Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Voksduk, i penere variant?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-19, 09:44   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Voksduk, i penere variant?

Jeg ønsker meg en duk som kan ligge fast på spisebordet og mener jeg har hørt at det finnes noe som funker omtrent som voksduk, men som ser mer ut som en vanlig duk. Pen overflate, men fortsatt mulig å fjerne flekker med en klut. Er det noen som vet hva jeg tenker på?

Hvor får jeg kjøpt sånn, i metervare?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-19, 09:46   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voksduk, i penere variant?

Du tenker på teflonduk. De har på vanlige utstyrsbutikker som Princess, Kid etc. Vet ikke om de har i metervare da, men de har i alle fall som ferdigsydde duker.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-19, 09:47   #3
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Voksduk, i penere variant?

Regner med at du mener sånn tekstilvoksduk. Det har de steder som KID, Princess og Jysk iallefall.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-19, 09:49   #4
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Voksduk, i penere variant?

Tusen takk! Er teflon og tekstilvoks det samme?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-19, 09:52   #5
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Voksduk, i penere variant?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Tusen takk! Er teflon og tekstilvoks det samme?

Nei. Jeg tror ikke teflonduker selges i metervare, det er mer en vanlig duk som er dekket av teflon som hindrer at flekker setter seg. Mens tekstilvoksduk er stoff med voks i, men ikke plastikaktig slik som vanlige voksduker.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-19, 09:53   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voksduk, i penere variant?

Jeg har kjøpt tekstilvoks på rull på traktøren. Den ser ut som en linduk. Det er en hverdagsduk. Den krympa ganske mye i vask, så pass på lengden. stoff og Stil har også noen. Jeg vet ikke om det er det samme som teflonduk?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-19, 09:54   #7
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Voksduk, i penere variant?

Stoff og stil har også et godt utvalg https://www.stoffogstil.no/metervarer/voksduk

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-19, 10:01   #8
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Voksduk, i penere variant?

Jeg har kjøpt masse fine duker hos danske voksdugen.dk.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-19, 10:21   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voksduk, i penere variant?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Stoff og stil har også et godt utvalg https://www.stoffogstil.no/metervarer/voksduk

Og veldig mye billigere enn i interiørbutikker.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-19, 10:43   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voksduk, i penere variant?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Og veldig mye billigere enn i interiørbutikker.

Ja, det er et godt poeng. Den jeg kjøpte fra Traktøren var krisedyr. På det tidspunktet hadde ikke Stoff og stil noen jeg ville ha, men det er absolutt verdt å sjekke dem først.



Vi har et flott gammelt spisebord i teak som har duk på seg alltid. Det får så utrolig lett vannflekker, så da er det bedre å ha en ok duk. Så får jeg bare komme over interiørblad-drømmen med blanke, dekorative teakflater.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-19, 10:48   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voksduk, i penere variant?

Merk at hvis du trenger en duk som beskytter bordet, så duger ikke teflonduk. Den er like mye eller lite vanntett som en vanlig tekstilduk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-19, 11:14   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voksduk, i penere variant?

Godt å vite. Da tror jeg at jeg satser på vanlig duk til fest (ref min tidligere tråd om voksenduker), og de pvc-coatede i hverdagen.

Stoff og stil har godt utvalg nå, syns jeg. https://www.stoffogstil.no/metervare...tekstilvoksduk

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-19, 13:31   #13
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voksduk, i penere variant?

Her får du bestild på mål. Eg har tre dukar herifrå: https://www.voksdugen.dk
ein sånn vanlig voksduk med plastaktig overflate som tåler litt søl med maling eller tusj, og to tekstilvoksdukar til utslått og ikkje utslått bord.

Det blir litt dyrare enn Stoff og stil med mva og importgebyr, men eg var fornøgd med å slippe å sy.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-19, 13:45   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voksduk, i penere variant?

Ingen av de tekstilvoksdukene jeg har trengs å sys. De rakner ikke i kantene på grunn av PVCen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-19, 16:32   #15
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Voksduk, i penere variant?

Da har jeg vært på Stoff og stil og handlet duk. Jeg er spent på hvordan den gjør seg på langbordet vårt, men om ikke annet får vi våren inn i stua.

Duken trenger ikke å sys, forresten. Jeg kjøpte den som ligner mest på vanlig duk i overflaten. Den kan også vaskes i vaskemaskin.

Tusen takk for tips!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no