Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Å hoppe i sofaen

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-12, 21:53   #41
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å hoppe i sofaen

Jeg tror ikke det er lov. Jeg har aldri tatt stilling til spørsmålet, de har aldri bedt om å få hoppe i sofaen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 21:56   #42
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å hoppe i sofaen

Jeg- interiørblogger?

Men nei, med de ulykkesfuglene vi har her og klippekort på legevakta har vi forbudt sofahopping for lengst. Ikke at det hjelper stort, men vi har en fatboy til sånt, og når guttungen er helt kløete her hender det vi lar ham hoppe i sengen vår mens vi er der sammen med ham.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 21:56   #43
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å hoppe i sofaen

Tja, vi har vel ingen regel mot det og herjing og turning er fullstendig greit når ingen andre sitter der. Hopping har det vel egentlig aldri vært mye snakk om - antakelig ikke nok bounce Men herjing i andres sofaer er selvsagt ikke lov. Husregler må selvsagt følges, og det skal ikke antas at andre har det slik som oss. Interiørblogger?! Not so much

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 21:57   #44
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å hoppe i sofaen

Ikke interiørblogger, og barna får ikke hoppe i sofaen. Jeg kjenner kun en familie som tillater hopping i sofaen, men de tillater også alt annet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 22:00   #45
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å hoppe i sofaen

Ingen hopping i sofaen her. De får lov til å hoppe i senga vår da.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 22:04   #46
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å hoppe i sofaen

Det hoppes ikke noe særlig i sofaen her, men junior kan herje litt av og til. Som å stupe kråke f.eks. Dette gjøres bare når han er alene og ikke når noen sitter i den. Da han var mindre så syntes han det var morsomt å hoppe fra armlenet og ned i sofaen (sånn ca to år tenker jeg). Det har egentlig ikke vært noe problem og har ikke sett behovet for forbud. Når stesøstra er på besøk så er hopping i gjestesenga derimot et tema. Da er de to som herjer noe så innmari. Det får de ikke lov til. Både fordi de skaller sammen på et eller annet tidspunkt og at de ødelegger senga.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 22:09   #47
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å hoppe i sofaen

Det hoppes, men det er ikke lov.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 22:10   #48
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å hoppe i sofaen

De fikk lov når de var mindre (så lenge det ikke tok helt av) men nå er det i teorien ikke lov. Jeg ser gjennom fingrene hvis det er et lite sprett her og der, og det er sjelden jeg må si fra. Ti-åringen har sluttet helt, mini gjør det en sjelden gang. Nabojenta på seks må jeg si fra til nesten hver gang hun er her.

Ingen alvorlige hoppe-i-sofaen skader så langt, men ett brukket kraveben som resultat av mislykket stå-på-hodet-i-sofaen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 22:18   #49
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Å hoppe i sofaen

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Seriøst?
Mine barn hadde fått hjertesorg hvis vi plutselig hadde innført en sånn regel, tror jeg.

Trevegger og skråtak. Derfor det går bra, de koser seg allikevel med leker og ender.

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 22:19   #50
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å hoppe i sofaen

Det er lov å hoppe her, men de gjør det ikke så mye. Men det er også lov å si at nå er det nok hopping. Hvis det sitter folk i sofaen blir det heller ikke hopping, så klart. Gjester har aldri hoppet i sofaen, tror jeg, og jeg hadde sannsynligvis sagt at det ikke var greit, tror jeg...

Det er lov å hoppe i senga også, men de som har prøvd å hoppe på Tempurmadrass skjønner nok at det ikke er særlig moro.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 22:22   #51
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å hoppe i sofaen

Hopping i sofaen - nei. Hopping i dobbeltsenga - ok.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 22:25   #52
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Å hoppe i sofaen

Det er ikke lov, av den enkle grunn at de nå er så store at de kan ødelegge den om de tar laus. Vi hadde besøk av 8 stk. 9-åringer her forleden, og noe av det første den ene gjorde, var å løpe/hoppe i sofaen. Jeg kan vel si at han kom ganske fort ned på gulvet igjen.

  Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 22:32   #53
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å hoppe i sofaen

Det er ikke lov å hoppe i sofaen.

Det er ikke lov å hoppe i sengen og ikke lov å sprute ut av badekaret.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 22:36   #54
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å hoppe i sofaen

Her er det ikke lov og de gjør det heller ikke.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 22:37   #55
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.271
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å hoppe i sofaen

Her hopper de. Har hatt regel om at det skal være en voksen til stede, men den har vel sklidd litt ut. Også får man ikke hoppe når det sitter noen i sofaen.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 22:37   #56
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å hoppe i sofaen

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ikke interiørblogger, og barna får ikke hoppe i sofaen. Jeg kjenner kun en familie som tillater hopping i sofaen, men de tillater også alt annet.

Vi er veldig strenge på mye annet, altså. Men ikke hopping i sofaen...

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 22:38   #57
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å hoppe i sofaen

Jeg er ikke interiørblogger, men det er ikke lov å hoppe i noen møbler her, og det respekteres. Den regelen har vi alltid hatt og jeg kan egentlig ikke huske at noen av dem har prøvd seg heller faktisk. Gjester har derimot prøvd seg, men samme regel gjelder der.

Edit: Min og mannens seng har blitt forsøkt brukt som trampoline et par ganger kom jeg på.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 22:41   #58
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å hoppe i sofaen

I dag har treåringen og straksfemåringen hoppet i sofaen mens faren satt ved siden av og sa "boing, boing, boing" og jeg holdt på å le meg fillete. :ikke veldig interiørbloggete:

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 22:43   #59
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å hoppe i sofaen

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

I dag har treåringen og straksfemåringen hoppet i sofaen mens faren satt ved siden av og sa "boing, boing, boing" og jeg holdt på å le meg fillete. :ikke veldig interiørbloggete:

Det hørtes ut som hos oss! Er det noe jeg ikke bryr meg om, så er det interiør.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 22:43   #60
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å hoppe i sofaen

Lov og lov. Det forekommer i allefall.
Har ingen intreørblogg, men det har vært skrevet en intreør reportasje om huset vårt

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no