Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Nye kjøkkendører og depositum

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-06, 17:48   #1
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Nye kjøkkendører og depositum

Vi har leid ut huset de siste to årene og har nå kastet ut leieboeren. Gleder meg til å komme hjem igjen neste helg! Mamma har vært inne i huset og sett litt på slitasje og skader, og sier at vårt kjøkken har fått hard medfart. Det har fått stygge merker på dørene og hengslene på enkelte skap er noget medtatt. Blant annet er barnesikring montert på skuffer og skap og tatt vekk igjen, med massevis av bittesmå hull som resultat.

Det er slitasje på resten av huset også, men det er kjøkkenet som ser verst ut. Er dette noe å bråke om depositum for? Er helt grønn på dette og aner ikke hva som er vanlig. Tar man en helhetsvurdering av huset eller går man på enkeltting? Må bare legge til at vi er nødt til å skifte dører og fronter på kjøkkenet, det er for stygt til å ha det sånn.

(Hvis jeg har lagt denne feil nå, så kan noen bare flytte den til riktig plass...)

  Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 21:24   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det dreier som om vanlig slitasje så skal det ikke være noe å bråke om. F.eks. så kommer riper i parkett (innenfor rimelighetens grenser) innenfor vanlig slitasje. Kan hengslene strammes? Er det grov uforsiktighet som er opphav til merker på dørene? Barnesikring på skuffer og skap synes jeg det bør være mulig å montere. Vi har montert det her vi leier. Denne er montert innvendig - hvis det er montert utvendig så synes jeg det er i overkant uforsiktig.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 21:27   #3
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Takk for svar. Grov uforsiktighet kan det vel ikke kalles så lenge det er tre små unger som sikkert har hamret løs med forskjellige redskap på dørene. Hengslene er sikkert også ødelagt av at en unge har hengt på døra. Det er derfor jeg lurer, jeg aner ikke hva som er vanlig. Blir vel lettere å få oversikt når jeg faktisk får se skadene med egne øyne.

  Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 21:40   #4
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener iallefall at når man leier, så behandler man ting litt forsiktig. Man monterer ikke en masse ting uten å spørre huseier først, og man lar ikke tre unger hamre løs på kjøkkenet.

Det høres ut for meg at du kan trekke fra depositumet når det er så ille at du må skifte dører. Hvordan klarer de å herpe et kjøkken på to år liksom? Det må være mer enn normal bruk her ja.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:02   #5
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Uff ja... Nei, jeg må bivåne skadene før jeg kan uttale meg. Hun sa vi måtte snakke om noen småting, så det kan være hun er klar over skadene og vil diskutere litt. Vet mye mer om en uke.

  Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:09   #6
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når man leier ut til en barnefamilie må man jo regne med en del mer slitasje enn om man leier ut til enslige. Men de skulle spurt deg før de monterte barnesikringer, iallfall hvis disse laget merker på kjøkkenskapene, så her kan du nok kanskje kreve litt igjen ja.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:12   #7
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

  Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:13   #8
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Hva med sprittusj på murvegg som kan males over?

  Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:15   #9
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ville jeg sett på som normal slitasje, men det er fordi jeg leier selv og huseier her har sagt at leiligheten males av ham mellom hver leieboer uansett ...

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:16   #10
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Herlig! For det er det nemlig min lille prinsesse som har gjort her...

  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no