Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Ingen julepåskjønninger på jobb

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-17, 17:26   #21
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Vi fikk lunsj her om dagen, risgrøt. Jobber i staten og forventer ikke så mye.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-17, 17:28   #22
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

En form for oppmerksomhet i forbindelse med årsskiftet synes jeg man bør klare å få til som arbeidsgiver. Om ikke annet en blomst og en sjokolade, liksom.


Det hadde helt klart vært hyggelig om det hadde skjedd en gang i mitt liv at jeg fikk julegave fra arbeidsgiver, men når kassen er fullstendig bunnskrapt, slik den er hos min arbeidsgiver, synes jeg det er greit at pengene brukes på drift og ikke på ansatte.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-17, 17:32   #23
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Min arbeidsgiver har donert en større sum penger fordelt på noen ulike organisasjoner. Detsynes jeg er fint! Men kunne gjerne fått en liten påskjønnelse i tillegg av mer symbolsk verdi.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-17, 17:34   #24
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Vi fikk ei flaske rødvin, og jeg fikk et kort jeg skrev selv. :kontorrotte:

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-17, 17:37   #25
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det hadde helt klart vært hyggelig om det hadde skjedd en gang i mitt liv at jeg fikk julegave fra arbeidsgiver, men når kassen er fullstendig bunnskrapt, slik den er hos min arbeidsgiver, synes jeg det er greit at pengene brukes på drift og ikke på ansatte.

Ok, en hyggelig, personlig mail. Eller brev p åkopipapir med et påtegnet hjerte og smilefjes.
Hvis det er penger til blyanter, da.

Det er lett å se på årsskifteoppmerksomheter til ansatte som litt unødvendig pengebruk, og mange ganger er det kanskje det. Allikevel tror jeg mange hadde hatt nytte av å innse at personalet er en ressurs som trenger bekreftelse på at man er sett, og satt pris på. I en perfekt verden får man den bekreftelsen og anerkjennelsen via tilbakemeldinger på ens arbeid, men det er gjerne ikke alltid så lett å få til, og da tror jeg det er desto viktigere at man gjør i det minste et minimum en gang i året.

Folk jobber gjerne best når de liker arbeidsplassen sin, så det er ikke nødvendigvis så dumt å investere litt i "tullete" trivselsgreier.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-17, 17:37   #26
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Jeg jobber privat. For inntil fem år siden vasset vi i julegaver, fikk julebord og gave fra arbeidsgiver. Først var det gavestopp av etiske grunner, men arbeidsgivergaver besto. Nå er det ikke det engang. Fikk et personlig julekort av min leder, hvor han er fornøyd med min innsats i år også. Og godt er det, for har skal det nedbemannes.

Men hemmelig nisse er løsningen, betaler selv, men overraskelser og godis blir det.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-17, 17:43   #27
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ok, en hyggelig, personlig mail. Eller brev p åkopipapir med et påtegnet hjerte og smilefjes.
Hvis det er penger til blyanter, da.

Det er lett å se på årsskifteoppmerksomheter til ansatte som litt unødvendig pengebruk, og mange ganger er det kanskje det. Allikevel tror jeg mange hadde hatt nytte av å innse at personalet er en ressurs som trenger bekreftelse på at man er sett, og satt pris på. I en perfekt verden får man den bekreftelsen og anerkjennelsen via tilbakemeldinger på ens arbeid, men det er gjerne ikke alltid så lett å få til, og da tror jeg det er desto viktigere at man gjør i det minste et minimum en gang i året.

Folk jobber gjerne best når de liker arbeidsplassen sin, så det er ikke nødvendigvis så dumt å investere litt i "tullete" trivselsgreier.

Joda, enig i alt du skriver her, men vi er vel nesten der at det ikke er penger til blyanter. Men, fikk god lunsj i går med godord og skryt til alle fra rektor, så jeg håper det bidro litt til å følelsen av å bli satt pris på. Det gjorde i alle fall det hos meg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-17, 17:45   #28
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Joda, enig i alt du skriver her, men vi er vel nesten der at det ikke er penger til blyanter. Men, fikk god lunsj i går med godord og skryt til alle fra rektor, så jeg håper det bidro litt til å følelsen av å bli satt pris på. Det gjorde i alle fall det hos meg.

Ja, ikke sant, sånne ting er fint.

(Og så synes jeg det er forferdelig med så dårlig skoleøkonomi. Argh! Blyanter til folket!)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-17, 17:46   #29
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Jeg tenker også som mav at det kan være god investering å ha litt trivselsbudsjett. Jeg snakker ikke om svære julebord til mangfoldige tusen eller krystallboller og sydenturer, men om en liten oppmerksomhet.

Den behøver ikke koste penger, men jeg tror få arbeidgivere går dukken av å feks sette en konfekteske på pauserommet siste arbeidsdag før jul.

Det er veldig mye økonomi i å holde på gode medarbeidere og godt arbeidsmiljø.
Sånn lidelseskultur som lett kan oppstå når det skal spares på absolutt alt av småtteri kan fort bli ganske kostbart.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-17, 17:54   #30
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

I gamlejobben ble det donert penger til veldedige formål etter avstemning om mottakere blant de ansatte. Det var fint. I nye jobben fikk vi adventsgave og får fin julegave, og det er også stas.

En oppmerksomhet fra arbeidsgiver i anledning jul syns jeg er på sin plass, enten oppmerksomheten er stor eller liten.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-17, 18:01   #31
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Her er det heller niks null nada. Sånn er det blitt i det offentlige.

Her sender fylkeskommunen 50000 til ein organisasjon, og det er eg glad for, i staden for at me får ei julekule kvar...men på eit eller anna vis grev skolen fram penger til julemiddag for oss, rett og slett ribbe. Bevingede ord fra rektor og greier

Så får eg melkehjerter fra sjefen min, og ein liten kos fra mine fire kontrodelere. Og i dag vart eg rørt, for elevane kom med DEN flotte blomstergruppa til meg. Så eg klager ikkje, og det er heilt sant, det ER ein opptur berre kortet og melkehjertene fra sjefen.

__________________
05

Sist redigert av Hondacrv : 21-12-17 kl 18:06.
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-17, 18:16   #32
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Vi fikk julestjerne fra rektor og pæreskinke fra forbundet. Jeg er fornøyd.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-17, 18:34   #33
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Vi får ikke gaver, men god lunsj med avdelingen i går, og alle ansatte får tilbud om julekonsert hvor en også kan ta med familie, i arbeidstiden. Det er fint!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-17, 18:39   #34
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Mannen min får ikke julegave på jobb heller, men hver desember kjøper firmaet en hel sal til en juleforestilling for alle ansatte (med barn) og serverer mat, drikke og godteposer så det er jo litt julegave det også (og verdt langt mer enn en eske konfekt) selv om ikke alle får glede av det.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-17, 18:49   #35
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Vi har "hemmelig nissevenn" på jobb, og da føler man seg sett og satt pris på, selv om sjokolade og annen oppmerksomhet er fra ukjent kollega og ikke arbeidsplassen. Siste dag før jul får vi snitter og twist, og en fin tale om hvor flinke vi er. Og der har vi en annen type nisse som deler ut litt smågaver i forbindelse med en "prisutdeling", men da kjøpt fra egen lomme.

Jeg føler at dette er ok og nok. Men jeg har heller aldri vært borti noe annet. Mannen har fått mange ulike typer julegaver fra jobbene han har hatt, men det har aldri vært i det offentlige. Jeg synes det er hyggelig at han får en oppmerksomhet i og med at han stort sett aldri har jobbet steder det er naturlig å samles til en felles lunsj med taler og sånn.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-17, 19:12   #36
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Ingen gaver her, (statlig sykehus) og det synes jeg er helt greit.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-17, 19:17   #37
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Me får ein blomst eller to, og ein del sjokolade på fellesen. Det er ikkje frå arbeidsgivar, men frå pårørande og brukarar. Det er kjekt.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-17, 19:25   #38
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Vi fikk julelunsj, ikke verst bare det.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-17, 19:52   #39
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Her er den rene luksusen skjønner jeg. Først julelunsj med avdelingen på restaurant, så fikk vi julekort med hyggelig hilsen og en valgfri gave til verdi ca 500 kroner, eller vi kan velge mellom 7-8 ting i praksis da, veldig mye fint.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-17, 20:09   #40
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ingen julepåskjønninger på jobb

Vi får julelunsj og jeg er happy. Savner ikke gaver. Jeg får gaver fra nære kollegaer.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no