Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Trenger innspill på planløsning på bad

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-12, 21:15   #1
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Trenger innspill på planløsning på bad

Det begynner forhåpentligvis å nærme seg en oppussing av badet. I den forbindelse hadde det vært veldig kjekt å få innspill på hvordan det skal bli. Jeg har en serie med "krav" og ønsker, men vet ikke om jeg klarer å innfri de alle:

  • Gjerne badekar enten hjørne eller vanlig
  • Gjerne dusj om det er plass (men det er det neppe)
  • Plass til tørketrommel og vaskemaskin
  • Plass til å tørke tøy (bruker i liten grad tørketrommel)
  • Plass til servant (nok med en) og badeskap med innhold til 4 stk
  • Jeg vil helst slippe å se vask og tørk om det er mulig, men dette er ikke et must.
Vi starter fra bunn, det eneste som ikke er flyttbart er døren som er på veggen uten bokstav tvers ovenfor vegg B. Det er ingen vinduer å ihensynta.

Vi har separat WC og kommer derfor ikke til å ha WC på badet.

Håper dere kan hjelpe meg med en flott og praktisk løsning! Sliter med å se mulighetene.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg planløsning bad.jpg (21,3 KB, 40 visninger)

Sist redigert av Høns : 20-10-12 kl 17:13. Årsak: Lagt til at vi har separat wc
Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 00:15   #2
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger innspill på planløsning på bad

Jeg er for trøtt til å tenke ut planløsning, men har et par tips om du er interessert.

Jeg ville ha prøvd å plassere toalettet slik at man ikke sitter på utstilling dersom døren skulle gå opp, altså fortrinnsvis på vegg A eller C. På samme tid blir det fort veldig upraktisk med hensyn til de andre møblene. Er den lengste ukjente veggen akkurat lang nok til dør + karmer? Slik at vegg D i bunn og grunn bør bli møblert med noe smalt om møblert med den veggen som bakgrunn overhodet?

Dersom dere hadde satt WC på den korteste ukjente veggen, og så baderomsseksjonen på vegg C. Hjørnekar på vegg A-B, evt dusj (klarer ikke å forestille meg om det blir plass til det, men man kan jo lage dusj i ene enden av karet evt) videre opp på vegg B og så vaskemaskin og tørketrommel i enden av vegg B (med avslutning mot vegg D). I så fall valgt en skapløsning som gjør det mulig å skjule maskinene.

Man kan bruke flere håndklestenger som festes godt opp på veggen i dusjen/over badekaret til å tørke klær på:

(Dette tipset fikk i alle fall jeg nylig, og det kommer vi til å montere i dusjen på vaskerommet til våte dresser, ect.)

Eventuelt montere vegghengt klesstativ enten på vegg B-C eller A-D alt etter målene.

Alternativt plassere WC på vegg D (dersom dere ikke er bluferdige), baderomsseksjon like etter på vegg B, maskinene i enden på vegg B. Badekar (enten hjørne eller avlangt alt etter målene) på vegg C og så evt dusj i hjørnet (med mulighet for å slå inn dørene slik at dere kan bruke den plassen til stående tørkestativ når dusjen ikke er i bruk).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 13:48   #3
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Trenger innspill på planløsning på bad

Syns www.roomsketcher.com er fint for å prøve ut hvordan forskjellige løsninger vil bli seende ut.

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 17:18   #4
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger innspill på planløsning på bad

Takk Odelia.

Vi har separat WC vegg i vegg, og skal derfor ikke ha WC på badet. Elsker den løsningen . Den lengste ukjente veggen har akkurat plass til dør og kan eventuelt kun ha møblement i hjørnet mellom vegg Bog D.

Moia: Skal teste ut roomsketcher.

Vanskelig dette her. Skal lage et forslag som viser hvordan det er i dag og et av de forslagene jeg vurderer.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 22:12   #5
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger innspill på planløsning på bad

Ahhh, luksus! (Jeg kom jo ikke på å se etter om dere skulle ha WC eller ei ) Da Skal du vel klare å få plass til at du ønsker deg?

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 14:08   #6
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: Trenger innspill på planløsning på bad

Ser gjerne på dette, men akkurat nå er vi på vei ut døra...

Døra på badet er det på den lille veggen mellom C og D som er parallell med vegg B?

__________________
Mamman til S-03 og A-08
med bloggen livetsdrom.blogspot.com
Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 01:10   #7
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger innspill på planløsning på bad

Supert om du vil se på det Februarmamsen.

Det er utrolig viktig å få plass til et tørkestativ på badet, i dag har vi ett som er 70*70 cm og er like høyt som vaskesøylen. Foretrekker at stativet har fast plass da det alltid er tøy der. Men leker med tanken på å skjule det litt...

Er usikker på om jeg vil dusje rett på fliser eller om jeg vil ha kabinett. Kabinett tar mye volum, men er vel det beste mtp fukt.

Har tegnet badet slik det er i dag:

Vedlagte bilder
Filtype: png dagens bad.PNG (24,3 KB, 18 visninger)

Sist redigert av Høns : 23-10-12 kl 12:45.
Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 15:00   #8
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Trenger innspill på planløsning på bad

Ville gått for tørkestativ av denne typen:
http://torkestativ.no/

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 09:46   #9
energibombe
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 173
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Trenger innspill på planløsning på bad

Jeg ville satt inn skyvedører på utstikkeren og latt det være vaskerom. Nederst på bildet ville jeg satt inn badekar med dusjmulighet for eksempel et fra interform , fra vegg til "vaskerom" eller i hjørnet. Så ville jeg funnet vask og skap til resten av plassen til slutt.

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no