Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er barnet ditt restauranttrent?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-10, 17:53   #41
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er barnet ditt restauranttrent?

1) Ja.

2) Med de to store nesten så formell som helst. Med mini tror jeg fremdeles alt som er mer formelt enn egon utgår.

3) Snakke med dem på forhånd og forklare hva som skal skje. Lovnad om is/dessert hvis god oppførsel. Evt ha med noe tegnesaker e.l. hvis det er et sted hvor Ting Tar Tid.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 17:55   #42
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er barnet ditt restauranttrent?

Eldste kan være med hvor som helst uten å lage skandale og uten at noe trenger å tilrettelegges i forhold til mat og nye leker. Hun oppfører seg som en voksen uansett og har alltid gjort det.

Lillemor er bare 8 mnd og foreløpig er hun grei så lenge det sitter noen ved de andre bordene hun kan studere. Jeg har mine bange anelser om at jeg må i denne tråden om en stund og hente fram alle rådene og tipsene. Hun er av et *litt* annet kaliber enn sin prektige søster.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 17:57   #43
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er barnet ditt restauranttrent?

Jeg tror feilen jeg gjorde et sted på veien var å få barn nr. 2. Jeg kan levende se for meg storesøster som veslevoksent restaurantdydsmønster om det ikke hadde vært for den destruktive innflytelsen fra rampelillesøster.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 17:59   #44
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er barnet ditt restauranttrent?

1. Ja
2. Hvor som helst
3. De liker begge å smake på spennende og ny mat, så de bruker lang tid på å gå igjennom menyen. Mini har gjerne med en Ipod eller DS til å spille med.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 18:05   #45
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er barnet ditt restauranttrent?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg tror feilen jeg gjorde et sted på veien var å få barn nr. 2. Jeg kan levende se for meg storesøster som veslevoksent restaurantdydsmønster om det ikke hadde vært for den destruktive innflytelsen fra rampelillesøster.

Håper ikke dette betyr at jeg finner storesøster stående foran bokhylla slikkende på bokrygger i morgen tidlig? :kikker bak seg:

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 18:06   #46
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er barnet ditt restauranttrent?

Det gjør nok det.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 18:08   #47
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er barnet ditt restauranttrent?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg hadde valgt restauranttrent hvilken dag som helst.

Det sier du bare fordi du har glemt hvor kjipt det er å skifte bleier på "store" barn.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 18:10   #48
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er barnet ditt restauranttrent?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

I disse ferie- og reisetider:

1) Kan du ta med barnet ditt (barna dine) på restaurant uten skandale?

2) Hvor formell kan restauranten være?

3) Hva er ditt beste triks for å holde ungene rolige ved bordet så lenge at du får spist din egen mat?

Jeg tar imot tips med åpne armer.

1 Ja, de er flinke og høflige på resturant.

2 Jeg tror de kunne klart seg greit på de fleste resturanter. Jeg forventer ikke voksenpen oppførsel, men de to store sitter fint ved bordet, spiser pent og snakker ikke med høye stemmer. De klarer å vente en stund på maten, og de klarer stort sett å sitte stille selv om de er mette og ferdige. Minstemann pleier også å være ganske flink, selv om tålmodigheten ikke er like stor hos ham. For ungenes egen del velger vi som regel ikke de mest formelle spisestedene, men innimellom har de prøvd det også, og klart seg ganske greit. Blir minsten veldig urolig mens vi venter på maten, eller mens resten spiser seg ferdige, har jeg eller mannen tatt ham med ut en liten tur, så han får gå fra seg littegranne. Når han blir litt større slutter vi med det. Har resturanten barnekrok, har vi gjerne satt oss i nærheten. En grei ting for minsten er å få lov til å se på dessertmenyen mens resten spiser seg mette, i hvert fall hvis vi har tenkt å ha dessert. Vi har som regel ikke med småleker og ting på resturant, da jeg synes de skal lære å sitte fint ved bordet uten slikt.

3 Jobb inn vanlig bordskikk og gode samtaler ved bordet hjemme. Plukk bort de verste uvanene der og vær tydelig på at du forventer pen oppførsel og ro ved bordet. Brik tiden til å sankke sammen og ta med barna i samtalene. La de lytte, fortelle historier, tenke ut en god vits eller gåte som de kan dele. La de få noen gode tenkeoppgaver som de kan gruble over. Når en spiser ute synes jeg det er kjekt om maten er raskt klar, så det ikke blir så lang ventetid. La ungene få egen meny å velge fra og selv si hva de vil spise + takke for maten etterpå. Vi er så heldige at på yndlingskinaen vår er innehaveren veldig snill med guttene, og hun skryter av hvor høflige og snille gutter de er. Det er ti ganger bedre med skryt fra henne enn fra mamma og pappa etter resturantbesøk. Uansett passer vi på å fortelle guttene at vi synes det er koselig å spise ute sammen med dem, og vi peker på ting vi synes de har vært spesielt flinke til mens vi har spist.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 18:11   #49
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er barnet ditt restauranttrent?

Jada.. men han liker veldig lite av maten de serverer.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 18:15   #50
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er barnet ditt restauranttrent?

Ja, jeg vil påstå at de klarer å sitte fint på hvilken som helst resturant.
De er veldig "veloppdragne" når vi er ute blandt folk
Har aldri vært noe problem, de sitter rolig, spiser pent og liker faktisk å spise på resturant.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 18:16   #51
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er barnet ditt restauranttrent?

Ett av barna av gangen kunne jeg fint tatt med på resturantbesøk, men alle tre på en gang på finere resturant? Neppe. Vi finner resturanter som gjerne har en liten barnekrok sånn at ungene kan gå litt til og fra bordet og vi spiser ofte på sånne steder som har buffetmat i ferien når vi må spise på resturant når vi er alle fem.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 18:37   #52
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er barnet ditt restauranttrent?

Jeg tror jeg begynner mitt svar slik: Kan du definere katastrofe?

For å svare seriøst: Jeg kan ta med storesøster hvor som helst, hun er høflig og veloppdragen, liker mye ulik mat og ville satt pris på en fin restaurantmiddag med meg.

Når det gjelder lillebror, så er han ganske kafévant, men tålmodigheten setter begrensninger. Han er 3,5 år nå, og jeg lurer på om jeg faktisk har produsert et viltert barn. Han kan være rolig, men han har fremdeles ikke forstått viktige kjøreregler for framferd på steder med mange mennesker.

Akkurat slik situasjonen er nå, kan jeg nok ta dem med på mange uformelle steder. Steder der man sitter lenge stille kommer jeg til å skygge unna lenge.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 18:39   #53
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er barnet ditt restauranttrent?

Bare for å presisere det med veloppdragen: Storesøster har ikke vært noe særlig på fin restaurant, men hun ville forstått beskjeder om hvordan man oppfører seg og gjort som jeg ba om dersom hun fikk være med.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 18:51   #54
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er barnet ditt restauranttrent?

1: Ja
2: Vi har ikke vært på så veldig formelle steder hittil, det går mest i Egon, Peppes , Fridays osv.
3: Poden får o å ha med en bil eller litt tegnesaker , da sitter han stille.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 19:08   #55
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er barnet ditt restauranttrent?

1) Kan du ta med barnet ditt (barna dine) på restaurant uten skandale?
De henger ikke taklampen, men de kjeder seg fort. Da blir det litt knuffling, litt syting og kanskje en hånd nedi vannglasset. Jeg prøver å veilede, men tar det ikke så tungt, de er barn.

2) Hvor formell kan restauranten være?
Så formell som den vil, vi går sjeldent på mer fancy restauranter enn en indisk restaurant eller en kinesisk restaurant, stort sett velger vi ellers mer barnevennlige steder.

3) Hva er ditt beste triks for å holde ungene rolige ved bordet så lenge at du får spist din egen mat?
Pleier ikke bruke triks egentlig, vi prater sammen og det holder stort sett så lenge ikke maten tar veldig lang tid å vente på.

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 19:31   #56
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er barnet ditt restauranttrent?

1) Kan du ta med barnet ditt (barna dine) på restaurant uten skandale?

Ja, men vi bruker litt tid i forkant på å planlegge

2) Hvor formell kan restauranten være?

Den bør heten noe med en Italiensk by og ha barnemeny

3) Hva er ditt beste triks for å holde ungene rolige ved bordet så lenge at du får spist din egen mat?

Pomfrites og å spise relativt fort og lokke med dessert

Vi spiser lite ute, og da får jo heller ikke ungene noe særlig trening.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 19:42   #57
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er barnet ditt restauranttrent?

1. Ja, som regel. Men det er absolutt best og mest behagelig om det er en type lekekrok eller noe der.

2. Ift hva jeg skrev over så er det mest aktuelt med en ikke alt for fin restaurant. Type Dolly, Peppes etc er glimrende. Har ikke testet ut å ta de med på fin fin restaurant, da sover de som regel

3. Egentlig er vi sjelden på restaurant med barna da, der de må sitte i ro hele tiden. Med Hannah hadde det funket fint med ei tegnebok eller noe i den dur. Men med Peder? Eh, nei.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 19:42   #58
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er barnet ditt restauranttrent?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

I disse ferie- og reisetider:

1) Kan du ta med barnet ditt (barna dine) på restaurant uten skandale?

2) Hvor formell kan restauranten være?

3) Hva er ditt beste triks for å holde ungene rolige ved bordet så lenge at du får spist din egen mat?

Jeg tar imot tips med åpne armer.

1) Selvsagt kan jeg ta med barnet mitt på restaurant uten skandale og med god oppførsel fra begynnelse til slutt. Hun liker seg på restaurant og får selvsagt lov til å se på menyen som alle oss andre.
2) Jeg har aldri tatt henne med på Bagatelle eller Le Canard for å si det sånn, men ellers vil jeg si at det meste går greit. Hun sitter på plassen sin. Basta. Man forlater selvsagt bordet kun om man må på toalettet.
3) Hun får innen rimelighetens grenser velge litt selv hva hun vil spise og at
det blir dessert på restauranten, eller valgfri is på annet sted etter restaurantbesøket.

Barnet kan godt ha med en av favorittbøkene eller litt tegnesaker og leke med det bare man blir sittende på plassen sin.

Man forklarer tydelig at de andre gjestene som er på restaurant ikke synes det er noe hyggeligelig med barn som løper rundt.
Man forklarer tydelig at de som jobber i restauranten ikke synes det er noe hyggelig med barn som løper rundt.

Dersom ungene har fått dette inn fra første gang på restaurant så ser jeg ikke helt problemet, for da vet barnet hvilke regler som gjelder på restaurant. Forøvrig den samme taktikken som brukes om at man skal sitte i setet sitt på et fly, og ikke løpe i midtgangen. Tydelighet på hvilke kjøreregler som gjelder, og konsekvens dersom reglene ikke følges.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."

Sist redigert av Elin : 13-07-10 kl 19:49.
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 19:49   #59
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er barnet ditt restauranttrent?

1) Kan du ta med barnet ditt (barna dine) på restaurant uten skandale? Det kan vi, alle 3. (skulle bare mangle med 11 og 14-åringen)

2) Hvor formell kan restauranten være? Det har jeg aldri tenkt over egentlig, vi går dit vi har lyst vi. Men så skal det være sagt at vi aldri har vært på type bagatell-restauranter heller da.

3) Hva er ditt beste triks for å holde ungene rolige ved bordet så lenge at du får spist din egen mat? Det går stort sett av seg selv, men vi pleier å si fra på forhånd at her er det en fin restaurant og alle må sitte pent på stolen sin. Jeg kunne vært truende til å la minsten få ha med nintendoen sin om jeg var redd for at det skulle bli for langdrygt. Ellers er de stort sett greie, underholder hverandre og koser seg.

Jentene var med i et langt bryllup da de var 5 og 8, og de satt pent ved bordet hele middagen gjennom, som varte i 3-4 timer. Da var jeg veldig imponert over dem. Det ville ikke minsten gjort nå, for han er mer urolig enn dem.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 19:53   #60
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er barnet ditt restauranttrent?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

1) Selvsagt kan jeg ta med barnet mitt på restaurant uten skandale og med god oppførsel fra begynnelse til slutt. Hun liker seg på restaurant og får selvsagt lov til å se på menyen som alle oss andre.
2) Jeg har aldri tatt henne med på Bagatelle eller Le Canard for å si det sånn, men ellers vil jeg si at det meste går greit. Hun sitter på plassen sin. Basta. Man forlater selvsagt bordet kun om man må på toalettet.
3) Hun får innen rimelighetens grenser velge litt selv hva hun vil spise og at
det blir dessert på restauranten, eller valgfri is på annet sted etter restaurantbesøket.

Barnet kan godt ha med en av favorittbøkene eller litt tegnesaker og leke med det bare man blir sittende på plassen sin.

Man forklarer tydelig at de andre gjestene som er på restaurant ikke synes det er noe hyggeligelig med barn som løper rundt.
Man forklarer tydelig at de som jobber i restauranten ikke synes det er noe hyggelig med barn som løper rundt.

Dersom ungene har fått dette inn fra første gang på restaurant så ser jeg ikke helt problemet, for da vet barnet hvilke regler som gjelder på restaurant. Forøvrig den samme taktikken som brukes om at man skal sitte i setet sitt på et fly, og ikke løpe i midtgangen. Tydelighet på hvilke kjøreregler som gjelder, og konsekvens dersom reglene ikke følges.

Denne synes jeg var litt "ovenfra og ned"? Hvilken alder mener du dette bør gjelde fra? Jeg er i utgangspunktet enig med deg, men det kommer jo an på barnet og spesielt da alder. Det er stor forskjell på å forklare en 1,5 - 2-åring at man sitter pent ved bordet, og det å forklare det samme til en unge på 5 eller eldre. Når du skriver slik som du gjør, tenker jeg at du mener alle småbarn som ikke gjør nøyaktig som foreldrene sier de skal gjøre, har fått dårlig oppdragelse? Jeg har alltid prakket på ungene mine køkultur og oppførsels-regler når vi er ute, men en toåring er og blir en toåring. Søsken kan også være vidt forskjellige. Jeg har alltid kunnet ta med storesøster hvor som helst og hun har sittet fint. Lillebror, derimot ...

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no