - men det tok laaaang tid fra jeg skrev innlegget til jeg trykket send. Så har lest, men ikke oppdatert.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 12:50   #29
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.966
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

11-åringen min har en avkappa Storå, og har ikke klagd ennå. Han har skrivepult under og saccosekk utenfor, men jeg tror egentlig han bare sover og slenger fra seg tøy på rommet sitt.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06

Sist redigert av Anda : 27-01-15 kl 13:04.
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 14:57   #30
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

14-åringen min sover i Tromsø loftsseng og stortrives. Vi har vanlig takhøyde, sikkert ikke noe særlig høyere enn 240 cm. Veldig greit å ha full ståhøyde under sengen. Ja, vi er lave i vår familie, jeg er ca 160 cm.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 15:55   #31
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Vi hadde Tromsø-seng tidligere, til Frøkna gikk lei. Du kommer ikke til å ha lyst til å bytte sengetøy i den, det lover jeg deg. Frøkna måtte bytte laken i sengen sin selv fra hun var ni–ti år gammel, for jeg gjorde det i alle fall ikke.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 15:58   #32
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Ungene bytter sengetøy selv.

(Jeg er ellers ganske glad i slike loftssenger og klatrer gjerne opp i de jeg, da. )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 16:02   #33
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Har du vurdert skapsenger?

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 16:05   #34
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Har du vurdert skapsenger?

Skapsenger? Sånne man vipper opp i skap? Njah. Jeg tror loftsseng er veien til lykke her. Ungene liker konseptet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 16:31   #35
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Trikset med å skifte laken på senger der det er trangt er å ta madrassen ut og bruke formsydde laken. Av med laken, på med nytt laken og vippe madrassen tilbake.

:svært, svært erfaren:

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 16:54   #36
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Ikke kjempemorsomt på en tykk 120-madrass, Floksa.

Ni- og seksåringen har på laken selv. På rommet til femåringene drar jeg fram køyesenga og går rundt når jeg har på nytt laken.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 16:57   #37
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Trikset med å skifte laken på senger der det er trangt er å ta madrassen ut og bruke formsydde laken. Av med laken, på med nytt laken og vippe madrassen tilbake.

:svært, svært erfaren:

Jeg mistenker at erfaringen din ikke omfatter madrasser 160 cm over bakken? Hvis jeg hadde vært i stand til å vippe madrassen opp eller ut, hadde det jo ikke vært et problem.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 16:59   #38
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Jeg bruker for øvrig Floksa-trikset når jeg skifter laken på dobbeltsengen, som har tre sider inneklemt mot en vegg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 17:01   #39
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Ikke kjempemorsomt på en tykk 120-madrass, Floksa.

Ni- og seksåringen har på laken selv. På rommet til femåringene drar jeg fram køyesenga og går rundt når jeg har på nytt laken.

Har du ikke skrudd køyesenga fast i veggen?



Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg mistenker at erfaringen din ikke omfatter madrasser 160 cm over bakken? Hvis jeg hadde vært i stand til å vippe madrassen opp eller ut, hadde det jo ikke vært et problem.

Jeg er både høy og sterk
Men jo, vi har høye og trange køyesenger. Og jeg vipper ut madrassene fortløpende og skifter.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 21:38   #40
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Har du ikke skrudd køyesenga fast i veggen?


Burde jeg?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no