Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå? Ny tråd!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-19, 08:44   #1
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.998
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Jeg har begynt på Relic av Alan Dean Foster, en SF om det siste mennesket i universet og jakten på den sagnomsuste planeten Earth. Omtrent 10 % inn i boka virker den ettertenksom og langsom.

Strå er aktiv nå  
Gammel 06-08-19, 14:33   #2
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.998
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg har begynt på Relic av Alan Dean Foster, en SF om det siste mennesket i universet og jakten på den sagnomsuste planeten Earth. Omtrent 10 % inn i boka virker den ettertenksom og langsom.

Og 100 % ferdig mener jeg at den sluttet veldig lettvint. De siste 5 % var skuffende, særlig fordi jeg likte den fram til da.

Nå har jeg tatt fram en bok biblioteket her ville kvitte seg med: Scenario av Jon Bing. Jeg har sikkert lest den i ungdommen, men jeg har ingen minner. Det blir spennende.

Strå er aktiv nå  
Gammel 14-08-19, 10:34   #3
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.998
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

(...) Nå har jeg tatt fram en bok biblioteket her ville kvitte seg med: Scenario av Jon Bing. Jeg har sikkert lest den i ungdommen, men jeg har ingen minner. Det blir spennende.

Håkkey, etter å ha lest Scenario og nå kommet meg 30 % inni novellesamlingen Tvilstilfeller av Bing og Bringsværd lurer jeg seriøst på om de folka gikk på LSD eller noe sånt i skriveraptusene sine. Det er fascinerende lesning.

Strå er aktiv nå  
Gammel 04-11-19, 16:05   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.595
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Oppdaget plutselig at del 2 av "Drapet på Kommandanten" av Haruki Murakami var kommet ut, så den er nå snart å finne "på en Kindle nær meg". Passet bra, for jeg manglet akkurat lesestoff og lurte på hva jeg skulle gå løs på.

Så den leser jeg, om ikke akkurat nå, så i alle fall veldig snart.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 08-09-19, 09:04   #5
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.951
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Et hummerliv av Erik Fosnes Hansen.

banana er ikke aktiv  
Gammel 09-09-19, 11:28   #6
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Dust av Elizabeth Bear.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv  
Gammel 10-09-19, 09:57   #7
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

Dust av Elizabeth Bear.

Ferdig med den, var mycket bra, kommer til å ta fortsettelsen om ikke så lenge.

Nå: The Library at Mount Char av Scott Hawkins.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv  
Gammel 19-09-19, 11:30   #8
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

Nå: The Library at Mount Char av Scott Hawkins.

VELDIG bra. Og fæl. Stort sett satt sammen av en strøm av "WTF, mate?"-øyeblikk.

Nå, akkurat i gang med Gideon the Ninth av Tamsyn Muir. Sarkastiske tenårings-goth-necromancere i verdensrommet? Ja takk. Med ekstra bonus-skjeletter.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv  
Gammel 24-09-19, 10:42   #9
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

Nå, akkurat i gang med Gideon the Ninth av Tamsyn Muir. Sarkastiske tenårings-goth-necromancere i verdensrommet? Ja takk. Med ekstra bonus-skjeletter.

Halvveis uti, denne er faktisk skikkelig bra. Ekstremt lovende debutroman.

Altså, forfatteren gir meg litt Murderbot-vibber og litt Pratchett-vibber. Uten å være en kopi av noen av dem.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv  
Gammel 04-10-19, 09:22   #10
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.998
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

VELDIG bra. Og fæl. Stort sett satt sammen av en strøm av "WTF, mate?"-øyeblikk.

Nå, akkurat i gang med Gideon the Ninth av Tamsyn Muir. Sarkastiske tenårings-goth-necromancere i verdensrommet? Ja takk. Med ekstra bonus-skjeletter.

Da er denne ført opp på ønskelista. Takk for tips.

Akkurat nå leser jeg på "Do Androids Dream of Electric Sheep?" av Philip K. Dick (hva slags etternavn er det liksom). Boka er mer interessant enn filmen for å si det sånn.

Strå er aktiv nå  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no