Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du dekket til kameraet på laptopen din?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Dekker du til laptop-kameraet?
Ja, jeg har dekket til kameraet, - selvsagt 24 22,02%
Ja, jeg har dekket til kameraet, - men jeg kjenner meg litt dust 8 7,34%
Nei, jeg har ikke dekket til kameraet for jeg tenker det er for paranoid 33 30,28%
Nei, det har jeg aldri tenkt på og tror ikke jeg kommer til å gjøre det 34 31,19%
Nei, men jeg kommer til å gjøre det nå 8 7,34%
Brokkolicam 2 1,83%
Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-18, 22:32   #21
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du dekket til kameraet på laptopen din?

På laptoppen ville det vært meningsløst. Den er klappet ned når den ikke er i bruk og bor på kjøkkenet. Dessuten bruker jeg det en del.
Skulle jeg blindet noe så var det jo telefonen. Som er med over alt.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-18, 23:34   #22
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du dekket til kameraet på laptopen din?

Nei, men husker i små glimt av og til at jeg skulle gjort det og så forsvinner det igjen.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-18, 23:34   #23
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du dekket til kameraet på laptopen din?

Nei. Den står bare åpen når jeg sitter rett opp og ned og jobber, så det mest spennende de kan få øye på er om jeg skulle finne på å klø meg i nesen. Jeg tror dette er et utdatert råd, og var et mye mer reelt problem før, da PC-ene stod mer fremme. Det er mye, mye mer skummelt å tenke på hacking av kameraene på telefon og padde gjennom en av de ørten appene som har tilgang på dem.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-18, 23:52   #24
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du dekket til kameraet på laptopen din?

Jobb-laptopen står stort sett i docking, med unntakk av når jeg har nettmøter. Og da bruker jeg kameraet. Så har ikke på lapp. Ville hatt på om jec brukte den hjemme.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-18, 23:55   #25
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du dekket til kameraet på laptopen din?

Jeg er strengt talt ikke redd for at noen skal se meg her jeg sitter foran Macen min. Man ser bare skapet bak meg, og eventuelt at jeg ser teit ut. Når den ikke er i bruk så er den lukket, og den viser uansett bare et skap. Den på jobben er strengt talt ikke så mye mer spennendene annet enn at det kan dukke opp en og annen elev i bildet. Men jeg har altså dekket på begge to likevel. Bedre før var liksom.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-18, 23:56   #26
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du dekket til kameraet på laptopen din?

En fordel med det er jo også at kamera ikke kommer på Skype i tide og utide. Hjemmekontor med sveisen på halv åtte - ikkenoe problem!
(Vi bruker lite kamera på Skype i grunnen.)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-18, 00:00   #27
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du dekket til kameraet på laptopen din?

Nei. Hva i all verden skal de se hos meg? Toppen av hodet mitt og stolen jeg sitter i?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-18, 00:12   #28
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du dekket til kameraet på laptopen din?

Niks. Dere som har gjort det, har dere gjort det samme på kameraer på ipad og mobiltelefon? Og hva med mikrofoner?

Det bekymrer meg hvor lett det er å samle informasjon om meg, hacke mobiler og overvåke, men jeg kan ikke si at kameraet på laptopen er det som bekymrer meg mest. Kanskje det burde det?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-18, 07:34   #29
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du dekket til kameraet på laptopen din?

Nei. På jobb bruker jeg for det meste stasjonære PC-er. Jeg har en laptop til alle test- og skåringsprogrammene, men den er ikke koblet til internett. Hjemme bruker jeg kanskje laptopen et par ganger i uka, som regel mindre enn en halvtime hver gang. Resten av tida ligger den gjenlukket inne i sleeven sin.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-18, 10:21   #30
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du dekket til kameraet på laptopen din?

Nei, og jeg er mer engstelig for lyd fra kontoret enn bilder...

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-18, 11:24   #31
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du dekket til kameraet på laptopen din?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.


Det bekymrer meg hvor lett det er å samle informasjon om meg, hacke mobiler og overvåke, men jeg kan ikke si at kameraet på laptopen er det som bekymrer meg mest. Kanskje det burde det?

Neppe. Jeg tror som noen andre sa at det er et fullstendig utdatert råd. Skulle man ønske å samle info om noen, vil det nok være lettere og mer givende å gå etter google-kontoen (eller det som tilsvarer for iPhone). Da får man vite mye om hvem du kommuniserer med, hvor du beveger deg, hva du eier og handler, når du planlegger å være borte i fremtiden osv. Bare kameraet vil gi veldig, veldig lite info i forhold.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-18, 13:31   #32
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du dekket til kameraet på laptopen din?

Min står i docking 90 % av tiden så jeg bekymrer meg ikke så mye for det.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-18, 17:30   #33
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du dekket til kameraet på laptopen din?

Nei.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-18, 17:30   #34
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du dekket til kameraet på laptopen din?

Jepp. Siden jeg bruker den til å se film når jeg sitter i badekaret. Jeg har ikke dekket padder eller foner. Ikke fordi jeg tror at jeg blir overvåket, men det skade ikke å ta noen forholdsregler.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-18, 23:40   #35
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du dekket til kameraet på laptopen din?

Ja. Har innimellom jobbet på pc'er og med printere som heller ikke kan koples til noesomhelst. Jobb, ikke hjemme.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-18, 01:38   #36
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du dekket til kameraet på laptopen din?

Haha, nei. Men mannen min har lapp på iPhonen sin etter råd fra sin datasikkerhetsbror. Som jeg synes er litt paranoid. En gang for mange år siden satt han og kompisen i bil utenfor huset vårt for å bevise hvor lett det var å hacke noen/oss.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 19:47   #37
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du dekket til kameraet på laptopen din?

Jeg svarte brocolicam fordi kameraet vanligvis er dekket til fordi laptopen er slått ned. Jeg bruker stort sett ekstern skjerm. Når jobbPCen er oppslått har jeg oftest Skypemøter med meg som møtevert og da skal gjerne kameraet være på.

Jeg synes ikke det er paranoid å sette på lapp, jeg kan nok om sikkerhet til å ikke synes det.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no