Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Pen oppbevaring på kjøkkenet

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-12, 11:08   #21
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

På krukkene kan du jo teipe på en bit ark hvor du har skrevet meltype.
Angående bord så kan du jo feste et sån klappbord under vidnuet. Da kan du la det henge ned når du ikke bruker det mener jeg. Sånn som dette:

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 11:20   #22
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Har du mulighet til å sette fryseboksen en annen plass? Isåfall kan du sette opp en benk der evt Benk/underskap der uten at det vil koste fletta

Eller et vitrineskap (evt billyhylle med dører, de er jo er ikke dype) for å ha greier i?

Forøvrig kjempefin farge! - Jeg skal ha lignende farge på kjøkkenet når jeg om veldig kort tid maler det.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 11:23   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Jeg har krukkene stående. Akkurat nå er de tomme, men det er mest fordi jeg har ikke hatt bruk og plass tl å fylle dem.
Det jeg lurer på er hvordan klarer du å skille melsortene fra hverandre? De gangene jeg har fylt mel på krukkene så kan det gå noen måneder og så husker jeg ikke hvilken sort mel jeg hadde. (Gjelder ikke fint hvetemel, den ser jeg uansett.)

Jeg har lapp på dem. Sånn ser mine ut (dette bildet er tatt for en stund siden, jeg har flere krukker nå og alle er fylt opp):

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 196600_10151220679055977_1166898323_n.jpg (62,9 KB, 43 visninger)
__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 12:18   #24
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Har du mulighet til å sette fryseboksen en annen plass? Isåfall kan du sette opp en benk der evt Benk/underskap der uten at det vil koste fletta

Eller et vitrineskap (evt billyhylle med dører, de er jo er ikke dype) for å ha greier i?

Forøvrig kjempefin farge! - Jeg skal ha lignende farge på kjøkkenet når jeg om veldig kort tid maler det.

Enig i at å flytte fryseboksen vill gi best resultat. Dype skuffer fra ikea, en benkeplate og overskap eller åpne hyller. Ikea har en billig dør som ikke er høyglans. Härlig heter de, og en skuffeseksjon med 3 skuffer, 60 cm bred, koster bare 1145 kr. http://www.ikea.com/no/no/catalog/pr...34/#/S69847708

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 12:34   #25
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Må du ha den fryseboksen der, eller kan den flyttes et annet sted?
Jeg ville prøvd å flytte den også kjøpe et par kjøkkenskuffeskap fra ikea med en billig topp. Er ganske billig det om du har litt penger å avse uten å bytte ut hele kjøkkenet. Ellers kan du surfe på finn gis bort og sikkert få tak i kjøkkendeler på den måten.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 12:37   #26
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Vi hadde lite skapplass på kjøkkenet i vårt forrige hus, så da kjøpte jeg et vitrineskap a la dette, bare større, som huset alle tallerker, små og store, glass, finglass, kopper og skåler. Da frigjorde jeg plass på kjøkkenet til kasseroller, panner, mat, baketing og sånt som trenger å være på kjøkkenet i skap. Vitrineskapet plasserte jeg i spisestua.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 13:45   #27
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Fryseboksen har jeg så langt bare en annen plass å sette og det er i garasjen.
Jeg lurer på å snu om på vaskerommet og sette den der, men da får jeg utfordringer med andre ting så som sko, støvler, hundeutstyr osv som må lagres et sted. Men ja, å flytte fryseboksen hadde vært det beste!

Det neste rommet jeg skal gjøre noe med etter kjøkkenet vil være yttergangen - og det kommer til å inkludere vaskerommet. Det er godt mulig at kjøkkenet ikke blir gjort helt ferdig før jeg er ferdig med vaskerommet siden jeg da ser om jeg får flyttet fryseboksen. For det vil være upraktisk å sette den i garasjen, sant? Kan de egentlig settes ute slik forresten?

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 13:49   #28
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Ikke så lenge det ikke er isolert der Bobbelur!
Jeg har nemlig spurt mange plasser om å sette fryseboks i boden her, men fått nei alle plasser. På den andre siden mener jeg å ha hørt at andre her har gjort det uten problemer.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 13:49   #29
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Jeg har fryseren min i uisolert utebod. Går helt fint det. Trodde jeg ville synes at det var prakk å måtte ut for å hente ting i fryseren. Men det har ik vært no problem eller irritasjon.

Jeg hadde gjort det jeg kunne for å få fryseren vekk fra kjøkkenet.

Ser du skriver at du har tenkt på lackhyller. Vær obs på at de ikke bærer så veldig mye. Tidligere var det maks 5 kg.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 13:50   #30
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Evt vurdere å selge fryseboksen og kjøpe lav fryseskap? - da kan den jo plasseres under benken.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 13:51   #31
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Det heter vel at levetiden på fryseren kan reduseres. Min er å 15 år gammel og har aldri bikket. Mamma har forresten et kjøleskap stående på verandaen. Det er nå ca 20-25 år.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 14:18   #32
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Nye frysebokser er ikke laget for å kunne tåle å stå i uisolerte boder og garasjer.
De gamle kan man sette ut.
Så om den er typ 10 år og eldre skal det ikke være noe problem.

Men om du setter ut en som er innenfor 5 års reklamasjonsrett, og den ryker, må du ta tapet selv.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 14:30   #33
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Fryseboksen er drøyt fem år gammel, og ergo ikke av den sorten jeg kan sette ut.
Men jeg likte løsningen til Dixie, så jeg skal gjøre det mer gjennomført med ris og pasta og desslike enn jeg har gjort før.
Jeg skal etter hvert også finne noen fine esker jeg kan sette på toppen av skapene for å skjule det jeg setter opp der.

Og resten får stå litt rundt om til jeg er ferdig med vaskerommet. Skoskap og skohyller og Expedit skal inn dit sammen med fryseren.

Mens jeg har dere kloke damene her så tar jeg gjerne i mot tips til kjøkkengardiner forresten! Er lenge siden jeg hadde kjøkkenvinduer, så nå har jeg helt ramlet ut av hva som finnes og hva som er pent.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 14:48   #34
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Jeg ville kjørt på med noen enkle liftgardiner. De stjeler ikke så mye plass og lys.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 17:11   #35
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Liftgardiner er en idé. Men jeg har en sånn der lufteluke ved siden av det ene vinduet, og det ser muligens litt jånat (dialekt) ut med liftgardin der. Jeg skal se om jeg finner en som er bred nok (1,76 minst) og teste.
Det blir ikke hvite gardiner da, jeg må ha farge på dem siden resten av rommet blir så fargeløst.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 22:53   #36
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Opprinnelig lagt inn av energibombe, her.

Hvite plissegardiner! Jeg digger det og har det på både kjøkken, stue og yttergang.

Det er dritfint, men koster en milliard hvis man skal ha de tilpasset.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 23:20   #37
Patsy
Ingen tittel
 
Patsy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 976
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er dritfint, men koster en milliard hvis man skal ha de tilpasset.

Vet du om de finnes i standard størrelser?
Jeg har nemlig ikke en milliard.

Har veldig lyst på sånne man kan trekke opp fra bunnen.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 23:30   #38
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er dritfint, men koster en milliard hvis man skal ha de tilpasset.

Helt sant. Har fremdeles ikke kommet meg over sjokket og sorgen jeg fikk da jeg undersøkte prisene for mine vinduer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 10:12   #39
energibombe
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 173
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Når man kjøper hus så må man huske å kjøpe hus med standardmål på vinduene! Da kan man kjøpe billigste sort på jysk. Tror Prinsess har noen som kan trekkes begge veier, de er litt dyrere.

Vi har fryseskap i yttergangen, veldig praktisk når man kommer hjem fra butikken.

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 13:16   #40
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pen oppbevaring på kjøkkenet

Flytt fryseboksen. Sett opp en benkeplate med hyller over og hyller under. Hyllene under kan du dekke med en enkel gardin om du ikke investerer i skap med dører. Jeg ville valgt hyller med knekter, ikke Lack.

Det skal vel godt gjøres å få liftgardin som er 176 cm, standarsortimentet går som regel til 160 cm. Men du kan enkelt lage "svensk" lift selv.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no