Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er dere lei av kjøtt etter julen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-10, 11:06   #21
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er dere lei av kjøtt etter julen?

Har ikke spist noe mer kjøtt enn jeg pleier, så nei- jeg er ikke lei kjøtt.

  Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 11:06   #22
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er dere lei av kjøtt etter julen?

Nei, jeg blir ikke lei kjøtt. Ikke blir jeg lei søtsaker heller, selv om jeg absolutt burde kutte ned. Godt vi er tom for kola-pinner i det minste.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 11:08   #23
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere lei av kjøtt etter julen?

Jeg kan bli veldig matlei, nesten uansett hva det er, om jeg spiser mye av en ting. Derfor gjør jeg ikke det.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 11:08   #24
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.069
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dere lei av kjøtt etter julen?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men uansett, blir du lei av kjøtt om du spiser det hver dag bare i forskjellige former? Jeg har spist kjøtt så og si hver dag hele julen (kalkun og kylling inngår også her) men blir ikke lei? Ikke på den måten at jeg føler at NÅÅ må jeg lage bare vegetarmat i noen uker fordi jeg er så lei av kjøtt? Mulig jeg er farget av at jeg ikke anser kjøtt som usunt, noen gjør jo det og tror kun veggismat er det beste.

Jeg har nok skrevet noe om fisk og veggismat i middagstråder, fordi jeg føler sterk trang til det. Men jeg tror ikke at kun veggismat er best, altså! Faktisk spiser jeg mer kjøtt nå enn jeg har gjort på mange år, og liker det.

Jeg blir lei fordi det blir lite variasjon når så mange middager består av kjøtt og poteter, og det er vanskelig å styre når en ikke lager maten selv. Til vanlig veksler vi mellom kylling, kalkun, fisk, veggis og karbonadedeig, og en veldig sjelden gang lam eller oksekjøtt, men da har vi jo forskjellig tilbehør og tilberedning hver gang. Kroppen min trenger variasjon for å være frisk (mange matintoleranser og candida), så jeg blir tung og trøtt av mange kjøtt-og potetmiddager. Men jeg liker det absolutt, og ser frem til rullepølsemiddag hos mamma og pappa når vi skal til Bergen snart!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 11:13   #25
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er dere lei av kjøtt etter julen?

Jeg er ikke lei kjøtt. Det skal litt til. Er lei av mat som ikke smaker så mye. Har spist en del hos svigermor, og hun synes at pepper gjør medisterkakene litt vel sterke, så hun er veldig forsiktig med denslags.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 11:34   #26
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er dere lei av kjøtt etter julen?

Mitt kosthold inneholder kjøtt hver eneste dag, så nei-jeg er ikke lei kjøtt.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 11:41   #27
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dere lei av kjøtt etter julen?

Jeg er lei av tunge middager med poteter og saus. Jeg er ikke lei av kjøtt, men kunne tenke meg å nyte det i litt andre varianter framover. Feks. har jeg veldig lyst på curry, hjemmelaget pizza, spinatpai, hønsegryte o.l (tror det blir menyskriving i kveld).

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 11:48   #28
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Er dere lei av kjøtt etter julen?

Nei, kjøtt er jeg ikke lei av. Kaker og godteri derimot, det er jeg lei av det. Men, det varer vel ikke lenge kjenner jeg meg selv rett.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 14:11   #29
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: Er dere lei av kjøtt etter julen?

Opprinnelig lagt inn av Plipp, her.

Jeg er lei av tunge middager med poteter og saus. Jeg er ikke lei av kjøtt, men kunne tenke meg å nyte det i litt andre varianter framover.

OH YES!

Eldstejenta insisterer på kjøttkaker i brun saus med poteter til middag, mora nekter!

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 14:13   #30
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.459
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er dere lei av kjøtt etter julen?

Jeg er lei av store, fete festmiddager. Hverdagsmat med kjött er helt greit, men heller magert kjött enn ribbe, ja.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 14:15   #31
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.533
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dere lei av kjøtt etter julen?

Nei, jeg er ikke lei, har spist endel fisk i jula, så syns ikke jeg har spist mer kjøtt enn fisk. Jeg tror heller ikke jeg hadde blitt lei av å spise kjøtt hver dag, sålenge det er variert det jeg spiser, og kjøtt også betyr hvitt kjøtt.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 14:17   #32
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er dere lei av kjøtt etter julen?

Jeg er lei av mat generelt, men det har ingen sammenheng med jula. Jeg har vært matlei i mange mnd nå. Jeg blir ikke lei av kjøtt.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 14:28   #33
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.817
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er dere lei av kjøtt etter julen?

Nei jeg er ikke lei av kjøtt i det hele tatt jeg, ikke har det vært så mange tunge kjøttmiddager heller. Ribbe en dag og pinnekjøtt en annen dag, men ellers så har vi hatt kveite og kalkun og sånt. Og så kommer det jo litt an på tilbehøret hvor mektig middagen blir. Jeg skjønner ikke dem som blir drittlei av spising i jula, vi spiser iallefall ikke noe spesielt mer enn ellers, vi spiser bare litt bedre/annerledes mat enn til vanlig. Eller. Jeg har spist en del mer snop enn vanlig. En god del mer faktisk.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 14:53   #34
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.069
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dere lei av kjøtt etter julen?

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Jeg skjønner ikke dem som blir drittlei av spising i jula, vi spiser iallefall ikke noe spesielt mer enn ellers, vi spiser bare litt bedre/annerledes mat enn til vanlig.

Jeg er ikke lei av spising generelt, har ikke spist så veldig mye mer i julen enn jeg gjør ellers, bare litt annerledes. Det er tunge kjøttmiddager jeg er lei, men jeg gleder meg som en unge til å få "min" julemat når vi skal til foreldrene mine om at par uker! Snop og kaker utgår for meg (med unntak av mine spesialgreier som nærmest er helsekost i forhold), så jeg slipper nedturen etter sukkeroverdose som mange får. Det er deilig. Savnet etter rødvin blir det nok verre med.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 15:07   #35
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er dere lei av kjøtt etter julen?

Ikke lei av kjøtt.. Men lei av sukker og kaker. Har lagt på meg alt jeg tok av meg og pluss ett par kilo til nå. Alt skal av før april. Eh håper jeg...

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 15:36   #36
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere lei av kjøtt etter julen?

Nei, jeg er ikke lei noen ting egentlig, annet enn julepynten, og den forsvant i forgårs. Ja, og så er jeg lei meg for at jeg er tom for julekonfekten min.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 15:47   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.423
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere lei av kjøtt etter julen?

Jeg er nok ikke direkte lei av kjøtt, men har veldig lyst på noe annerledes, noe ikke-tungt. Og da er det veldig deilig med fisk og vegetar. Men jeg er ikke lei av gløgg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 15:58   #38
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dere lei av kjøtt etter julen?

Næsj, jeg blir aldri lei kjøtt. Og heller ikke lei mat, jeg elsker mat!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 17:07   #39
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er dere lei av kjøtt etter julen?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nei, jeg er ikke lei av kjøtt. Jeg er ikke lei av kaker og usunn mat heller.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 17:13   #40
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.570
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere lei av kjøtt etter julen?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nei, jeg er ikke lei av kjøtt. Jeg er ikke lei av kaker og usunn mat heller.

Akkurat sånn er det her også. Med unntak av NonStop. Jeg er skikkelig, skikkelig lei av NonStop.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no