Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Sykkelbukse med padding til dame, lang eller kort

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-19, 16:38   #1
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sykkelbukse med padding til dame, lang eller kort

Jeg har sett på XXL, G-sport, Oslo Sportslager, Bikeshop, Bikster og Sykkelkomponenter. Men de har bittesmå størrelser, vinterbukser, tynne proffbukser, nikkers og sikkert mer. Men ikke en enkel lang med padding, med eller uten seler er ikke viktig, gjerne med. Jeg har funnet en Castelli Sorpasso 2 til 1400,-, bare litt for stor og dyr, men det kan gå. Jeg fant en til 1800,- det er for dyrt. Trimtex har korte bukser, men 1400,- det også. Det er lite dameklær i forhold til herreklær. Har dere gjort gode kjøp, tips?

Det har plutselig blitt veldig viktig med god padding. . Jeg har shorts til å ha inni, men det er ikke god. Ønsker heller ikke løse ben i tillegg.

__________________
06 & 08 .
Lavender er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 16:59   #2
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sykkelbukse med padding til dame, lang eller kort

Kan det være at butikkene ikke har fått inn årets modeller? Jeg er glad i sykkelbukse fra Pearl Izumi. De sitter godt på og er normale i størrelsen. Ikke så dyre som de italienske merkene.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 17:07   #3
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sykkelbukse med padding til dame, lang eller kort

Jeg har vært fornøyd med størrelsene til Birk. Har også en fra 2xu som er ok. Men den jeg bruker mest er fra Castelli. Har de ikke noe inne i store størrelser på bikeshop derfra?

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 18:44   #4
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sykkelbukse med padding til dame, lang eller kort

Venla, det skal googles.
Snippa, kun str S igjen av de mer normale Castelli. En XL, men det er litt stort igjen, så ubehagelig om de er for lange.

Det er bare Mars, men jeg har fulgt med noen uker. Jeg kan jo spørre Bikeshop om de får inn flere modeller og størrelser.

Birk bukser har jeg heller ikke sjekket.

Takk for tips.

__________________
06 & 08 .
Lavender er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-03-19, 11:38   #5
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.049
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sykkelbukse med padding til dame, lang eller kort

En bukse med god padding koster, men en god padding kan aldri erstatte tilvenning.

Jeg har ikke lange bukser med padding, jeg bruker korte bukser under på våren og høsten.

Ta en titt på Cafe du Cycliste hos Bikeshop. De har en modell som heter Therese, den har padding. Jeg har modellen som heter Martine (uten pad) , den er god nå på våren.

Ellers så synes jeg at Rapha, Kalas og Assos har bukser hvor paddingen er god.

https://www.landevei.no/test/test-av...kser-uten-pute

https://www.sorensensykler.no/butikk...ukse-knickers/

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-19, 15:08   #6
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sykkelbukse med padding til dame, lang eller kort

Takk Jålebeinet. Kalas hadde jeg glemt, har hatt en. Cafe du Cycliste var litt stiv pris, men hva er nå 400,- ekstra. Jeg har bestilt to Castelli fra Bikeshop i dag, to ulike størrelser og håper en er riktig. Er jeg heldig finner jeg noe i USA i slutten av April, kanskje litt rimeligere og bedre utvalg.

Jeg synes tilvenningen blir vondere med årene. Selv om jeg har vært på spinning.

__________________
06 & 08 .
Lavender er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-03-19, 15:15   #7
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sykkelbukse med padding til dame, lang eller kort

Jeg bruker ikke sykkelbukse på spinning, men utesykling er noe helt annet, en helt annen bevegelse mellom sykkelsete og skritt.

Jeg har to sykkelshortser som jeg er fornøyd med, begge kjøpt på g-sport. Fant bare en nå, men det er ikke noe merke på den, så jeg vet ikke hva den heter. Har også endel jeg IKKE er fornøyd med, og felles for de er at de var billige, flere kjøpt på ebay. Så det anbefales absolutt ikke. Også viktig å ha sykkelbukse som er laget for damer, da utstyret vårt trenger litt annen fordeling av paddingen enn det mannfolka trenger. Men det vet du sikkert.

Tror nok uansett det er lurt å bruke litt penger på det, for en dårlig sykkelbukse er liksom nesten verre enn å ikke ha på sykkelbukse.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-19, 19:39   #8
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.049
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sykkelbukse med padding til dame, lang eller kort

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.


Jeg synes tilvenningen blir vondere med årene. Selv om jeg har vært på spinning.

Du kan også vurdere nytt sete.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no