Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Verdens varmeste jakkeparkaskåpesak?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-18, 16:18   #21
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens varmeste jakkeparkaskåpesak?

Uniqlo er et japansk merke som har mange fine dunplagg. Har en dunkåpe derfra som jeg flytter inn i om vinteren. En tusing for en dunkåpe, ikke så verst.

Men det er enten utland eller postordre, da.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 16:21   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens varmeste jakkeparkaskåpesak?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Ja, det er akkurat det. Den er rett og slett verdens beste.

Kan du ikke få glidelåsen skiftet? Det er det vel verdt? Vi fikset en skijakke hos en skredder på Haslum som har spesialisert seg på sånt. God som ny.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 16:39   #23
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verdens varmeste jakkeparkaskåpesak?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Kan du ikke få glidelåsen skiftet? Det er det vel verdt? Vi fikset en skijakke hos en skredder på Haslum som har spesialisert seg på sånt. God som ny.

Åh! Hvor? Har du et navn/adresse?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 17:10   #24
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens varmeste jakkeparkaskåpesak?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg har jo North Face FP-uniformen, og det er rett og slett verdens beste. Så hvis den ikke finnes lenger, hadde jeg tatt den fra Norrøna, som ligner mest.

Jeg hadde byttet glidelås. Min ser fortsatt helt like fin ut etter mange, mange år og masse bruk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 17:54   #25
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verdens varmeste jakkeparkaskåpesak?

Jeg har solgt dunjakkene mine og gått for en kåpe av ull - etter mye leting (og vrengig av kåper) fant jeg TheOne i en gammel ærverdig tailor butikk i London. 99% av kåpene som selges i dag inneholder fint lite ull, min gjør det og den er lekker og varm. På de kaldeste dagene supplerer jeg med et ullskjerf.

På fritiden (forballbanen) bruker jeg 2 lag ull og Bergansanorakk. Fryser ikke mer i det enn jeg gjorde i dunajkken.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 18:05   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens varmeste jakkeparkaskåpesak?

Jeg har allerede en tykk frakk i 100% ull fra en skredder i Storbritannia, men den holder ikke varmen godt nok ute, med mindre jeg kjører på med absurde mengder klær under. Jeg er en skikkelig frossenpinn. Den er super når det er rundt 0!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 19:03   #27
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens varmeste jakkeparkaskåpesak?

FP-parkasen er svaret. De selger den fremdeles.
https://www.thenorthface.com/shop/wo...nId=21L#hero=3

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 19:28   #28
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens varmeste jakkeparkaskåpesak?

Jeg kjøpte HH Svalbard parka. God og varm. Hetten sitter godt, og den har reflekser. Fin pris 1995,- hos Sportamore og det er salg. 4300,- på HH nettbutikk for annen farge. Logoen er liten og i samme farge som jakken.

https://www.sportamore.no/produkt/15...rd-parka-f-bla

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 19:53   #29
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens varmeste jakkeparkaskåpesak?

Jeg har hatt mange kåper i 100% ull eller omtrent det. Tildels tykke også. (Fins da massevis av ullkåper å få kjøpt). Ikke i nærheten av å varme like mye som dun, men alt til sitt bruk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 20:03   #30
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens varmeste jakkeparkaskåpesak?

Jeg kjøpte meg nettopp ny parkas fra Bergans, og den holder utrolig bra på varmen. Testet i -15 og liten kuling.
https://www.bergans.com/catalog/clot...n1-Lady-Jacket

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 20:11   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens varmeste jakkeparkaskåpesak?

FP-parkaen; er den stiv? Tung?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 20:17   #32
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens varmeste jakkeparkaskåpesak?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

FP-parkaen; er den stiv? Tung?

Nei, jeg synes ikke det. Den er jo ikke som en ren dunkåpe, den er stivere enn det, men ikke sånn at den buler ut når du setter deg, liksom.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 21:56   #33
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens varmeste jakkeparkaskåpesak?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

FP-parkaen; er den stiv? Tung?

Jeg tenker ikke på den som veldig stiv, men den er litt stiv i det ytterste stoffet. Det er gjør den varm. Den holder vinden ute på en helt annen måte enn en vanlig dunjakke. Den er ikke tung. Jeg bruker min til alt, jeg har andre kåper men orker ikke fryse.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 22:40   #34
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens varmeste jakkeparkaskåpesak?

Jeg har vokst fra min brune North Facejakke i str L eller XL. Den må selges når jeg får skaffet et alternativ. Sånn hvis noen er interessert. Jeg har bodd i den i vinter, deilig og varm.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 22:48   #35
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verdens varmeste jakkeparkaskåpesak?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg har vokst fra min brune North Facejakke i str L eller XL. Den må selges når jeg får skaffet et alternativ. Sånn hvis noen er interessert. Jeg har bodd i den i vinter, deilig og varm.

Jakke eller parkas? Altså, kort eller lang? Er det den lange er jeg i teressert.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 23:02   #36
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens varmeste jakkeparkaskåpesak?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jakke eller parkas? Altså, kort eller lang? Er det den lange er jeg i teressert.

Parkas. Str XL. Det er kanskje for stort for deg?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 23:07   #37
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verdens varmeste jakkeparkaskåpesak?

Diskret og absolutt ikke avantgardistisk, men fin og lett og nett og supervarm:

https://www.follestad.no/uber-white-...arka-dame-sort

White Heat Parka fra norske Uber. Jeg har siklet på den i årevis, og mens jeg har siklet har den gått opp med en tusenlapp i året. Buhu. De har en billigere variant som er tynnere og lettere da (bare syvtusen eller noe), den er også fin. Lurer på om den heter Spectra?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-18, 11:27   #38
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens varmeste jakkeparkaskåpesak?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Diskret og absolutt ikke avantgardistisk, men fin og lett og nett og supervarm:

https://www.follestad.no/uber-white-...arka-dame-sort

White Heat Parka fra norske Uber. Jeg har siklet på den i årevis, og mens jeg har siklet har den gått opp med en tusenlapp i året. Buhu. De har en billigere variant som er tynnere og lettere da (bare syvtusen eller noe), den er også fin. Lurer på om den heter Spectra?

Sånn har mamma. Den virker tynn og lett, men hun skryter veldig av at den er varm og vindtett.

Jeg har tilsvarende skijakke fra Marmot, tynn og lett, men også veldig varm.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-18, 11:31   #39
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens varmeste jakkeparkaskåpesak?

Knis, den ser ut som Darth Vader. Jeg har nok ikke råd til noe i den prisklassen, med mindre jeg finner det brukt eller på salg. Også er det ikke et salgsarument at mammaene til medlemmene her inne har den, akkurat.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-18, 11:35   #40
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens varmeste jakkeparkaskåpesak?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Knis, den ser ut som Darth Vader. Jeg har nok ikke råd til noe i den prisklassen, med mindre jeg finner det brukt eller på salg. Også er det ikke et salgsarument at mammaene til medlemmene her inne har den, akkurat.

Au da, beklager.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no