Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Style et hus til salg

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-19, 08:46   #21
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Style et hus til salg

Rydd og fjern mest mulig, skap åpne rom. Rydd ett og ett rom, da føles det overkommelig. Når du har ryddet ett rom. Ta bilde av rommet med mobilen, se på bildet, og se hvordan det funker. Er det en stol eller lignende for mye, ta den bort, ta bilde en gang til. Ja til sengetepper, jeg liker ikke å gå på visning rett i dynene til folk...

Spør ei venninne du stoler på og som du vet sier sin ærlige mening til å hjelpe deg å se over. De ser ting du ikke ser lenger.

Jeg liker heller ikke overstylede boliger som ser rotete ut med altfor mye stæsj.

Jeg solgte min bolig for halvannet år siden og tror jeg vant på god romfølelse. Jeg solgte unna noen sofaer og møbler for å skape mer romfølelse. Siden jeg skulle inn i en mindre enhet var det greit å kvitte ting i god tid uansett.

Lykke til!

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 08:53   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Style et hus til salg

Vi gjorde dette i fjor og det er mer jobb enn man skulle tro.

Det aller viktigste er å rydde ... mye mer enn du trodde var nødvendig. Ta bort alle private bilder og fjern alt du ikke strengt talt trenger å ha der. Hvis du har plass i garasjen så setter du det der så lenge, hvis ikke så ville jeg leid lagringsplass. Folk takler en overfylt garasje, men det er et viktig poeng at boligen fremstår som ryddig.

Vi hadde sengetepper på alle senger. Det så ryddig og greit ut. Det kan kjøpes relativt rimelige på Ikea (vi solgte våre videre til noen andre i nabolaget som skulle selge).

Vi malte også et par av rommene. Det ble veldig mye penere, og tok mindre tid enn jeg hadde trodd. Det er ikke mulig å sette bort den oppgaven til ungene?

Og så får du eldstedatteren din til å ta masse bilder. Da ser du så mye raskere hvor du har ryddet nok og hvor det må ryddes enda mer.

Jeg skal style og rydde en leilighet i deres nabolag de kommende ukene, forresten. Moren min skal flytte og mente at vi gjorde en så god jobb med vår leilighet i fjor at vi kunne få lov til å hjelpe henne også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 09:09   #23
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.708
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Style et hus til salg

Tipset om å ta bilder av hvert enkelt rom og granske dem nøye er godt. Be om råd fra venner du vet er opptatt av estetikk ( ) og få et kritisk blikk på organisering og rydding av rom.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 10:01   #24
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Style et hus til salg

Det viktigste er å rydde og å få driten ut. Her har mange av oss (hvertfall jeg) en god del å gå på, og det er uansett nyttig å få gjort ifbm flytting.

Sjekk gjerne et korps i nærheten om de har loppenhenting, så gjør du en god gjerning, samtidig. Det er tida for det, nå framover. Noen bruktbutikker kan også hente. Sjansen for at de tar jobben med å hente øker om du har en viss mengde (ikke bare en eske bøker). De er også glade i småmøbler som er lettsolgte.

Hvis dere trenger alt, kan man høre med en venn med en garasje ell. om dere kan låne den en periode for mellomlagring. Men sørg for å sette en dato og hente til tiden, i så fall. Er det på ubestemt tid kan det være bedre å leie en bod.

Få ut mye mer enn man tar inn. Er det rent og ryddig og man ser litt flater er mye gjort.

Stylisten jeg kjenner legger sengetepper på senger uten sengetøy, da får du et mye strammere inntrykk. Men deres første og største jobb er altså å fjerne ting.

Man kan godt kjøpe et oppussingsobjekt. Men det kan likevel være lurt å gjøre de tingene som egentlig er gjort på 10 min hvis man bare får rompa i gir, så kan en liten innsats bety mye.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 10:27   #25
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.802
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Style et hus til salg

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.


Man kan godt kjøpe et oppussingsobjekt. Men det kan likevel være lurt å gjøre de tingene som egentlig er gjort på 10 min hvis man bare får rompa i gir, så kan en liten innsats bety mye.

Enig, tror jeg ville prioritert å få på de siste plankene på verandaen. Om det er umulig å gjøre selv så kan man kjøpe et par håndverkertimer.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 10:46   #26
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.103
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Style et hus til salg

Ellers kan jeg anbefale venninner med ryddegen på besøk for "decluttering". Etter at vi hadde konfirmasjon så fant jeg ting på de underligste steder, der de venninnene som hjalp til med servering hadde stappet det de syns var visuelt rot. Noen oppstilte, uinnrammede bilder på peishylla lå i en skuff, og den enslige, litt triste bananen i fruktskålen fant jeg uka etter i tørrvareskapet. Ting jeg ikke "så", fordi man blir vant til egne greier.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no