Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Loftsseng og høyde under taket

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-15, 10:53   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Loftsseng og høyde under taket

Jeg har lyst til å kjøpe denne x 2 til guttene mine, men det står at man må ha 270 takhøyde. Vi har 250.



Går det an allikevel? Noen som vet/har prøvd/våkner hver morgen av å dunke hodet i taket?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 10:55   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Ah, dette lurer jeg også på. Samme dilemma her. Det gjelder jo Tromsøsengen også.

(PS: Jeg ser at disse er til salgs på Finn ganske jevnlig, hvis du vil holde litt utkikk).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 10:56   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Hvor høy er den? Man bør jo kunne sitte i sengen. 20 cm forskjell er ganske mye.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 10:57   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Min eldste har Tromsø og 2.40 under taket. Det anbefales ikke. Hun ser ikke ut til å bry seg så veldig, bortsett fra et ønske om en "mindre barnslig" seng, men det er ikke god plass oppi der altså. Skifte sengetøy er et mareritt.

Dessuten knirker den så inni hampen. Jeg strammer og strammer, og smører og smører, men det hjelper ingenting. Ikke mitt beste kjøp.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 10:58   #5
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Jeg vet ikke, men jeg har denne erfaringen: Da ungen ble 10, syns hun det ble ekkelt og trangt oppunder taket. Og loftsengen ble byttet ut igjen. Dette var en Tromsø-seng og jeg tipper det er mellom 240 og 250 under taket der borte.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 10:58   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Avstand mellom gulv og sengebunn er 167, pluss madrass, tja, si 185, da. Da har de 65 cm å sitte på.

Det er selvfølgelig egentlig ikke verre enn å kutte bena om det ikke funker.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 10:59   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Denne er jo også en mulighet, lavere enn Tromsö, men jeg er ikke noe glad i materialet eller fargen. (De har sånn hvit køyeseng nå.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 11:00   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Det er kanskje gode grunner til at Tromsø-sengene selges i ett bankende på Finn.

(Men den i tre kan man jo kutte beina på, ja! Lurt!)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 11:02   #9
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Det er en grunn til at de sier 270. Jeg hadde kappet bena (men da blir det trangere under).

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 11:04   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Det er en grunn til at de sier 270. Jeg hadde kappet bena (men da blir det trangere under).


Det skjønte jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 11:05   #11
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det skjønte jeg.



Det var vel mer en avveining av hvor lavt det kan bli under og at det fortsatt er hyggelig å være der.

Vi har fått en køyeseng i hus, fant den på finn.no. Den knirker som et uvær, og jeg tror egentlig storebror kunne tenke seg en annen seng.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 11:07   #12
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg har lyst til å kjøpe denne x 2 til guttene mine, men det står at man må ha 270 takhøyde. Vi har 250.



Går det an allikevel? Noen som vet/har prøvd/våkner hver morgen av å dunke hodet i taket?

Datteren min har denne sengen, hun er vel 1.64 cm lang. Vi har heller ikke anbefalt takhøyde men det går fint. Men hun er jo forsiktig da og det blir jo ikke en seng man kan sitte i og spille spill osv.

En annen ting du bør være obs på med denne senga er anbefalt tykkelse på madrass. Anbefaler ikke tykkere en det som står, senga er virkelig veldig høy!

Men flott for plassutnyttelse og deilig å bare kunne gå under senga uten kneknekk.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 11:09   #13
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Vi kvittet oss nettopp med en sånn seng av en litt lavere type. Poden er 11 år og lei av å klatre oppi sengen sier han, og jeg ser ikke helt for meg at det er en løsning han er fornøyd med når han kommer i tenårene. Det er også ganske upraktisk når han har overnattingsgjester ol, siden de ligger på gulvet da.

... Bare nevner det. Jeg hadde heller gått for Brimnes eller Hemnes dagseng fra Ikea.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 11:15   #14
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Vi skal ikke ha sånne vanlige gulvsenger. Lite rom, lite plass, to etterhvert store gutter som deler rom.

De skal få sofa under den ene sengen, og LegoBonanza under andre.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 11:18   #15
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Nå målte jeg takhøyden vår og den er 260. Litt usikker på om jeg ville ha valgt denne sengen med høyde 250. Her ser du litt forhold seng - tak med 260

Vedlagte bilder
Filtype: jpg rom1.jpg (86,6 KB, 56 visninger)
Filtype: jpg rom2.jpg (114,5 KB, 42 visninger)
Filtype: jpg rom3.jpg (52,1 KB, 39 visninger)
__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 11:19   #16
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Vi kjøpte denne sengen fordi det er så utrolig praktisk med sofa under og lettvint til overnattingsgjester!

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 11:20   #17
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Vi skal ikke ha sånne vanlige gulvsenger. Lite rom, lite plass, to etterhvert store gutter som deler rom.

De skal få sofa under den ene sengen, og LegoBonanza under andre.

Da hadde jeg vurdert senga og heller kuttet av beina noen cm om det skulle blir for trangt!

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 11:23   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Som du vet skifter vi også ut køyesengen. Den knirker, og det skal være temmelig høyt under der for at man skal kunne bruke området fornuftig. I tillegg ruver den i rommet, tar mye lys og er et helvete å skifte sengetøy på.

Løsningen vi får nå, med å makse ut oppbevaringsplassen under med kjøkkenskap gjør at senga kan brukes som sofa på dagtid, og i enden dekker vi veggen med hyller. I midten at hyllene får han en TV. Jeg lurte også litt på å bygge et slags bord over senga i enden. Ikea hadde det til malmsengene sine før, i allefall, og det så praktisk ut.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 11:23   #19
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Takk for illustrasjonsfoto, Lisa! Jeg tror det blir senger og benkutt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 11:25   #20
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftsseng og høyde under taket

Ungene skifter heldigvis sengetøy selv. Jeg har fundert på dette rommet i evigheter, og dette er den definitivt beste måten å få til en sofakrok og spilleplass og mulig overnattingsplass for de. Og de er superkeen på sengene selv, ikke minst.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no