Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kake til skolen

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-07, 15:47   #1
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Kake til skolen

Har tenkt til å sende med kake på skolen og lurte derfor på om noen har tips til hva jeg kan lage?
Noe sukkerfritt kanskje?
Noe som er lett å skjære i mange biter. Langpanne?

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 15:54   #2
Nocturnal
Nybegynner
 
Nocturnal sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 28
Nocturnal har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kake til skolen

Langpannekake er veldig praktisk til slikt bruk.

Men jeg vil bare si at hvis du lager den sukkerfri, og dermed putter masse kunstig søtningsstoff i den, så bør kaken merkes med en lapp om det.

Det finnes en del folk som slett ikke tåler kunstig søtningsstoff. Men mange andre blir jo glad for et slikt alternativ.

Nocturnal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 15:55   #3
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kake til skolen

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Har tenkt til å sende med kake på skolen og lurte derfor på om noen har tips til hva jeg kan lage?
Noe sukkerfritt kanskje?
Noe som er lett å skjære i mange biter. Langpanne?

Langpannegulrotkake, kanskje?

Ellers så synes barna det er utrolig stas med gele i barnehagen. Lag gele i plastkrus og send med ferdig vaniljesaus.

En stor bolle med fruktsalat hadde nok smakt godt, spesielt nå som de norske jordbærene er på plass.

Jeg har, med hell, sendt med poden kaneboller (snurrer), baket med spelt og Splenda (søtningsmiddel). Det har virkelig gått unna.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 22:30   #4
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kake til skolen

Denne kaka er utrolig saftig og god. Enkel å lage, men spennede å spise med deilige bærbiter i.
Jeg blander bærene i røra før jeg steker kaken. Den blir mye saftigere da, man må bare passe ekstra godt på at den blir gjennomstekt.

Bærkake i liten langpanne
Ingredienser:
200 g smør
3 dl sukker
4 egg
1 dl melk
4 1/2 dl hvetemel
1 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
1-2 dl bær (solbær, blåbær, bringebær, jordbær i terninger)Fremgangsmåte:
Pisk smør og sukker lyst og luftig. Rør inn ett og ett egg. Tilsett melken vekselsvis med mel iblandet bakepulver og vaniljesukker. Fordel røren i en bakepapirkledd, liten langpanne. Dryss over bærene (evt. frosne bær trenger ikke å tine først). Stek kaken ved 175 °C i 30-35 minutter. Dryss eventuelt melis over kaken når den er avkjølt. Kaken er svært saftig og smakfull. Den er også fin å fryse.

Etter min smak litt vel søt, man kan godt minske litt på sukkermengden her.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 09:49   #5
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kake til skolen

Takk for tips!

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no