Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvordan innrede vaskerom?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-15, 18:37   #1
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Hvordan innrede vaskerom?

Rammebetingelsene mine er forsøkt vist på den elegante illustrasjonen under.

Jeg har to dører og et vindu og ta hensyn til, og jeg vil helst ikke måtte legge om vannet. Vannet kommer inn mellom vask og vaskemaskin, og det er sluk under vasken.



Jeg vil beholde utslagsvasken og plasseringen av vaskemaskina. Jeg setter tørketrommel oppå vaskemaskina.

Greia er at jeg gjerne skulle hatt plass til et 2 meter høyt fryseskap, og dette fryseskapet "må" være tilkoblet vann til isbitmaskinen.

Setter jeg det i venstre hjørne nederst, så blir det fryktelig lite benk igjen til sortering og bretting av klesvask, men det er ganske greit å koble på vann.

Setter jeg det i venstre hjørne øverst, så blir det masse deilig benkplass, men det blir litt knotete med vanntilførsel.

Er det noen geniale, opplagte løsninger her som jeg ikke ser?

Og er det noen lure vaskerom-løsninger jeg må få med?

:middleclassproblem:

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 18:53   #2
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan innrede vaskerom?

Sett det nederst til venstre og utvid benken øverst.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 18:56   #3
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan innrede vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Sett det nederst til venstre og utvid benken øverst.

Ja, men da kommer benkeplassen lenger unna vaskemaskina og tørketrommelen enn jeg egentlig vil.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 19:03   #4
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan innrede vaskerom?

En hel meter. Men det er jo mye koseligere å stå og brette klær foran vinduet da.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 19:56   #5
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan innrede vaskerom?

Jeg tror også at det blir greit med en lang benk der øverst. Under den kan du ha samme løsning som meg: kjøkkenskap med trådkurver til skittentøy. Og så må du tenke over knagger. Du må ha til skittent, vått tøy, og til yttertøy, siden det blir inngang der. Masse, masse knagger. Og skohyller og skotørker.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 19:58   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan innrede vaskerom?

Eller: hvor mye benkeplass får du om du setter maskinene ved siden av hverandre, med benk oppå?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 20:19   #7
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan innrede vaskerom?

For meg er benkplassen ved vaskemaskinen veldig viktig for å kunne ha et sted til tøy ut og inn av maskiner. Feks. blir det bedre tørk hvis jeg tar en halv vaskemaskin av gangen. (Det blir mye mindre krøllete og ordentlig tørt enn med alt på en gang). Bruker også benkplassen ved utslagsvasken når jeg vasker ting. Jeg har en stor kum som er underlimt og med skap under vask, og vaskemaskin og tørketrommel under benk. Må den isbitmaskinen sitte i kjøleskapet? Kjøleskap kan man plassere hvorsomhelst, og evt en frittstående isbitmaskin på vaskerommet?? De tar liten plass hvis man velger en benkmodell, og har stor kapasitet.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 20:19   #8
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan innrede vaskerom?

Det blir sikkert enklest med fryseskapet nederst til venstre, ja.

Polly, jeg vurderer sette tørketrommelen og vaskemaskinen under benken, ved siden av hverandre. Benken må heves da, men jeg må jo uansett bort med benken (og tilpasse den) for å få på plass fryseskapet.

Det blir knagger ved ytterdøra og skohylle under benken ved ytterdøra, men det er ikke nødvendig med kjempemye plass, for vi har inngang til et annet "henge fra seg alt mulig rart av yttertøy og sko"-rom der vi går inn fra garasjen. :bortskjemt: Døra inn til vaskerommet tror jeg ikke blir så mye brukt om vinteren, egentlig.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 20:22   #9
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan innrede vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

For meg er benkplassen ved vaskemaskinen veldig viktig for å kunne ha et sted til tøy ut og inn av maskiner. Feks. blir det bedre tørk hvis jeg tar en halv vaskemaskin av gangen. (Det blir mye mindre krøllete og ordentlig tørt enn med alt på en gang). Bruker også benkplassen ved utslagsvasken når jeg vasker ting. Jeg har en stor kum som er underlimt og med skap under vask, og vaskemaskin og tørketrommel under benk. Må den isbitmaskinen sitte i kjøleskapet? Kjøleskap kan man plassere hvorsomhelst, og evt en frittstående isbitmaskin på vaskerommet?? De tar liten plass hvis man velger en benkmodell, og har stor kapasitet.

Benkeplass ved utslagsvasken høres lurt ut, det har jeg ikke nå.

Isbitmaskinen sitter nå en gang i fryseskapet (som vi allerede har), og jeg vil gjerne ha fryser i nærheten av kjøkkenet. Jeg har plass på selve kjøkkenet, strengt tatt, men det er ingen "opplagt" plass for å sette det der. Så å få fryseskapet inn på vaskerommet hadde vært best.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 20:24   #10
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan innrede vaskerom?

Jeg hadde også satt vaskemaskin og tørketrommel ved siden av hverandre og hatt benk over.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 20:27   #11
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan innrede vaskerom?

Jo, om jeg setter inn fryseskapet og legger benk over vaskemaskin og trommel så får jeg godt over en meter med benk. Det burde jeg strengt tatt kunne klare meg med. I tillegg til benken på andre veggen, som kan forlenges også.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 20:29   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan innrede vaskerom?

Vi fikk det mye mer harmonisk hjemme da jeg hang opp rikelig med knagger, lett tilgjengelig, men ikke oppi det andre tøyet, for mannens gjennomsvette treningstøy. Både å henge det til tørk på badet (stink!!!), å legge det til tørk på varmekablene på vaskerommet (stink, i veien OG mugne klær) og å legge det rett i skittentøykurvene (blåmann) var løsninger som utløste megen irritasjon. 5 knagger på endeveggen til benkeseksjonen på vaskerommet og vips, harmoni og ekteskapelig lykke.

Men altså, 120 cm benk over vask og tørk monner godt, det altså. Vi har også sånne dype kjøkkenskuffer til vaskemidler og div under utslagsvasken (en sånn hvit firkantet en fra ikea) og armatur med dusjhode.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 20:30   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan innrede vaskerom?

Om du pm-er meg nummeret ditt så skal jeg sende deg bilder av vår løsning.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 20:44   #14
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan innrede vaskerom?

Jeg har av og til tenkt at mannens treningstøy burde henge i et eget anneks.

Armatur med dusjhode har jeg, men oppbevaringsløsninger med fornuftige hyller og skuffer og sånt må jeg fikse etterhvert.

Kjempefint om du kan sende bilder, Polly.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no