Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Tror du at du kan løpe 3 km på 15 minutter?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Se resultatene: Tror/vet du at du kan løpe 3 km på 15 minutter
Ja, det vet jeg, for jeg har gjort det ganske nylig 3 2,13%
Ja, det tror jeg, selv om jeg ikke har gjort det på en stund 11 7,80%
Jeg har ikke gjort det, men basert på hvor god form jeg er i ellers, så tror jeg det 5 3,55%
Jeg har ikke prøvd, men det virker ikke sannsynlig 89 63,12%
Jeg har prøvd, og vet at det ikke går 33 23,40%
Deltakere: 141. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-18, 17:11   #81
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du at du kan løpe 3 km på 15 minutter?

Ikke sånn formen er nå, og jeg har ikke kunnet det på ganske mange år. Jeg klarer fint å ligge på 5.15, men ikke så mye raskere over så lang tid.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-18, 09:51   #82
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du at du kan løpe 3 km på 15 minutter?

Nei, det tror jeg ikke at jeg hadde klart. Lurer på om jeg kunne klart 10 km/t i 15 min. Målet mitt løpemessig er å klare 5 km på 30 min fremover, siden jeg ikke bør løpe særlig lenger enn 5 km av hensyn til ryggen. Er nok vekta som vil utgjøre stor forskjell, for sånn rent kondismessig står det ikke så galt til for tida, tror jeg. Men BMI 27 er høyt i løpesammenheng.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-18, 09:56   #83
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tror du at du kan løpe 3 km på 15 minutter?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Nei, det tror jeg ikke at jeg hadde klart. Lurer på om jeg kunne klart 10 km/t i 15 min. Målet mitt løpemessig er å klare 5 km på 30 min fremover, siden jeg ikke bør løpe særlig lenger enn 5 km av hensyn til ryggen. Er nok vekta som vil utgjøre stor forskjell, for sånn rent kondismessig står det ikke så galt til for tida, tror jeg. Men BMI 27 er høyt i løpesammenheng.

Tror du det? Jeg er lettere nå enn tidligere og merker at det er enklere å klare å løpe sammenhengende, så lenge jeg løper sakte. Men for å komme opp i fart så må jeg definitivt trene mye, og antagelig både på fart og styrke. Det kommer ikke gratis med lavere vekt, gitt.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-18, 10:27   #84
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du at du kan løpe 3 km på 15 minutter?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Tror du det? Jeg er lettere nå enn tidligere og merker at det er enklere å klare å løpe sammenhengende, så lenge jeg løper sakte. Men for å komme opp i fart så må jeg definitivt trene mye, og antagelig både på fart og styrke. Det kommer ikke gratis med lavere vekt, gitt.

Mens jeg leste som at det har med belastningen på ledd å gjøre og ikke med å komme i form. Artig at vi oppfatter så ulikt.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-18, 10:59   #85
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tror du at du kan løpe 3 km på 15 minutter?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Mens jeg leste som at det har med belastningen på ledd å gjøre og ikke med å komme i form. Artig at vi oppfatter så ulikt.

Belastningen vil jo så klart være større med høyere vekt, men uansett så må vel kondisen trenes opp til å klare å yte mer? For meg er det definitivt pusten som stopper meg når jeg prøver å løpe fortere og lengre, ikke bein og muskulatur.

Blir du sliten i kroppen før du blir for andpusten til å klare å løpe mer? I så fall interessant at man er så forskjellig!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-18, 14:06   #86
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du at du kan løpe 3 km på 15 minutter?

Jeg har langt fra verdens beste kondis, men knærne mine merker belastningen ved å løpe når jeg prøver å løpe langt. Jeg er ikke tung lenger og knærne er en grunn til at jeg følger med vekta.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-18, 15:59   #87
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tror du at du kan løpe 3 km på 15 minutter?

Ja, gjorde det i oktober.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-18, 12:25   #88
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tror du at du kan løpe 3 km på 15 minutter?

Tenkte jeg skulle prøve idag uten optimal oppladning med mat osv.
Stolt over 15:23 på 3,02 km.
Må jo prøve igjen senere å da.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-18, 08:56   #89
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tror du at du kan løpe 3 km på 15 minutter?

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Jeg skal løpe 3000 meters test neste fredag, så da får jeg fasiten på hvor lang tid jeg bruker på den distansen. Det blir faktisk første gang siden 2013 at jeg bare løper 3 km. Den gang brukte jeg 12 minutter blank.
Siden jeg løper halvmaraton (21,1 km) med en snittfart på like over 4 min/km, er 3 km med snittfart 5 min/km kosetempo for mitt vedkommende. Men jeg har løpt i 31 år, da, og er vel litt over middels interessert i løping

Da er 3000m test gjennomført - det ble all time pers og 11:52 Snittfart 15,2 km/t og snittpuls på 95% av maks(!) Kanonfornøyd siden jeg ikke har løpt en eneste rask økt siden midten av oktober pga en leggskade.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-18, 23:56   #90
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tror du at du kan løpe 3 km på 15 minutter?

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Da er 3000m test gjennomført - det ble all time pers og 11:52 Snittfart 15,2 km/t og snittpuls på 95% av maks(!) Kanonfornøyd siden jeg ikke har løpt en eneste rask økt siden midten av oktober pga en leggskade.

I dag ble 12-ukers prosjektet mitt avsluttet og fredag kjørte vi ny 3000m test.
På de 8 ukene jeg har fått lov til å løpe etter leggskadehistorien min har jeg forbedret tida mi på 3000m fra 11:52 til 11:20 (!) Snittfarta har økt fra 15.2 til 15.9 km/t. (15.9 km/t tilsvarer 3min 47sek/km)


Det er altså fullt mulig å trene seg opp i fart selv om man er nesten 45 år og har løpt mye i over 30 år!!

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no