Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Pen oppbevaring på kjøkkenet

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-12, 09:57   #1
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Pen oppbevaring på kjøkkenet

Noen smarte hoder som ser andre løsninger enn meg må gjerne komme med gode innspill her!
Jeg har et kjøkken med lite skapplass og få skuffer. Diverse elektriske hjelpemidler (mikser, kaffetrakter, vaffeljern mm) kommer jeg til å sette på vaskerommet i et skap siden det ikke finnes plass til det på kjøkkenet.
Men jeg trenger et sted å gjøre av kluter og kopphåndduker. Jeg kan legge det i skuffen hvor jeg har esker med te, men da trenger jeg å oppbevare teen et annet sted.

Hva gjør jeg med teen? Og kaffen også egentlig? Hvordan finne praktisk plass til det på kjøkkenet?

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 10:07   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet.

Nå har jeg en snekker i hus da, og når vi gjorde om kjøkkenet i 2008 så bygde han skuffer i alle sokler. Der oppbevarer jeg håndkler, kluter og oppvaskbørster, skjærefjøler, serveringsbrett, fat, stekebrett. kjevler og serviettpakker.

Kaffeboksen har vi i hjørneskapet over der kaffetrakteren står. Sammen med desilitermål og bakeboller.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 10:34   #3
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Jeg har ingen snekker i hus. Jeg skal ha nytt kjøkken senere, men det må vente noen år. Jeg har seks skuffer, tre har fått bestikk, øser og stekespader, en har fått poser og bakepapir og sånt, en har supper, ris og sauser og den siste har hatt esker med te, både teposer og løsvekt. Skapplass er det også veldig lite av, og jeg har fått plass til det meste ved å stable absolutt alt. Men kluter og håndduker er en utfordring altså.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 10:35   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Kaffe og te har jeg i bokser på en hylle. Auser og stekespader står i en krukke på benken (der sparte jeg en skuff). Kluter og håndduker ligger sammen ned sengklær i skapet på soverommet.


Sist redigert av -ea- : 20-10-12 kl 10:45.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 10:38   #5
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Man trenger ikke snekker for å få sokkelskuffer. De fleste kjøkkenmerker har det, om man kjøper nytt.
Men kanskje hvis man skal lage sokkelskuffer i eksisterende kjøkken, så trenger man kanskje en sagfører.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 10:42   #6
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Har du fliser på veggen? Kanskje sånn bokser med sugekopper kunne vært noe?
Eller hva med noe sånt? Altså det som er ved siden av vinduet.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 11:16   #7
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Muligens vil en løsning være å henge en krukke på veggen og slenge øser og stekespader og sånt oppi den. Etter hvert som jeg får råd kan jeg bytte ut det som er av en finnogkværfjerding med 'like' og fargerike.
Det er en kjøkkeninnredning som er nesten tredve år gammel. Ikke vet jeg produsenten og ikke vil jeg bruke mer penger på den enn maling og nye knotter på skapdørene. Jeg skal renovere kjøkkenet når økonomien tilsier at jeg kan. Inntil da gjør jeg det beste ut av det. I dag skal det males, i morgen organiseres.

Men det var gode ideer så langt. Kom gjerne med flere!!

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 11:49   #8
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Hva slags te bruker du ha, løsvekt eller pose?
Kan noe sånt være løsningen? Det finnes mange varianter av størrelser og stil.





__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 13:10   #9
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Jeg har både løsvekt og pose. Det var fine bokser, så om jeg finner pene hyller å sette dem på så kan det fungere.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 13:56   #10
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Lettere å mene noe og komme med tips hvis du setter inn bilde av kjøkkenet ditt.

For å få minst mulig ting å plassere har jeg med kritisk hånd gått gjennom skuffer og skap og bare beholdt det jeg virkelig bruker. ble overrasket over hvor mye jeg egentlig kunne kvitte meg med.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 14:10   #11
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet


Starter omvisningen ved døren og går mot solen.
Døren i veggen er til sikringsskapet.


Eskene mellom kjøleskap og fryseboks er elektriskartikler som nå blir satt på vaskerommet. Inkl kaffetrakteren som har hatt oppholdssted på gulvet... Glasskapet på veggen er tatt ned. Veggene er nymalte i dag og skapet skal også males før det henges opp igjen. Ikke på samme plass som det har vært tror jeg da.


Under vinduet står det pr just nu et klaffebord fra boet etter mormor.
Skapene under oppvaskbenken er gryteskap og til søppel/vaskemidler. Overskapene - vel, det er det jeg har av overskap. Glass og servise og ildfaste former og slikt.


Siste bilde. I de to skapene her er det bakeboller, kakefat og matbokser. Sånn ca. Skuffene har jeg nevnt tidligere. Om jeg henger opp glasskapet igjen så blir den nok på denne veggen.

I og med at jeg nå maler kjøkkenet har jeg også begynt å vurdere hvordan løse en del praktiske utfordringer på kjøkkenet. Det er tid til å tenke, for jeg skal i dag demontere skapdører og sparkle hull etter håndtak, vaske, pusse og male gulvlister (og taklister) og evt male skapdører. Men veggene er ferdigmalte nå, så jeg kan flytte omkring på kjøleskap, frysebogs og klaffebord for å teste ut hva som er praktisk.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 16:11   #12
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Hva med å sette inn bokhylle/høyskap der eskene med elektriske art. stod?
Vi har også lite skapplass, men har satt inn et høyskap med dører, et Bonde-skap fra ikea, og det hjelper.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 17:06   #13
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Opprinnelig lagt inn av Vind, her.

Hva med å sette inn bokhylle/høyskap der eskene med elektriske art. stod?
Vi har også lite skapplass, men har satt inn et høyskap med dører, et Bonde-skap fra ikea, og det hjelper.

Tenkte det samme.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 17:33   #14
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Hva med et smalt konsollbord på den veggen inntil døra? Der kan du sette fine esker eller kurver og oppbevare ting i.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 09:04   #15
energibombe
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 173
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Jeg ville prøvd å utnytta veggen med kjøleskap og fryser bedre. Bokhylle eller underskap, overskap over frysern, microen oppå kjøleskapet. Mange gir bort eller selger kjøkkenskap til en billig penge.

Skal du male flisene også? Det gjorde jeg som midlertidig løsning på mitt gamle kjøkken og det utgjorde stor forskjell.

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 09:37   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Jeg har tatt alt av bønner, linser, mel, gryn osv over i krukker som jeg har satt på vegghyller, så da ble det plutselig frigjort en masse skuffeplass. Jeg hadde hatt enda ei hylle om det var plass, veldig praktisk. Og krukkene koster 15 kr på Ikea. Genialt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 09:44   #17
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Jeg har lurt litt på å sette opp helt enkle Lack-hyller på den veggen. Utfordringen med skap blir å måtte male fronten(e), men så er det dumt å la plassen mellom kjøleskap og fryseboks være ubrukt.
Det hadde vært fint å kunne sette et lite kjøkkenbord der slik at jeg har plass til å spise frokost og middag der når det er bare meg, men et slikt bord vil ta masse plass.

Ikke enkelt dette her nei! Jeg får male ferdig kjøkkenet (hvilken maling brukte du på flisene? Og farge?) og så bruke tid på å tenke.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 09:47   #18
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg har tatt alt av bønner, linser, mel, gryn osv over i krukker

Jeg har krukkene stående. Akkurat nå er de tomme, men det er mest fordi jeg har ikke hatt bruk og plass tl å fylle dem.
Det jeg lurer på er hvordan klarer du å skille melsortene fra hverandre? De gangene jeg har fylt mel på krukkene så kan det gå noen måneder og så husker jeg ikke hvilken sort mel jeg hadde. (Gjelder ikke fint hvetemel, den ser jeg uansett.)

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 09:58   #19
energibombe
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 173
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Jeg pussa litt med fint sandpapir og vasket med salmiakk først. Malinga var muligens oljemaling og det får man vel ikke lengre, alternativene kjenner jeg ikke. Jeg var vill og gal og malte flisene hvite.

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 10:06   #20
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Veggene har jeg malt i "Refleksjon", og skapdørene blir mørk grå (S 6000 N) med plastknotter fra IKEA. Så muligens blir flisene malt i "Refleksjon" de også.


Her er veggene og døren malt ett strøk. Nå er veggene ferdigmalte og jeg har sparklet hullet i dørene som 'blir til overs' pga de dørhåndtakene som har vært.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no