Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Tomater, hvor lenge modnes de ute?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-15, 13:07   #1
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tomater, hvor lenge modnes de ute?

Jeg skal flytte, må ut innen 1.september. Jeg har tomatplanter i krukker. De har kart. Er det noen sjanse for at de modner mer ute etter 1.september, eller skal jeg bare plukke dem og legge dem i vinduskarmen? Oslo-området.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-15, 13:09   #2
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tomater, hvor lenge modnes de ute?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg skal flytte, må ut innen 1.september. Jeg har tomatplanter i krukker. De har kart. Er det noen sjanse for at de modner mer ute etter 1.september, eller skal jeg bare plukke dem og legge dem i vinduskarmen? Oslo-området.

Dersom det er varmt (>15 grader) og de står mot sør og får lys, så kan de modnes mer.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-15, 22:40   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tomater, hvor lenge modnes de ute?

Mine står desverre på østsiden av huset så solmengden er ikke optimal, men temperaturen er også veldig viktig ja. Vi har ikke plukket en eneste moden en i år av flere årsaker, men vi håper på i alle fll noen få før høsten kommer. De har modnet videre langt uti spetember før om årene

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-15, 23:26   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tomater, hvor lenge modnes de ute?

Sådde i mars. Har stått ute i hele sommer. Seks planter. Det er EN tomat på dem! EN! Og den er på størrelse med en oliven, og grønn.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-15, 23:43   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tomater, hvor lenge modnes de ute?

I fjor hadde jeg så mange at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre med dem. Jeg tørket et par langpanner og la i olje. I år blir det litt færre, ja. Men det blir noen. Ser ut som plantene blir med på lasset. Det er ikke så langt, jeg foreslo for fjortenåringen at hun skulle ta dem i trillebåren. Reaksjonen var som ventet, så vi får vel fylle bagasjerommet på bilen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-15, 23:44   #6
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tomater, hvor lenge modnes de ute?

Sådde i mars. Jeg har 6 planter, stått ute siden midten av mai. Har rundt 60 tomater totalt, grønne og oransje. Har sanket kanskje 15. Jeg tenker de modnes til uti september.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-15, 23:47   #7
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tomater, hvor lenge modnes de ute?

Har masse blomster fremdeles jeg og, er usikker på om jeg skal ha håp eller om jeg bør klippe av minst halvparten. :/

Men kan spore litt rødt på tomatene mine nå, endelig!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (394,0 KB, 28 visninger)
__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-15, 00:13   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tomater, hvor lenge modnes de ute?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Har masse blomster fremdeles jeg og, er usikker på om jeg skal ha håp eller om jeg bør klippe av minst halvparten. :/

Men kan spore litt rødt på tomatene mine nå, endelig!

OMG. Min tomat ligner på den minste på bildet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-15, 00:14   #9
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tomater, hvor lenge modnes de ute?

Kanskje de er i slekt.

Mine står i drivhus, men det har jo knappest vært over 10 grader i sommer... før nå.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (414,7 KB, 6 visninger)
__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-15, 00:16   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tomater, hvor lenge modnes de ute?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Kanskje de er i slekt.

Mine står i drivhus, men det har jo knappest vært over 10 grader i sommer... før nå.

Jeg har vært mye borte i sommer, men de har blitt vannet. Jeg tror det har vært nokså kjølig. Men det er varmt nå. Veldig varmt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-15, 00:17   #11
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tomater, hvor lenge modnes de ute?

Jeg har en del forskjellige sorter. Jeg har noen gule cherrytomater, og der er det type 3 tomater og en milliard blomster, så jeg er litt skeptisk.

Ellers har jeg noe biff-tomat-greier og, der det faktisk er noen store tomater som også begynner å bli røde. De på bildet er vanlig cherry-size, kanskje litt større.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-15, 18:19   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tomater, hvor lenge modnes de ute?

Jeg hr mest blomster jeg også, og teller på knappene på hvor mye jeg bare skal klippe av... og la de, konsentrere kreftene om få til noen, liksom. Nå er det knallsommer, da...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-15, 18:34   #13
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.684
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tomater, hvor lenge modnes de ute?

I fjor modnet mine til oktober.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-15, 19:10   #14
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.308
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tomater, hvor lenge modnes de ute?

Masse grønne tomater, bittesmå kart og blomster her også. Så langt har én tomat begynt å rødme. Én.

Klippet av alle blomster og skudd som truet med flere blomster i går kveld. Når får plantene jammen meg bruke kreftene på å modne tomatene sine, ikke lage flere kart som aldri kommer til å modne.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no